بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

رشد دلار در پی افزایش بازده اوراق

رشد دلار در پی افزایش بازده اوراق

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 مهر (18 اکتبر)

  • رشد دلار در پی افزایش بازده اوراق در آغاز هفته

در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا، دلار رشد کرد چرا که سرمایه گذاران به دلیل نبود محرک‌های فاندامنتالی و اخبار اقتصادی مهم بر بازده اوراق خزانه داری آمریکا تمرکز کردند. داده تولیدات صنعنی آمریکا برای ماه سپتامبر امروز منتشر می‌شود اما به نظر عملکرد بازده اوراق خزانه داری آمریکا همچنان تاثیر مهم‌تری بر ارزشگذاری دلار خواهد داشت.

در ساعات اولیه معاملاتی روز دوشنبه، داده تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه ماهه سوم 0.2% اعلام شد. پیش‌بینی برای این داده 0.5% و عدد قبلی 1.2% بودند. این داده کمتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد و منجر شد سنتیمنت ریسک پذیری در جلسه معاملاتی آسیا کاهش یابد.

معاملات آتی بازار سهام آمریکا بین 0.1% و 0.3% منفی نوسان می‌کنند که نشان می‌دهند شاخص‌های اصلی وال استریت احتمالا حوالی قیمت بسته شدن روز جمعه، کار خود را آغاز می‌کنند. در تایم فریم هفتگی شاخص S&P 500 و Dow Jones به ترتیب 1.8% و 1.6% افت کردند. در همین حین بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا تقریبا با 2% رشدی به 1.605% رسیده است.

در نیمه دوم هفته گذشته طلا افت شدیدی را تجربه کرد. این فلز گرانبها همچنان به شدت تحت تاثیر تحرکات بازده اوراق خزانه داری آمریکا است. جفت XAUUSD حوالی محدوده 1770 معامله می‌شود و احتمال می‌رود با بازگشایی بازار اروپا و آمریکا مجددا فشار فروش در طلا افزایش یابد.

تلاش‌های جفت ارز EURUSD برای بهبودی ناکام ماند. دیدگاه داویش بانک مرکزی اروپا همچنان تغییری نکرده است و به همین تقاضا برای این جفت ارز همچنان کم است. امروز نیز این جفت ارز با افتی همراه شده و پایین‌تر از محدوده 1.1600 معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 18 اکتبر/ 26 مهر

جفت ارز USDJPY پس از این که توانست در بالاترین سطح از مارس 2017 و در محدوده 114.20 بسته شود، امروز کمی آرام گرفته است. افزایش بازده اوراق خزانه داری همچنان از دلایل رشد این جفت ارز است.

جفت ارز GBPUSD توانست برای دومین هفته پیاپی در ناحیه مثبت بسته شود. به نظر این جفت ارز بالاتر ازمحدوده 1.3700 فاز اصلاحی را آغاز کرده است. چشم انداز هاوکیش بانک مرکزی انگلیس و خوش‌بینی‌ها در زمینه برگزیت موجب رشد پوند شده‌اند.

علی‌رغم افزایش قیمت مس، جفت ارز AUDUSD کمی افت کرده که دلیل آن می‌تواند داده‌های ناامید کننده چین باشد.

رمزارزها: بیت کوین همچنان بالاتر از 60 هزار دلار معامله می‌شود. سرمایه گذاران در انتظار آغاز به کار اولین صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در آمریکا هستند. اتریوم پایین‌تر از 4 هزار دلار و ریپل حوالی 1.1 دلار نوسان می‌کنند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟