مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

رشد شاخص دلار در پی افزایش بازده اوراق

رشد شاخص دلار در پی افزایش بازده اوراق

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 23 فروردین (12 آوریل)

  • رشد شاخص دلار در پی افزایش بازده اوراق
  • داده‌های تورمی آمریکا در کانون توجهات

در غیاب داده‌های مهم کلان اقتصادی در روز دوشنبه، دلار به دلیل افزایش جریانات دارایی‌های امن رشد کرد و در برابر رقیبان خود عملکرد بهتری داشت. پیش از انتشار شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان ZEW، بازاراها در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه ریسک گریز باقی مانده‌اند. امروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا منتشر می‌شود. در همین حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در بالاترین سطح از دسامبر سال 2018 و بالاتر از محدوده 2.8% نوسان می‌کند. امروز حراج اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا برگزار می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار دارد درگیری‌ها در شرق اوکراین طی دو یا سه هفته آینده تشدید شود. زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیش از این نیز اعلام کرد که تهدید استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی را جدی گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحویل تسلیحات به اوکراین موافقت کرده‌اند. این رویدادها فضا و سنتیمنت بازار را منفی کردند.

جفت ارز EURUSD روز دوشنبه به محدوده 1.0950 رسید اما در نیمه دوم روز بازگشتی داشت و پایین‌تر از محدوده 1.0900 به کار خود پایان داد. امروز نیز این جفت ارز تحت فشار نزولی متعادلی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان ZEW وخامت اوضاع اقتصادی در منطقه یورو و آلمان در ماه آوریل را نشان دهد. شاخص قیمت مصرف کننده آلمان برای ماه مارس منتشر شد که طبق انتظارات 2.5% بود.

جفت ارز GBPUSD عقب نشینی داشت و به سمت محدوده 1.300 حرکت می‌کند. نرخ بیکاری انگلیس طبق انتظارات 3.8% اعلام شد. تورم دستمزدها که توسط داده درآمد متوسط با احتساب پاداش (Average Earnings Including Bonus) محاسبه می‌شود از 4.8% در ماه ژانویه به 5.4% افزایش یافته است.

جفت ارز USDJPY همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در بالاترین سطح از ماه ژوئن سال 2015 و بالاتر از محدوده 125.50 نوسان می‌دهد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که هفته گذشته 13% رشد داشت، این هفته 4% دیگر رشد کرده است.

طلا به دلیل افزایش جریانات ریسک گریزی روز دوشنبه رشدی داشت و به محدوده 1970 دلار نزدیک شد اما به زیر محدوده 1960 دلار بازگشت. XAUUSD حوالی محدوده 1955 دلار در کانال کوچکی نوسان می‌کند.

بیت کوین در پایین‌ترین سطح در یم ماه اخیر و حوالی 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز که روز دوشنبه 7% افت داشت، حوالی محدوده 3 هزار دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟