مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 22 اردیبهشت (12 مه)

  • رالی دلار پیش از انتشار داده PPI قدرت گرفت

دلار روز گذشته پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بار دیگر قوی شد و نسبت به رقیبان خود عملکرد بهتری داشت. پیش از انتشار شاخص PPI، شاخص دلار در بالاترین سطح از اواخر سال 2002 و بالاتر از محدوده 104 معامله می‌شود. در همین حین شاخص‌های بازار سهام اروپا در محدوده منفی معامله می‌شوند و شاخص Euro Stoxx 600 بیش از 2% افت داشته است.

روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ارزیابی سالانه ماه آوریل 8.3% اعلام شد که بالاتر از پیش‌بینی‌ها 8.1% بود. در ماه مارس این داده 8.5% بود. شاخص قیمت مصرف کننده خالص (Core) به 6.2% رسید که باز هم نسبت به انتظارات 6% بالاتر بود.

امروز تولید ناخالص داخلی انگلیس (GDP) برای سه ماهه اول 0.8% منتشر شد. انتظارات برای این داده 1% بود و همین امر سبب شد فشار نزولی بر پوند بیشتر شود. همچنین شاخص تولیدات صنعتی و تولیدات کارخانجات انگلیس %0.2- اعلام شدند. جفت ارز GBPUSD در پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر و حوالی 1.220 نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD روز پنج‌شنبه افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1.0500 قرار گرفت. سخنان هاوکیش اعضای بانک مرکزی اروپا نتوانست منجر به رشد این جفت ارز شود. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تصدیق کرد بعید است که پویایی تورم منفی در دهه‌های گذشته بازگردد و تکرار کرد افزایش نرخ بهره می‌تواند چند هفته پس از اتمام برنامه APP در اوایل سه ماه سوم رخ دهد.

جفت ارز NZDUSD در پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر و حوالی 0.62 نوسان می‌کند. در جلسه معاملاتی آسیا، بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد که انتظارات تورمی برای سه ماهه دوم حوالی 3.29% است.

طلا توانست روز گذشته رشدی را ثبت کند و به محدوده 1850 دلار برسد. بازده اوراق خزانه داری آمریکا بیش از 2% در روز چهارشنبه و امروز بیش از 2.5% افت داشته است.

جفت ارز USDJPY روز چهارشنبه پایین‌تر از محدوده 130 قرار گرفت و امروز نیز کمی افت داشته است. تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن افزایش یافته است. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 129.40 نوسان می‌کند.

رمزارزها با افت شدیدی مواجه شدند و بیت کوین در پایین‌ترین از ژانویه 2021 و حوالی 26 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز 12% افت داشته و حوالی 1830 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟