بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 آوریل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 8 اردیبهشت (28 آوریل)

  • رشد بی امان دلار پیش از انتشار تولید ناخالص داخلی آمریکا

شاخص دلار به بالاترین سطح در 5 سال اخیر و بالاتر از محدوده 103 قرار گرفت. این شاخص در هفته جاری بیش از 2% رشد داشته است. ریسک گریزی و انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی آمریکا منجر به رشد دلار شدند. امروز سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده اعتماد مصرف کنندگان و سنتیمنت کسب و کارهای برای ناحیه یورو، داده تورمی آلمان و تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا هستند. دلار همچنان قدرت خود را در برابر رقیبان اصلی خود از جمله ین حفظ کرده است.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای پاسخ به تصمیم روسیه برای توقف صادرات گاز به لهستان و بلغارستان است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد نقشه غرب برای خفه کردن اقتصاد روسیه شکست خورده و بار دیگر تاکید کرد که آنها به تمام اهداف خود در اوکراین خواهند رسید.

در همین حال، فایننشال تایمز اوایل روز گذشته گزارش داد که شرکت‌های انرژی در آلمان، اتریش، مجارستان و اسلواکی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل هستند. فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز گذشته بیان کرده بود که این امر نقض تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه است.

جفت ارز EURUSD برای اولین بار از ژانویه سال 2017 پایین‌تر از محدوده 1.0500  قرار گرفت اما توانست بهبودی داشته باشد و در حال حاضر بالاتر از این محدوده معامله می‌شود.

بانک مرکزی ژاپن امروز اعلام کرد که سیاست‌های پولی خود را تغییر نخواهد داد. هر چند این مساله مطابق با پیش‌بینی‌های بازار بود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد این بانک باید سیاست‌های تسهیلی قدرتمند خود را صبورانه ادامه دهد. وی اضافه کرد: بانک‌های مرکزی غربی در حال عادی سازی سیاست‌های خود هستند اما ژاپن با توجه به اقتصاد و روند قیمتی خود در چنین وضعیتی قرار ندارد. این مساله تاکیدی بر واگرایی سیاسی این بانک با سایر بانک‌ها بود. جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در 20 سال اخیر و به محدوده 130.50 رسید.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.25 قرار گرفت اما درابتدای جلسه معاملاتی اروپا توانست بازگشتی داشته باشد. امروز در تقویم اقتصادی داده مهمی برای پوند منتشر نخواهد شد.

روز چهارشنبه طلا افت کرد و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. جفت XAUUSD حوالی محدوده 1885 دلار نوسان می‌کند.

روز چهارشنبه بیت کوین تقریبا 3% رشد اما همچنان پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریم نیز در محدوده کوچکی حوالی 2900 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟