بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 ژانویه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 8 بهمن (28 ژانویه)

  • تثبیت دلار پس از رشد قیمتی
  • داده‌های تورمی آمریکا در کانون توجهات

روز گذشته دلار همچنان به رشد خود ادامه داد و شاخص دلار به بالاترین سطح از ماه ژوئیه سال 2020 رسید. در تقویم اقتصادی تولید ناخالص داخلی آلمان و در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) و مخارج شخصی منتشر می‌شوند.

روز پنج‌شنبه دلار در برابر دیگر رقیبان خود همچنان عملکرد بهتری داشت چرا که سرمایه گذاران همچنان حرکت تهاجمی بانک مرکزی آمریکا به سمت سیاست‌های پولی انقباضی را قیمت گذاری می‌کنند. داده‌های خوشبینانه آمریکا نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد 6.9 درصدی داشته است. پیش‌بینی برای این داده 5.3% بود. همین مسئله منجر شد قدرت دلار حفظ شود. با این حال شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا در محدوده منفی بسته شد که تاثیرات منفی بیانیه بانک مرکزی بر سنتیمنت ریسک پذیری را نشان داد.

در همین حین ادامه مناقشات بین اوکراین و روسیه همچنان بر سنتیمنت ریسک پذیری تاثیر می‌گذارد. بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد تقریبا این اطمینان وجود دارد که در ماه فوریه روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد. همچنین روسیه خاطرنشان کرد که پس از رد درخواست‌های روسیه توسط آمریکا، “زمینه کمی برای خوش بینی” وجود دارند.

روز گذشته جفت ارز EURUSD ریزش شدیدی داشت و به پایین‌ترین سطح از ژوئن سال 2020 در محدوده 1.1132 قرار گرفت. همچنان تحرکات دلار، محرک حرکت این جفت ارز است.

جفت ارز GBPUSD برای اولین بار پس از گذشت 1 ماه پایین‌تر از محدوده 1.3400 قرار گرفت. در تایم فریم هفتگی این جفت ارز بیش از 1% افت داشته است.

طلا برای دومین روز پیاپی بیش از 1% افت داشت و پایین‌تر از محدوده حمایتی مهم 1800 دلار قرار گرفت.

جفت ارز USDJPY برای اولین بار در دو هفته اخیر بالاتر از محدوده 115 قرار گرفت و در کانال باریکی حوالی 115.5 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 1% رشد کرد و موجب شد این جفت ارز مومنتوم صعودی خود را حفظ کند.

بیت کوین همچنان پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز حوالی 2500 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟