مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 آوریل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 اردیبهشت (22 آوریل)

  • سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارها پیش از داده‌های PMI

اظهارات هاوکیش اعضای بانک‌های مرکزی منجر شد بازده اوراق در سراسر جهان افزایش یابد و بازارها به سمت ریسک گریزی حرکت کنند. روز پنج‌شنبه شاخص دلار که برای اولین بار پس از یک هفته پایین‌تر از محدوده 100 قرار گرفته بود، بازگشت شدیدی داشت و در محدوده مثبت به کار خود پایان داد. داده‌های PMI خدماتی و تولیدی ماه آوریل برای ناحیه یورو، آلمان، انگلیس و آمریکا امروز منتشر خواهند شد. امروز لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی خواهند داشت.

روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا در محدوده منفی بسته شدند . بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا پس از این که روز پنج‌شنبه رشد 3 درصدی داشت، امروز نیز رشد نسبی ثبت کرده است.

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در جلسه صندوق بین المللی پول (IMF) بار دیگر تکرار کرد قصد دارند نرخ بهره را ” به سرعت” به محدوده خنثی برسانند. پاول تایید کرد که افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره جز گزینه‌های روز میز خواهد بود. وی همچنین افزود که بازار کار بسیار رقابتی است.

روز پنج‌شنبه جفت ارز EURUSD به بالاترین سطح در یک هفته اخیر و به محدوده 1.0937 رسید اما تمام رشد خود را پس داد و پایین‌تر از محدوده 1.0850 به کار خود پایان داد. چندین عضو بانک مرکزی اروپا از جمله دی گویندس، معاون بانک مرکزی اروپا، اعلام کردند آماده هستند تا در ماه ژوئیه نرخ بهره افزایش یابد. با این حال لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در حین سخنرانی خود در IMF لحن هاوکیشی نداشت. در حال جاضر این جفت ارز حوالی 1.080 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD پس از این که به محدوده 1.310 رسید، افت شدیدی داشت و در پایین‌ترین سطح از ماه نوامبر سال 2020 نزدیک محدوده 1.2970 معامله می‌شود. امروز شاخص خرده فروشی انگلیس برای ماه مارس منتشر که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها (%0.3-) و %1.4- اعلام شد. روز پنج‌شنبه بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، در مورد چشم انداز اقتصادی گفت “ما نباید نسبت به انتظارات تورمی راضی باشیم.”

جفت ارز USDJPY در محدوده منفی و حوالی 128 معامله می‌شود. اوایل امروز چندین خبرگزاری اعلام کردند که سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، و یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، در جریان گفتگوهای دوجانبه، مداخله هماهنگ ارزی را مورد بحث قرار داد.

طلا پس از این که پایین‌تر از محدوده 1940 قرار گرفت، توانست فشار نزولی را کاهش دهد و به محدوده 1950 دلار برسد. فضای ریسک گریز بازار می‌تواند به طلا برای رشد بیشتر کمک کند.

بیت کوین روز گذشته افت 2 درصدی داشت اما همچنان بالاتر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز 3% افت داشت و به محدوده 3 هزار دلار رسید.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟