بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 تیر

سنتیمنت بازار بهتر شده، اما اخبار اینطور نیستند. آخرین داده‌های PMI از ژاپن و اروپا و ایالات متحده نشان دهنده کندی فعالیت جهانی در ماه ژوئن بودند. تقریباً در همه مناطق داده‌ها مطابق انتظارات تحلیلگران منتشر نشدند. قیمت‌های بالای انرژی، جنگ اوکراین و اختلالات همه‌گیری ویروس کرونا، سیاست‌های پولی انقباضی و افزایش هزینه‌های استقراض بر فعالیت‌های اقتصادی جهانی تاثیر می‌گذارد که ما شاهد این مسئله از طریق داده‌های PMI بودیم.

کندی فعالیت‌ها و پیش‌بینی‌های بسیار برای رکود جهانی باعث شده که قیمت نفت و کامودیتی‌ها تحت فشار نزولی قرار گیرند. هر بشکه نفت خام آمریکا کمی بالاتر 106 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. فروشندگان نفت آماده می‌شوند تا حمایت 100 دلاری را برای اصلاح میان‌مدت عمیق‌تر آزمایش کنند و شاخص کالاهای متنوع iShares از زمان اوج 8 ژوئن 12 درصد کاهش یافته است.

سیاست‌های انقباضی، انقباضی و انقباضی

نروژ بالاتر از انتظارات و 0.50% نرخ بهره را افزایش داد. بانک مرکزی مکزیک (Banxico) نرخ بهره را 0.75% افزایش داد که بالاترین افزایش نرخ بهره در این کشور تا کنون بوده و اعلام کرد در صورت نیاز به این کار ادامه خواهد داد.

تنها کشور غیرعادی ترکیه است که نرخ بهره خود را در 14% ثابت حفظ کرد.

از بد به بدتر

مسکو عرضه گاز به آلمان از طریق نورد استریم 1 را قطع کرد که منجر به جهش دیگری در معاملات آتی گاز طبیعی اروپا شد. آلمان هشدار داد که کاهش عرضه انرژی آلمان باعث سقوط بازارهای انرژی می شود و خود را با Lehman Brothers مقایسه می‌کند که سقوط و بحران وحشتناکی را در سال 2007/2008 آغاز کرد.

قیمت‌های بالاتر گاز باید فشار بر نفت را بالا نگه دارد، چرا که اگرچه چشم انداز تقاضا کاهش یافته، اما تولید نیز محدود به ظرفیت پالایش است.

یک جلسه معاملاتی آرام در پیش است؟

معاملات آتی اروپا و ایالات متحده به یک جلسه امیدوارانه آرام قبل از زنگ پایان هفتگی اشاره دارند. در تقویم اقتصادی امروز به غیر از شاخص احساسات دانشگاه میشیگان که انتظار می‌رود بد اعلام شود، چیز زیادی وجود ندارد. احتمالاً هفته را با هشدار پاول به پایان خواهیم رساند که “اقتصاد ایالات متحده قطعاً در نتیجه مبارزه تهاجمی فدرال رزرو با تورم، فرود نرمی نخواهد داشت.

در بازار فارکس، دلار آمریکا از حدود 10 روز گذشته سقف جدیدی ثبت نکرده و چشم انداز کاهش رشد ایالات متحده، افزایش احتمال رکود اقتصادی و سیاست‌های هاوکیش فزاینده سایر بانک‌های مرکزی بزرگ باید مانع از افزایش ارزش دلار شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟