بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلیل افزایش اندک دلار چیست؟

با تمرکز بازار بر جلسه امروز بانک مرکزی آمریکا دلار اندکی افزایش یافت

روز سه شنبه در حالیکه نگرانی هایی در خصوص بهبود شرایط اقتصادی آمریکا نمایان شدند و پس از اینکه در خصوص انتشار داده های مربوط به قدرت مصرف کننده آمریکایی پیش از جلسه دو روزه بانک مرکزی آمریکا تردیدهایی به وجود آمد، دلار اندکی افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا که قدرت دلار را در برابر سبدی از 6 ارز اصلی معاملاتی اندازه گیری می کند، با 0.06% به 93.67 افزایش یافت.

شاخص اعتماد مصرف کننده CB از 98.3 در ماه ژوئن به 92.6 در ماه جولای کاهش یافت و از پیش بینی اقتصاددانان یعنی 94.5 فاصله گرفت.

ضعف مصرف کننده آمریکایی که نیروی محرکه اقتصاد است زمانی اهمیت می یابد که بعضی از ایالات آمریکا مجبور به توقف موقتی یا ناتمام گذاشتن اقدامات خود در زمینه بازگشایی ها با توجه به افزایش آمار مبتلایان شده اند که در صورت ادامه سبب کاهش اعتماد مصرف کننده می شود.
جفریز اظهار داشت ” این پسروی در فرآیند بازگشایی ها در پشتیبانی از بیکاری نمایان می شود، و احتمالا کاهش اعتماد یکی از پیامدهای آن خواهد بود”.

♦️آخرین نشانه تردید در اقتصاد درست زمانی که جلسه دو روزه بانک مرکزی آمریکا روی خواهد داد مطرح می شود.
♦️انتظار می رود که سیاست گذاران به حفظ نرخ بهره و عدم تغییر آن در این جلسه رأی بدهند.
♦️علیرغم افزایش تعداد مبتلایان که تهدیدی برای چشم انداز اقتصادی به شمار می رود، بانک مرکزی آمریکا می تواند سیاست پولی کاهشی را در روز چهارشنبه برگزیند.
♦️انتظار می رود که بیشترین تمرکز در روز چهارشنبه بر نحوه برنامه ریزی Fed برای ارائه سیاست لفظی در خصوص عملکرد سیاستهای پولی آتی قرار داشته باشد.
بعضی از اعضای Fed اخیرا تمایل خود را به ایجاد ارتباط میان سیاست لفظی با یک معیار اقتصادی همچون تورم ابراز داشته اند.

اما به نظر می رسد که وال استریت معتقد است که بانک مرکزی آمریکا هنوز نباید این دیدگاه را بپذیرد زیرا برخی بر این باور هستند که تغییرات در پاییز روی خواهند داد.

دایان سوآنک اقتصاددان ارشد گرنت تورنتون اظهار داشت که زمان ان رسیده است که Fed موضع خود را در مورد سیاست لفظی با توجه به افزایش آمار بیماران بستری شده در بیمارستان و مرگ و میرهای ناشی از شیوع کووید-19 روشن کند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟