مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

در غیاب داده‌های مهم، بازده اوراق در کانون توجهات است

در غیاب داده‌های مهم، بازده اوراق در کانون توجهات است

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 20 دی (10 ژانویه)

  • در غیاب داده‌های مهم، بازده اوراق در کانون توجهات است

روز جمعه بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید و منجر شد علی‌رغم این که گزارش NFP ناامید کننده منتشر شد دلار در برابر دیگر رقیبان خود مقاوم باقی بماند. شاخص دلار که به محدوده 95.70 رسیده بود در محدوده مثبت و نزدیک 96 معامله می‌شود. امروز داده اقتصادی چندان مهمی قرار نیست منتشر شود. برای ناحیه یورو نرخ بیکاری ماه نوامبر و شاخص اطمینان مصرف‌کننده Sentix برای ماه ژانویه در کانون توجهات خواهند بود. توجه فعالان بازار بر بازده اوراق و سنتیمنت ریسک پذیری معطوف خواهد بود.

روز جمعه گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) کم‌تر از پیش‌بینی‌ها و 199 هزار برای ماه دسامبر منتشر شد. با این حال تغییرات ماهانه و سالانه دستمزد ساعتی به ترتیب 0.6% و 4.7% اعلام شد که بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود. بالاتر اعلام شدن این داده‌ها منجر شد، بازارها قیمت گذاری کنند که بانک مرکزی آمریکا سریع‌تر به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت خواهد کرد. امروز (دوشنبه) احتمال افزایش 25 واحد پایه‌ای (0.25 درصدی) نرخ بهره در ماه مارس به 73.4% رسیده است. دوشنبه هفته گذشته این احتمال 57.1% بود.

در همین حین، سرمایه گذاران همچنان نگران مشکلات موجود در بخش املاک و مستغلات چین هستند. ضرب الاجل دارندگان اوراق قرضه برای رای دادن به طرحی برای به تعویق انداختن گزینه بازپرداخت زودهنگام اوراق قرضه یوانی برای شرکت اورگرند (Evergrande) رو به اتمام است.

معاملات آتی بازار سهام آمریکا امروز تغییرات چندانی را نشان می‌دهد. شاخص S&P 500 در اولین هفته سال 2022 افت 2 درصدی داشت اما شاخص Dow Jones تقریبا تغییر چندانی نداشت.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 10 ژانویه /20 دی

روز جمعه جفت ارز EURUSD در واکنش به گزارش NFP بالاتر از محدوده 1.1350 قرار گرفت اما امروز بازگشتی داشت. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.330 معامله می‌شود. حائز اهمیت است که بدانید بازده اوراق 10 ساله دولتی آلمان برای اولین بار از ماه مه سال 2019 به سمت محدوده مثبت حرکت می‌کند. مثبت شدن بازده این اوراق می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای یورو شود.

جفت ارز GBPUSD سومین هفته متوالی را در محدوده مثبت خاتمه داد هر چند هنوز نتوانسته از محدوده 1.3600 عبور کند.

هفته گذشته ریسک گریزی در بازار منجر به افزایش قدرت ین به عنوان دارایی امن شد و علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا جفت ارز USDJPY مومنتوم صعودی خود را در نیمه دوم هفته گذشته از دست داد.

روز جمعه طلا نتوانست از فشار فروش به وجود آمده در دلار استفاده کند و پایین‌تر از سطح تکنیکالی 1800 دلار بسته شد. به نظر می‌رسد جفت XAUUSD حوالی محدوده 1790 دلار در روند سایدی قرار گرفته است.

هفته گذشته بیت کوین افت بیش از 10 درصدی داشت. بیت کوین در تعطیلات آخر هفته در کانال باریکی نوسان کرد و در حال حاضر حوالی 42 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز یکی از بیشترین ریزش‌ها از ماه مه را تجربه کرد و افت 18 درصدی داشت اما فعلا توانسته بالاتر از محدوده 3 هزار دلار باقی بماند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟