بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 4 خرداد (25 مه)

  • رشد دلار پیش از انتشار داده‌های کلیدی
  • صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شد، دلار در روز سه‌شنبه نسبت به رقیبان خود عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد. با این حال ریسک گریزی در بازار منجر شد افت شاخص دلار محدود باشد. دلار امروز نیز پیش از انتشار تغییرات ماهانه سفارش کالاهای بادوام در برابر رقیبان خود مقاوم عمل کرد. امروز صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد. همچنین بانک مرکزی اروپا بررسی ثبات مالی اتحادیه اروپا را منتشر خواهد کرد.

تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و ایالات متحده باعث شده سرمایه گذاران از دارایی‌های ریسکی دوری کنند. رسانه دولتی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که اخیراً یک مانور نظامی در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی به تعاملات بین ایالات متحده و تایوان انجام داده است. در همین حال، بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد که شهر بندری تیانجین، واقع در نزدیکی پکن، در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، یک منطقه در مرکز شهر را قرنطینه کرده است.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 2.75% نوسان می‌کند.

در جلسه معاملاتی آسیا، بانک مرکزی نیوزیلند، طبق انتظارات نرخ بهره خود را 0.50% افزایش داد و نرخ بهره این بانک به 2% رسید. اوور، رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، بیان کرد آنها مطمئن بودند که خانوارها می‌توانند نرخ‌های بالاتر را تحمل کنند و اضافه کردند که ممکن است لازم باشد نرخ بهره را بالاتر از نرخ خنثی، که حدود 2 تا 3 درصد تخمین زده می شود، افزایش دهند. جفت ارز NZDUSD در پی اظهارات هاوکیش بانک مرکزی نیوزیلند رشد کرد و برای اولین بار طی سه هفته اخیر به محدوده 0.6500 رسید.

جفت ارز EURUSD پس از سخنان لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به محدوده 1.0750 رسید. لاگارد بیان کرد نرخ‌ها تا پایان سه ماهه سوم می‌توانند به محدوده مثبت برسند. با این حال امروز این جفت ارز عقب نشینی داشته و پایین‌تر از محدوده 1.0700 معامله می‌شود. لاگارد امروز نیز سخنرانی خواهد داشت.

جفت ارز GBPUSD روز گذشته به رشد 3 روز اخیر خود پایان داد. داده ناامید کننده PMI انگلیس ترس از رکود اقتصادی در بریتانیا را احیا کرد و تقاضا برای پوند را کاهش داد. این جفت ارز امروز حوالی 1.255 معامله می‌شود.

طلا از افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا استفاده کرد و برای پنجمین روز متوالی رشدی را ثبت کرد. در حال حاضر این فلز گرانبها حوالی 1860 دلار نوسان می‌کند.

بیت کوین همچنان در کانالی نزدیک محدوده 30 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز همچنان در محدوده 2 هزار دلار روند سایدی دارد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟