بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دلار افت خود را پس گرفت

دلار افت خود را پس گرفت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 24 شهریور (15 سپتامبر)

  • بی‌توجهی دلار به آمار ضعیف تورمی
  • افزایش نگرانی‌ها در چین
  • رشد رمزارزها

داده ضعیف تورمی آمریکا به دلیل نگرانی‌ها در مورد شرایط اقتصادی چین و آمریکا نتوانست زیاد منجر به افت دلار شود و دلار که پس از انتشار داده CPI افت کرده بود، افت خود را پس گرفت. داده‌های تورمی انگلیس و کانادا و شاخص تولیدات صنعتی آمریکا از جمله رویدادهای زیرنظر هستند. رمزارزها کمی رشد کردند. طلا و نفت پس از رشد اخیر، در محدوده کوچکی نوسان می‌کنند.

بحث در مورد افزایش تورم: شاخص CPI خالص (Core CPI) سالانه آمریکا که پیش‌بینی برای آن 4.3% بود کمتر از پیش‌بینی و 4% اعلام شد. این مسئله منجر شد دلار کاهش یابد چرا که امیدها در مورد این که بانک مرکزی آمریکا برنامه پیپرینگ خرید اوراق را به تاخیر اندازد، افزایش یافت. در حالی که برخی متقاعد شده بود افزایش تورم به دلیل بازگشایی اقتصاد است و در نتیجه موقتی خواهد بود، برخی دیگر عقیده دارند افزایش تورم به دلیل رکود تورمی (stagflation) است.

با این حال نگرانی‌ها در مورد ارزش‌گذاری بالا قیمت سهام، ویروس کرونا و دیگر فاکتورها منجر شد بازار سهام بار دیگر افت کند و دلار به عنوان دارایی امن علی‌رغم این که بازده اوراق خزانه داری افت کرده بود، رشد کند. جفت ارز EURUSD حوالی 1.18 نوسان می‌کند و به نظر سخنان خوش‌بینانه لاگارد، رئیس بانک مرکزی، تاثیر چندانی در رشد این ارز نداشته است. جفت ارز AUDUSD به محدوده 0.73 رسید و طلا حوالی 1800 دلار معامله می‌شود.

ضعف چین: شاخص خرده فروشی سالانه دومین اقتصاد بزرگ دنیا ناامید کننده و 2.5% منتشر شد. شاخص تولیدات صنعتی نیز کمتر از پیش‌بینی‌ها و 5.3% اعلام شد که بر قیمت کامودیتی‌ها فشاری وارد کرد. به نظر گونه دلتا آسیب خود را وارد کرده است. پکن همچنان به سرکوب شرکت‌های تکنولوژی ادامه می‌دهد، مشکلات مالی اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، در حال افزایش است و کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرده است. تمام این موارد منجر شدند فضای بازار بدبینانه شود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 15 سپتامبر/ 24 شهریور

شاخص CPI انگلیس که پیش‌بینی برای آن 2.9% بود، 3.2% اعلام شد. این مسئله می‌تواند فشار را بر روی بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره بیشتر کند. اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان در مورد پروتکل ایرلند شمالی به توافقی نرسیدند. جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.38 معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD حوالی 1.27 معامله می‌شود. امروز داده تورمی کشور کانادا در کانون توجهات است. نفت WTI رشد خود را حفظ کرده و حوالی 71 دلار معامله می‌شود. امروز گزارش هفتگی ذخایر نفت خام منتشر خواهد شد.

رمزارزها کمی بهبود یافتند. بیت کوین حوالی 47 هزار دلار، اتریوم حوالی 3400 دلار و کاردانو حوالی 2.40 دلار نوسان می‌کنند. سولانا کمی از افت اخیر خود را جبران کرده است.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟