مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

انتشار بهتر از پیش‌بینی CPI آمریکا و رشد دلار

انتشار بهتر از پیش‌بینی CPI آمریکا و رشد دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 20 آبان (11 نوامبر)

  • انتشار بهتر از پیش‌بینی CPI آمریکا و رشد دلار
  • آرامش در بازار به دلیل تعطیلی در آمریکا

روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا به بالاترین سطح در 30 سال اخیر رسید. با افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا و افزایش ریسک گریزی در بازار، دلار نیز رشد کرد. شاخص دلار پایین‌تر از محدوده 95 معامله می‌شود و بازده اوراق خزانه داری 10 ساله بالاتر از 1.5% قرار گرفته است. بازار اوراق به دلیل تعطیلات روز کهنه‌سربازان (Veterans Day) در آمریکا بسته خواهد بود اما وال استریت طبق روال عادی به کار خود ادامه می‌دهد هر چند به دلیل تعطیلات احتمال روز آرامی در پیش خواهد بود.

داده‌های کلان: تغییرات سالانه شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا که پیش‌بینی برای آن 5.4% بود، به 6.2% رسید که بالاترین رقم از سال 1990 است. تغییرات سالانه شاخص قیمت مصرف کننده خالص (Core) آمریکا از 4% به 4.6% رسیده است. بازده اوراق خزانه داری آمریکا تقریبا 8% افزایش یافت و موجب رشد دلار شد. بازارها در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند 70% این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا تا قبل از ژوئن سال 2022 نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

در جلسه معاملاتی آسیا، داده‌های اشتغال استرالیا منتشر شد. نرخ بیکاری این کشور در ماه اکتبر به 5.2% رسیده که نسبت به ماه پیش (4.6%) بیشتر بوده است. تغییرات اشتغال استرالیا که پیش‌بینی برای آن 50K بود، -46.3K اعلام شد.

امروز همچنین تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیسی برای سه ماهه سوم منتشر شد. پیش‌بینی برای این شاخص 1.5% بود، که عدد واقعی کم‌تر از آن و 1.3% اعلام شد.

فضای بازار: ترس از تورم، فشار مضاعفی بر بازار سهام وارد کرد. شاخص نزدک بیش از 1.5%، شاخص S&P 500 حدود 0.8% و شاخص Dow Jones حدود 0.66% افت کردند. شرکت چینی اورگرند طبق گزارشات 148 میلیون دلار کوپن اوراق خود را پرداخت کرد و مانع از نکول بدهی خود شد. این مسئله می‌تواند برای بازار خبر خوبی باشد. شاخص اس‌اس‌ای، (SSE Index) یک شاخص بازار سهام متعلق به بورس شانگهای، بیش از 1% و شاخص Nikkei 225 بیش از 0.6% رشد کردند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 11 نوامبر/ 20 آبان

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.1500 قرار گرفت و پایین‌ترین سطح از ژوئن سال 2020 در محدوده 1.1465 را لمس کرد. در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.1500 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD واکنش چندانی به داده GDP انگلیس نشان نداد و در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 1.3400 معامله می‌شود. در همین حین ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، به نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات با انگلیس در مورد برگزیت خوب پیش‌ نمی‌رود.

جفت ارز USDJPY در پی افزایش بازده اوراق، رشد کرد. این جفت ارز می‌تواند محدوده 114 را لمس کند. طلا پس از انتشار داده تورمی آمریکا، به عنوان دارایی پوشش ریسک در برابر تورم مورد تقاضا قرار گرفت و به بالاترین سطح از ماه ژوئن و نزدیک به محدوده 1870 دلار رسید. به نظر می‌رسد با شکسته شدن مقاومت 1835 دلار، مومنتوم صعودی برای این فلز گرانبها افزایش یافته است.

جفت ارز AUDUSD روز چهارشنبه افت کرد و امروز نیز به دلیل انتشار ضعیف آمار اشتغال استرالیا افت بیشتری را تجربه کرد. این جفت ارز حوالی 0.7300 معامله می‌شود.

رمزارزها: بیت کوین سقف تاریخی جدیدی حوالی 69 هزار دلار ثبت کرد اما در حال حاضر حوالی 65 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز قبل از این که بتواند محدوده 5 هزار دلار را لمس کند، مومنتوم صعودی خود را از دست داد و در حال حاضر حوالی 4700 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟