مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی اروپا و جهش یورو

توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی اروپا و جهش یورو

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 فروردین (14 آوریل)

  • توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی اروپا و جهش یورو

روز گذشته و در پی بهبود فضای بازار و افت بازده اوراق خزانه داری، دلار عقب نشینی کرد و در برابر رقیبان خود ضعیف عمل کرد. شاخص دلار پس از 9 روز رشد مداوم، افت کرد و امروز نیز به این افت ادامه می‌دهد. جفت ارز EURUSD پیش از جلسه بانک مرکزی اروپا با رشدی همراه شده است. امروز در تقویم اقتصادی شاخص خرده فروشی ماه مارس و تغییرات هفتگی آمار مدعیان بیکاری منتشر می‌شوند.

تغییرات سالانه شاخص قیمت تولید کننده (PPI) آمریکا که پیش‌بینی برای آن 10.6% بود، 11.2% اعلام شد. هر چند این داده بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد، اما شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا رشد کردند و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا برای دومین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد.

امروز معاملات آتی بازار سهام آمریکا رشدی بین 0.2% و 0.4% را نشان می‌دهند که می‌تواند حاکی از این باشد که احتمالا فضای بازار ریسک پذیر خواهد بود. با این حال، شایان ذکر است که در بحبوحه قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا در چین و درگیری‌های مداوم بین روسیه و اوکراین، ممکن است شاهد رالی قیمتی قوی نباشیم.

جفت ارز USDCAD روز گذشته تقریبا 100 پیپ افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1.2600 بسته شد. این جفت ارز امروز پایین‌تر از محدوده 1.2550 معامله می‌شود. روز گذشته بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 0.50% افزایش داد و نرخ بهره این کشور به 1% رسید. مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد بانک آماده است تا با قدرت هرچه بیشتر برای مقابله با تورم حرکت کند.

جفت ارز EURUSD همچنان روند صعودی که از چهارشنبه آغاز کرده، ادامه می‌دهد و بالاتر از محدوده 1.0900 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD نیز از تضعیف دلار استفاده کرد و روند بهبودی ر ادامه داده و در حال حاضر بالاتر از محدوده 1.3100 معامله می‌شود.

روز چهارشنبه جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در دوهه اخیر و بالاتر از محدوده 126 قرار گرفت اما با توجه به افت بازده اوراق خزانه داری، بیشتر رشد خود را پس داد. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 125.5 معامله می‌شود.

طلا نیز از افت بازده اوراق خزانه داری استفاده کرد و به محدوده 1980 دلار رسید. در حال حاضر XAUUSD حوالی 1970 دلار معامله می‌‌شود.

با افزایش ریسک پذیری در بازار، بیت کوین نیز رشد کرد. در حال حاضر بیت کوین بالاتر از محدوده 41 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز 3% رشد داشته و حوالی محدوده 3100 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟