بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نگاه‌ها معطوف داده‌‌های تورمی آمریکا

نگاه‌ها معطوف داده‌‌های تورمی آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 22 دی (12 ژانویه)

  • نگاه‌ها معطوف داده‌‌های تورمی آمریکا

روز گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، لحن محتاطانه‌ای در رابطه با چشم انداز سیاسی داشت و همین امر سبب افزایش فشار فروش در دلار در نیمه دوم معاملات شد. شاخص دلار افت 0.4 درصدی داشت و به نظر حوالی میانی 95 به ثبات رسیده است. سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا برای ماه دسامبر هستند. برای ناحیه یورو داده تولیدات صنعتی ماه نوامبر نیز قرار است، منتشر شود.

پاول در سخنرانی روز گذشته خود اعلام کرد نیاز است تا بیشتر بر هدف تورمی تمرکز شود تا بر هدف اشتغال کامل و بار دیگر تکرار کرد که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال 2022 ادامه داشته باشند. در مورد چشم انداز سیاسی، پاول اشاره کرد که اقتصاد نیازی به سیاست‌های پولی همساز شدید ندارد اما برای رسیدن به برنامه‌ای برای کاهش ترازنامه بانک مرکزی، چندین جلسه نیاز است. پاول توضیح داد ” احتمالا امسال ما فرایند کاهش سطح ترازنامه را آغاز می‌کنیم و عادی سازی سیاست‌ها از این مسیر عبور خواهد کرد.”

اظهارات پاول، از چیزی که انتظارش می‌رفت لحن هاوکیش کمتری داشتند. همین امر سبب رشد بازار سهام شد و شاخص S&P 500 تقریبا 1% رشد کرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری که اوایل هفته بالاتر از محدوده 1.8% قرار گرفته بود، روز سه‌شنبه در محدوده منفی به کار خود پایان داد و حوالی 1.73% نوسان می‌کند. ابزار CME Group FedWatch نشان می‌دهد که تنها 25% این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در جلسه ماه مارس نرخ بهره تغییر ندهد.

جفت ارز EURUSD بار دیگر به محدوده 1.1380 نزدیک شد اما نتوانست از این محدوده عبور کند.

جفت ارز GBPUSD رالی قیمتی خود را ادامه داد و به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر و بالاتر از محدوده 1.3640 قرار گرفت.

جفت ارز USDJPY علی‌رغم کاهش بازده اوراق خزانه داری آمریکا توانست فشار نزولی را از بین ببرد. با بهبود سنتیمنت ریسک پذیری، تقاضا برای ین ژاپن کاهش یافته است. این جفت ارز حوالی محدوده 115.30 معامله می‌شد.

افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا به رشد طلا کمک کرد و این فلز گرانبها بیش از 1% رشد کرد. جفت XAUUSD حوالی محدوده 1820 دلار به ثبات رسیده است. طلا همچنان نسبت به نوسانات در بازده اوراق خزانه داری حساس است.

بهبود سنتیمنت ریسک پذیری موجب شد بیت کوین رشد بیش از 2 درصدی داشته باشد. در حال حاضر بییت کوین حوالی 43 هزار دلار معامله می‌شود. به طور مشابه اتریوم نزدیک 5% رشد داشت و تا به الان بالاتر از محدوه 3200 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟