مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه FOMC

احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه FOMC

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 15 دی (5 ژانویه)

  • احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه FOMC

روز سه‌شنبه دلار در نیمه اول روز قدرت گرفت اما مومنتوم صعودی خود را در جلسه معاملاتی آمریکا از دست داد. شرایط ریسک گریزی در بازار منجر شد بازده اوراق خزانه داری آمریکا عقب نشینی داشته و شاخص دلار نیز از سقف قیمتی دو هفته‌ای خود فاصله بگیرد. امروز گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP ماه دسامبر آمریکا و صورتجلسه FOMC منتشر خواهند شد که توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر گرفته می‌شوند. همچنین امروز شاخص PMI خدماتی برای ناحیه یورو، آلمان و آمریکا نیز منتشر می‌شود.

در واکنش به فضای بدبینانه بازار، شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین 1% و معاملات آتی بازار سهام آمریکا بین 0.3% تا 0.55% افت را نشان می‌دهند. نگرانی‌ها در چند زمینه از جمله شرکت املاک و مستقلات چینی اورگرند، افزایش تورم و شیوع سریع گونه امیکرون ویروس کرونا منجر شده رالی دارایی‌های ریسکی محدود باشد.

در همین حین داده‌های روز سه‌شنبه آمریکا نشان داد فعالیت‌ کسب و کارها در بخش تولیدی در ماه دسامبر با سرعت کمتری نسبت به انتظارات پیش رفته است. نکته مثبت این بود که مولفه قیمت‌های پرداخت شده (Prices Paid) در شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا ISM از 82.4 در ماه نوامبر افت شدیدی داشته و به 68.2 رسیده است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 5 ژانویه /15 دی

روز سه‌شنبه جفت ارز EURUSD برای دومین روز پیاپی در محدوده منفی به کار خود پایان داد اما به نظر می‌رسد حوالی محدوده 1.1300 به ثبات رسیده است.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.3500 قرار گرفت اما توانست بار دیگر مومنتوم صعودی خود را به دست آورد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد این کشور این شانس را دارد که بدون اعمال قرنطینه‌ بتواند از موج فعلی گونه امیکرون عبور کند. همین خبر منجر شد تقاضا برای پوند افزایش یابد.

جفت ارز USDJPY رالی خود را ادامه داد و بالاتر از محدوده 116 قرار گرفت. افت بازده اوراق 10 ساله خزانه داری منجر شده این جفت ارز در محدوده منفی نزدیک به سطح 116 معامله شود.

همبستگی منفی بین بازده اوراق خزانه داری آمریکا و طلا همچنان به قوت خود باقی است. جفت XAUUSD روز سه‌شنبه محدوده 1800 دلار را لمس کرد اما توانست در محدوده مثبت و بالاتر از 1810 دلار به کار خود پایان دهد.

بیت کوین همچنان حوالی 46 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم روز سه‌شنبه کمی رشد کرد و به سمت محدوده 4 هزار دلار حرکت می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟