بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 30 اردیبهشت (20 مه)

  • عقب نشینی دلار پیش از تعطیلات آخر هفته

شاخص دلار یکی از شدیدترین افت‌ها را از اوایل مارس ثبت کرد و روز پنج‌شنبه بیش از 1% افت کرد. افت شدید بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شد علی‌رغم ریسک گریزی در بازار تقاضا برای دلار کاهش یابد. بازارها امروز آرام دنبال می‌شوند. معاملات آتی بازار سهام آمریکا رشدی داشتند که نشان می‌دهد فضای بازار پیش از تعطیلات آخر هفته رو به بهبود است. امروز شاخص اطمینان مصرف‌کننده ناحیه یورو منتشر خواهد شد.

روز پنج‌شنبه بازده اوراق خزانه داری آمریکا به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر و به محدوده 2.77% رسید اما بازگشتی داشت. شاخص S&P 500 بیش از 3% این هفته افت داشته و همچنان در مسیر برای خاتمه دادن هفتمین هفته متوالی در محدوده منفی است. نگرانی سرمایه گذاران در مورد رکود اقتصادی ایالات متحده افزایش یافته، چرا که فدرال رزرو حتی اگر فعالیت مصرف کننده به تضعیف خود ادامه دهند، در مسیر سیاست‌های انقباضی باقی می‌ماند.

جفت ارز EURUSD از فشار فروش دلار نهایت استفاده را کرد و به بالاترین سطح در دو سال اخیر و بالاتر از محدوده 1.060 قرار گرفت. در حال حاضر این جفت ارز کمی پایین‌تر از محدوده 1.060 معامله می‌شود. امروز شاخص قیمت تولید کننده (PPI) آلمان در ارزیابی سالانه ماه آوریل 33.5% منتشر شد. پیش‌بینی‌ها برای این داده 31.5% بودند.

جفت ارز GBPUSD روند بهبودی خود را ادامه داد. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.250 معامله می‌شود. امروز شاخص خرده فروشی انگلیس برای ماه آوریل 1.4% منتشر که بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها (%0.3-) بود.

جفت ارز USDJPY پایین‌تر از محدوده 128 باقی مانده است. امروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ارزیابی سالانه ماه آوریل 2.5% اعلام شد که نسبت به پیش‌بینی‌ها (1.5%) بسیار بالاتر بود.

روز پنج‌شنبه طلا بیش از 1% رشد کرد و بالاتر از میانگین متحرک ساده مهم 200 قرار گرفت. امروز XAUUSD کمی پایین‌تر از محدوده 1850 دلار معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده مثبت معامله می‌شود که روند صعودی طلا را محدود کرده است.

بیت کوین روز جمعه 5% رشد کرد و به نظر می‌رسد بالاتر از محدوده 30 هزار دلار تثبیت شده است. اتریوم نیز بالاتر از محدوده 2 هزار دلار در کانال کوچکی نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟