بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 خرداد

  • پرواز به سمت دارایی‌های امن در شروع هفته

بازارها در شروع هفته ریسک گریز باقی ماندند و دلار به دلیل افزایش جریانات امن رشد کرد. شاخص دلار آمریکا برای چهارمین روز متوالی افزایش یافته است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده 3.2% نوسان می‌کند و معاملات آتی شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا بین 1.5 تا 2.5% افت کرده است. امروز در تقویم اقتصادی داده مهمی منتشر نمی‌شود و فضای ریسک محرک حرکت بازار خواهد بود.

روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ارزیابی سالانه ماه مه 8.6% اعلام شد. انتظارات بازار برای این داده 8.3% بود. همین امر منجر شد سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن پناه ببرند. شاخص S&P 500 تقریبا افت 3 درصدی داشت و هفته گذشته در محدوده 3900 کار خود را پایان داد. در تعطیلات آخر هفته، فایننشال تایمز گزارش داد که 70% از اقتصاددانان شرکت کرده در نظرسنجی عقیده دارند که اقتصاد ایالات متحده در سال آینده وارد رکود خواهد شد.

جفت ارز EURUSD در پی افزایش قدرت دلار، افت کرد. این جفت ارز با افت 0.3 درصدی به محدوده 1.0485 رسید.

جفت ارز GBPUSD به پایین‌ترین سطح از 16 مه و محدوده 1.2250 رسید. امروز تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس برای ماه آوریل %0.3- منتشر شد که پیش‌بینی برای آن %0.2 بود. دیگر داده‌ها از جمله تولیدات کارخانجات و تولیدات صنعتی به ترتیب %1- و %0.6- اعلام شدند.

در جلسه معاملاتی آسیا جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در 20 سال اخیر و بالاتر از محدوده 135 قرار گرفت. ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، بیان کرد که آنها آماده‌اند در صورت لزوم اقدامات مناسبی را در مورد حرکت نرخ ارز انجام دهند. این اظهارات باعث اصلاح نزولی در این جفت ارز شد. همچنین کرودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، اذعان کرد که افت شدید اخیر در نرخ ین نامطلوب بوده و برای اقتصاد خوب نیست. جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 134.75 معامله می‌شود.

طلا روز جمعه در پی نگرانی‌ها در مورد تورم رشد شدیدی داشت و به محدوده 1870 دلار رسید. امروز با افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا طلا به سمت محدوده 1860 دلار عقب نشینی داشته است.

بیت کوین افت خود را ادامه داد و بیش از 11% اصلاح کرد. این رمزارز عقب نشینی خود را ادامه داده و به حوالی 25 هزار دلار رسیده است. اتریوم به پایین‌ترین سطح از ماه فوریه و به محدوده 1300 دلار رسیده است.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟