بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 6 خرداد (27 مه)

  • افت دلار پیش از انتشار داده‌های تورمی آمریکا

روز پنج‌شنبه جریانات دارایی‌های ریسکی بر بازارهای مالی غالب شدند. شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا رشد خوبی را ثبت کردند و دلار افت کرد. با این حال در ساعات اولیه امروز بازار محتاطانه دنبال می‌شود. شاخص دلار در پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر معامله و حوالی 101.5 معامله می‌شود. امروز تغییرات ماهانه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (Core PCE)، معیار سنجش مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم، منتشر خواهد شد. همچنین تغییرات ماهانه درآمد شخصی، تغییرات ماهانه هزینه‌کرد شخصی و در آخر شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان منتشر خواهند شد.

در میان نگرانی‌های مجدد در زمینه عرضه قیمت نفت مجددا در روز پنج‌شنبه افزایش یافت و نفت WTI به بالاترین سطح در 10 روز گذشته و حوالی 115 دلار قرار گرفت. پیش از این، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، بیان کرده بود که انتظار دارند تولید نفت روسیه از 524 میلیون تن در سال 2021 به 480 تا 500 میلیون تن در سال جاری کاهش یابد.

بلومبرگ روز جمعه گزارش داد که لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین، نسبت به عواقب وخیم در صورت عدم جلوگیری از سقوط بیشتر اقتصاد هشدار داد و خاطرنشان کرد که باید از انقباض اقتصاد در سه ماهه دوم جلوگیری شود. در همین حال، طبق گزارش ها ایالات متحده و تایوان در حال برنامه ریزی برای اعلام گفتگوهای اقتصادی برای تعمیق روابط خود هستند. این مسئله می‌تواند عاملی باشد که منجر به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی ایالات متحده و چین شود.

جفت ارز EURUSD در فشار نزولی پیرامون دلار استفاده کرد و به بالاترین سطح در 1 ماه اخیر و به محدوده 1.0765 رسید. این جفت ارز در مسیر پایان دادن دومین کندل هفتگی مثبت است.

جفت ارز GBPUSD روز پنج‌شنبه رشد کمی را ثبت کرد و امروز در کانال کوچکی بالاتر از محدوده 1.2600 نوسان می‌کند. وزیر دارایی بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پرداخت‌های ۶۵۰ پوندی یک‌باره را به حدود ۸ میلیون خانوار کم‌درآمد این کشور ارسال می‌کند.
جفت ارز AUDUSD پس از سه روز که در روند سایدی به سر می‌برد در جلسه معاملاتی آسیا رشدی داشت و بالاتر از محدوده 0.7100 قرار گرفت. امروز شاخص خرده فروشی استرالیا برای ماه آوریل طبق پیش‌بینی‌ها 0.9% اعلام شد.

جفت ارز USDJPY عقب نشینی داشته و حوالی 127 معامله می‌شود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز جمعه اعلام کرد انتظار ندارند قیمت‌ها به طور پایدار افزایش یابد، مگر اینکه با افزایش دستمزد همراه باشد.

روز پنج‌شنبه طلا نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 2.75% نوسان می‌کند. جفت XAUUSD امروز بالاتر از محدوده 1850 دلار روند سایدی دارد.

روز پنج‌شنبه بیت کوین به محدوده 28 هزار دلار رسید هر چند توانست بخشی از افت خود را جبران کند اما همچنان پایین‌تر از محدوده 30 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز در نیمه دوم هفته با افت سنگینی مواجه شده و تقریبا 8% افت داشته است. در حال حاضر اتریوم حوالی 1770 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟