بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

در نیمه اول معاملاتی روز چهارشنبه، دلار در برابر اکثر رقیبان خود ضعیف عمل کرد

در نیمه اول معاملاتی روز چهارشنبه، دلار در برابر اکثر رقیبان خود ضعیف عمل کرد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 16 دی (6 ژانویه)

  • چشم انداز هاوکیش FOMC و افزایش دلار و بازده اوراق

در نیمه اول معاملاتی روز چهارشنبه، دلار در برابر اکثر رقیبان خود ضعیف عمل کرد اما در اواخر جلسه معاملاتی آمریکا به دلیل افزایش بازده اوراق بازگشت قوی داشت. شاخص دلار امروز نیز در اوایل جلسه معاملاتی اروپا به رشد خود ادامه می‌دهد. سرمایه گذاران در حال ارزیابی صورتجلسه ماه دسامبر FOMC هستند. امروز شاخص تورمی آلمان منتشر می‌شود. همچنین آمار مدعیان بیکاری، تراز تجاری و شاخص مدیران خرید خدماتی ISM آمریکا نیز در تقویم اقتصادی وجود دارند.

در صورتجلسه ماه دسامبر FOMC مشخص شد که سیاست گذاران انتظار دارد عادی سازی ترازنامه بانک مرکزی پس از اولین افزایش نرخ بهره، زودتر آغاز شود. در صورتجلسه عنوان شد “برخی از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که زمان مناسب برای کاهش ترازنامه بانک مرکزی آمریکا پس از شروع افزایش نرخ بهره، نسبتا زودتر نسبت به پیش‌بینی‌های قبل خواهد بود.” در واکنش به این خبر، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح از ماه مارس رسید و در حال حاضر حوالی 1.75% نوسان می‌کند.

ابزار CME Group FedWatch نشان می‌دهد که بازارها 68% احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه مارس 25 واحد پایه (0.25 درصدی) افزایش یابد. چشم انداز هاوکیش بانک مرکزی تاثیر شدیدی بر بازار سهام داشت و شاخص S&P 500 افت 2 درصدی را تجربه کرد. علاوه بر این، امروز معاملات آتی شاخص S&P تقریبا 0.5% افت را نشان می‌دهد که حاکی از این مسئله است که احتمالا فشار فروش در بازار سهام امروز نیز ادامه خواهد داشت.

جفت ارز EURUSD در نیمه دوم روز چهارشنبه ریزش شدیدی داشت و حوالی 1.1300 معامله می‌شود. امروز شاخص قیمت تولید کننده برای ماه نوامبر منتشر می‌شود اما احتمالا توجه سرمایه گذاران همچنان معطوف بازده اوراق خزانه داری آمریکا خواهد بود.

جفت ارز GBPUSD به بالاترین سطح در دو ماه اخیر و محدوده 1.3600 رسید اما سپس بازگشت شدیدی داشت. در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از 1.3550 معامله می‌شود.

روز چهارشنبه و در پی افزایش بازده اوراق، جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 116 به کار خود پایان داد. در اوایل روز پنج‌شنبه، فضای ریسک گریزی در بازار منجر شد ین ژاپن در برابر دلار مقاوم عمل کند و منجر شد این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 116 قرار بگیرد.

روز چهارشنبه طلا پیش از انتشار صورتجلسه FOMC به سمت 1830 دلار حرکت کرد اما در نهایت با افزایش بازده اوراق حوالی محدوده 1809 به کار خود پایان داد. فشار فروش در طلا همچنان باقی مانده و این فلز گرانبها به سمت محدوده 1800 دلار حرکت می‌کند.

فشار نزولی پیرامون بیت کوین، با انتشار صورتجلسه FOMC افزایش یافت و بیت کوین به محدوده 43 هزار دلار رسید. اتریوم نیز افت خود را ادامه و برای اولین بار از اواسط ماه اکتبر پایین‌تر از محدوده 3500 دلار قرار گرفت.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟