مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

شاخص دلار تمام افت هفته پیش خود را پس گرفت

شاخص دلار تمام افت هفته پیش خود را پس گرفت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 14 دی (4 ژانویه)

  • افزایش بازده اوراق و رشد دلار
  • داده‌های PMI آمریکا در کانون توجهات

روز دوشنبه و در پی افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، دلار در برابر دیگر رقیبان خود عملکرد بهتری داشت. شاخص دلار تمام افت هفته پیش خود را پس گرفت. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا روز گذشته تقریبا 8% رشد کرد و در حال حاضر حوالی 1.63% معامله می‌شود. امروز شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی از موسسه ISM و فرصت‌های شغلی در دسترس برای آمریکا منتشر می‌شوند. همچنین برای کانادا شاخص قیمت محصولات صنعتی ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

در پی کاهش نگرانی‌ها از احتمال تاثیر منفی گونه امیکرون بر فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان شاخص S&P 500 و Dow Jones به ترتیب 0.64% و 0.68% رشد کردند. معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا نیز بین 0.2% تا 0.3% رشد کردند که نشان می‌دهد احتمالا این فضای خوشبینانه امروز نیز در بازار باقی خواهد ماند.

جفت ارز EURUSD در نیمه دوم روز گذشته افت شدیدی داشت و بیش از 60 پیپ کاهش یافت. همچنان تحرکات دلار محرک حرکت این جفت ارز است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 4 ژانویه /14 دی

روز دوشنبه، رشد سه روزه جفت ارز GBPUSD خاتمه یافت و به نظر می‌رسد این جفت ارز حوالی 1.3470 به ثبات رسیده است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، بار دیگر تکرار کرد که قرنطینه‌ای اعمال نخواهد شد اما نسبت به افزایش فشارها بر سیستم بهداشت و درمان هشدار داد.

در پی افزایش بازده اوراق، طلا افت شدیدی را تجربه کرد اما همچنان بالاتر از محدوده 1800 دلار معامله می‌شود. افزایش مجدد بازده اوراق می‌تواند منجر شود این فلز گرانبها بار دیگر به این محدوده برسد.

جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسید. ین به عنوان دارایی امن همچنان با کمبود تقاضا مواجه است. این جفت ارز با رشد 0.35 درصدی بالاتر از محدوده 115.7 معامله می‌شود.

روز دوشنبه بیت کوین افت 2 درصدی داشت و به سمت محدوده 45 هزار دلار حرکت می‌کند. اتریوم نیز به محدوده 3680 دلار رسید و روز دوشنبه را در منقطه منفی خاتمه داد.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟