بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آموزش صفر تا صد فارکس

آموزش صفر تا صد فارکس

بازار فارکس یا بازار ارزهای بین‌المللی، یکی از بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و مهم‌ترین بازارهای مالی در جهان است که روز به روز به محبوبیت بیش‌تری نیز می‌‌رسد. در این بازار، ارزهای مختلف به عنوان دارایی معامله می‌شوند. مانند دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، پوند بریتانیا، فرانک سوییس و بسیاری از ارزهای کشورهای دیگر. بازار فارکس به عنوان یک بازار 24 ساعته فعالیت می‌کند و معاملاتی که در این بازار انجام می‌شود؛ بین بانک‌ها، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرد صورت می‌گیرد. در بازار فارکس، فرصت‌های بی نظیری برای کسب و کار معاملاتی در زمینه ارزها فراهم شده است. در این بازار معامله‌گران قادر خواهند بود که به صورت 2 طرفه معامله کنند و از حرکت قیمت‌ها به سود برسند. در بازار فارکس امکان معامله با هر مقدار سرمایه‌‌ای وجود دارد؛ به این معنی که معامله‌گران در ابتدا می‌توانند با سرمایه کم نیز شروع به فعالیت کرده و پس از کسب تجربه و رسیدن به موفقیت‌های بیش‌تر، سرمایه خود را افزایش دهند. برای افراد مبتدی که به تازگی به‌ دنبال شروع کسب و کار معاملاتی خود در بازار فارکس می‌باشند، آشنایی با مفاهیم و روش‌های مربوط به بازار فارکس و همچنین داشتن مسیری که به ما بگوید از کجا باید شروع کرده و چه نوع آموزش‌هایی را مشاهده کنیم، بسیار مهم و حائز اهمیت است. با آنکه شروع به معامله‌گری در بازار فارکس می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسب درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد؛ اما باید توجه داشت که فارکس یک بازار پر ریسک، پویا و پیچیده است که به تجربه، دانش، مهارت و تحلیل دقیق نیاز دارد. با در نظر گرفتن این نکات ممکن است برای افراد علاقه‌مند به حوزه معامله‌گری که در ابتدای مسیر هستند؛ کمی سردرگمی ایجاد شود که از کجا باید شروع کنند تا بتوانند مسیر آموزش صفر تا صد فارکس را که یک معامله‌گر مبتدی طی کرده تا تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای شود، بپیمایند. در این مقاله به صورت جامع مسیر آموزش صفر تا صد فارکس را که شامل 4 مرحله آموزش فارکس برای مبتدیان، شروع معامله‌گری با افتتاح حساب دمو، آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای و شروع معاملات در حساب واقعی است؛ ترسیم شده و راهنمایی‌هایی برای شروع به کار در بازار فارکس ارائه خواهد شد.

در اینجا تصمیم داریم تا یک مسیر برای یادگیری شما از ابتدا ترسیم کنیم:

مرحله اول و دوم: آموزش فارکس برای مبتدیان

آموزش فارکس برای مبتدیان

در ابتدای مسیر آموزش صفر تا صد فارکس و در مرحله اول آن که آموزش فارکس برای مبتدیان نام دارد؛ لازم است افراد علاقه‌مند، آموزش و یادگیری خود را از 8 بخش کلی شروع کنند. این 8 بخش شامل آشنایی و یادگیری فارکس و سپس آموزش نرم‌ افزار متاتریدر و کار با این نرم افزار که خود دارای مباحث جزئی‌تر است. در کنار آن مطالعه مقالات آموزشی مرتبط با حوزه فارکس و مشاهده دوره‌های آموزشی رایگان می‌باشد:

  • دوره آموزش مقدماتی فارکس
  • بررسی بروکرها و انتخاب بروکر
  • افتتاح حساب دمو
  • آموزش متاتریدر
  • مطالعه مقالات آموزشی
  • مشاهده دوره آموزشی دیپلم فارکس
  • مشاهده سایر دوره‌های رایگان ارائه شده توسط یوتوفارکس و یوتوبروکرز
  • دنبال کردن تحلیل روزانه و هفتگی

1- مشاهده دوره آموزشی مقدماتی فارکس

برای شروع در فارکس ابتدا باید دوره مقدماتی فارکس را مشاهده نمایید. در این دوره شما با مباحث اولیه بازار فارکس آشنا می‌شوید. برای مشاهده این دوره ابتدا در سایت یوتوفارکس ثبت نام کنید و سپس می‌توانید دوره را مشاهده نمایید:

2- بررسی و مقایسه بروکرها

در دنیای بزرگ بازارهای مالی، بروکرها و کارگزاری‌های بسیار زیادی با ارائه خدمات تجاری به معامله‌گران در حال فعالیت می‌باشند. بروکرها شرکت‌هایی هستند که برای معامله‌گران اجازه دسترسی به بازار فارکس را فراهم می‌کنند، هم‌چنین به عنوان واسطه بین دو طرف معامله قرار می‌گیرند و با ارائه پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین (مانند پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4) به معامله‌گران امکان خرید و فروش ارزها در بازار فارکس را می‌دهند. وظیفه اصلی بروکرها انتقال مستقیم سفارشات خرید و فروش مشتریان‌شان به بازار می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک بروکر قابل اطمینان محسوب شود شامل مواردی مانند ارائه پلتفرم‌های معاملاتی قدرتمند و قابل اعتماد، ارائه اسپرد با نرخ مناسب و داشتن مجوزها و رگولاتوری‌های معتبر می‌باشد. شاید در ابتدای مسیر پیدا کردن یک بروکر معتبر و قابل اعتماد، برای افراد علاقه‌مند به بازار فارکس کمی دشوار به نظر برسد اما یکی دیگر از مواردی که در آموزش فارکس برای مبتدیان در نظر گرفته شده است؛ افزایش مهارت بررسی، مقایسه و انتخاب بروکر توسط خود معامله‌گران می‌باشد. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید بروکرهای فعالی که به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند را مشاهده کنید، بررسی‌های کامل انجام شده در مورد تاریخچه و خدمات آن‌ها را مطالعه نمایید و با جدول کاربردی مقایسه بروکرها، بروکرهای مد نظر خود را مقایسه و سپس بهترین بروکری که خدمات مناسب شما را ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

3- افتتاح حساب دمو در یک بروکر و شروع به ترید

در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس پس از آن که با مطالعه تاریخچه بروکرها، بررسی رگولاتوری آن‌ها و… بهترین بروکر مناسب خود را پیدا کردید؛ لازم است با افتتاح حساب دمو در یک بروکر آموزش‌هایی که تا به اینجای مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان، فراگرفته‌اید را تمرین نمایید. یکی از خدماتی که بیش‌تر بروکرها و موسسات مالی به معامله‌گران خود ارائه می‌دهند، امکان افتتاح حساب دمو (حساب آزمایشی) می‌باشد. حساب دمو برای معامله‌گران، به ویژه افراد مبتدی امکانات زیادی دارد. در حساب دمو معامله‌گران می‌توانند بدون نیاز به سرمایه اولیه به صورت مجازی و بر روی پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین، تجربه انجام معاملات مالی را بدست آورند. به کمک حساب دمو، معامله‌گرانی که در ابتدای مسیر قرار دارند می‌توانند با قوانین و شرایط بازار فارکس آشنا شده و به صورت عملی تجربه کار با ابزارها، نرم افزارها و سیستم‌های مالی را بدست آورند؛ نوسانات بازار را تجربه کرده و نسبت به شرایط واقعی در بازار فارکس درک نسبی داشته باشند. استفاده از حساب دمو در مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان، مهارت و دانش افراد علاقه‌مند را در زمینه معاملات مالی افزایش و بهبود می‌دهد بدون آن‌که سرمایه واقعی آن‌ها را تهدید کند. بنابراین افراد مبتدی لازم است انجام تمرین‌ در حساب دمو را جدی گرفته و با تست استراتژی‌های خود، قبل از ورود به دنیای واقعی معاملات نسبت به موفق بودن استراتژی خود اطمینان حاصل کنند.

4- دانلود نرم افزار متاتریدر

پس از انتخاب بروکر در گام بعدی متاتریدر 4 را دانلود کنید و سپس با افتتاح حساب دمو می‌توانید ترید را شروع کنید:

5- آموزش کار با نرم افزار متاتریدر 4

در سال‌های گذشته و در بازار فارکس، معامله‌گران برای ثبت سفارش و انجام فرآیند معامله (خرید و فروش)، لازم بود تا در تالارهای بورس که توسط دولت‌ها و برای همین منظور در نظر گرفته شده بود حضور پیدا کرده و ارزهای مورد نظرشان را معامله کنند. اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و ظهور پلتفرم‌های معاملاتی، فرآیند تحلیل ارزها، انجام معامله و ثبت سفارش بسیار سریع و آسان شده است. در این میان و هر چند سال یک‌بار پلتفرم‌های معاملاتی جدید و پیشرفته‌تری، مانند TradingView و C-Trader معرفی می‌شوند. اما یکی از بهترین و کامل‌ترین نرم افزارهای معاملاتی که تریدرهای حرفه‌ای نیز تا به امروز از آن استفاده می‌کنند پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 می‌باشد. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید به صورت کامل آموزش کار با نرم افزار متاتریدر 4 را مشاهده کنید تا پنجمین قدمی را که در مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان در نظر گرفته شده است، برداشته باشید. با نرم افزار متاتریدر 4 معامله‌گران می‌توانند هر نمادی را که برای معامله مد نظر دارند، انتخاب کرده، چارت اطلاعات قیمتی آن نماد را مشاهده کنند، با کمک ابزارهای این نرم افزار تحلیل‌های خود را انجام دهند و در نهایت با پیدا کردن نقطه ورود مناسب، سفارش خود را ثبت کرده و معاملات خود را فعال کنند.

6- مقالات آموزشی

بخش بعدی که در آموزش فارکس برای مبتدیان در نظر گرفته شده است مطالعه مقالات آموزشی مرتبط با بازار فارکس می‌باشد. افراد علاقه‌مند به بازار فارکس، در ابتدای مسیر نیاز دارند تا با فراگیری مفاهیم پایه و اساسی که در این بازار وجود دارد، درک خود را نسبت به معامله‌گری افزایش دهند. یادگیری مطالبی مانند آشنایی با نمادهای قابل معامله در بازار فارکس، بررسی، مقایسه و انتخاب بروکر مناسب، آشنایی با سشن‌های معاملاتی، فراگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال، آشنایی با استراتژی‌های معاملاتی و بسیاری از موارد مهم دیگر از لازمه‌های اساسی موفقیت در بازار فارکس محسوب می‌شود که باید توسط فرد علاقه‌مندی که در ابتدای مسیر معامله‌گری است، مطالعه و درک شوند. با کلیک روی لینک زیر می‌توانید به بیش از 100 مقاله آموزشی مرتبط که برای آموزش صفر تا صد فارکس و توسط مجموعه یوتوفارکس گردآوری شده‌اند دسترسی داشته و مسیر آموزش خود را هموارتر کنید.

7- سایر دوره‌های آموزش فارکس برای مبتدیان

در آموزش صفر تا صد فارکس، آموزش دیدن و فراگیری مهارت معامله‌گری از لازمه‌های ضروری برای همه افراد، قبل از ورود به بازار Real و شروع فعالیت معامله‌گری با سرمایه اصلی می‌باشد. به دلیل گستردگی بسیار زیاد این حوزه، افراد متخصص، موسسات آموزشی، نهادهای مالی و… کلاس‌های آموزشی و دوره‌های متفاوتی را برای افراد علاقه‌مند به بازار فارکس فراهم آورده‌اند. با کلیک بر روی این لینک می‌توانید به تعداد زیادی از دوره‌های مختلف آموزش فارکس برای مبتدیان دسترسی داشته باشید. در زیر تعدادی از دوره‌های مهم آموزشی که قبل از شروع فعالیت معامله‌گری می‌توان از آنها استفاده کرد؛ معرفی شده است.

  • دوره بانک‌‌داران در آموزش فارکس برای مبتدیان

شاید برای شما که در ابتدای مسیر معامله‌گری می‌باشید کنجکاوی به‌وجود آمده است که بانک‌داران چگونه در بازار فارکس معامله می‌کنند؟ اکثر معامله‌گران بانک‌ها بیشتر ساعات روز را مشغول صحبت با دیگر معامله‌گران می‌باشند. آنها به‌ ندرت، بیش‌تر از چند ساعت پای چارت می‌نشینند. معامله‌گران مبتدی نیز برای طی کردن مسیر موفقیت، باید به چنین دیدگاهی دست پیدا کنند. در آموزش فارکس برای مبتدیان دوره‌ای با نام دوره بانک‌داران برای افراد علاقه‌مند فراهم شده است. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید دوره را به صورت رایگان دریافت کرده و آموزش‌های کاربردی آن را مشاهده کنید. دوره بانک‌داران شامل 5 ویدیو نیم ساعته است که در آن بردلی گیلبرت، تحلیلگر ارشد بازنشسته آموزش می‌دهد. این دوره با تلاش مجموعه یوتوفارکس ترجمه و تدوین شده و در اختیار هموطنان ایرانی به ویژه علاقه‌مندان بازارهای جهانی قرار گرفته است. در هر قسمت از این دوره یکی از اصول اولیه معامله‌گری توسط بانک‌ها بررسی می‌شود. این دوره به تنهایی برای انجام معامله در بازار فارکس کافی نبوده زیرا دوره بانک‌داران مقدمه‌ای از 4 جز اصلی در معاملات فارکس می‌باشد که برای درک بهتر این اصول می‌توانید دوره دیپلم فارکس را به صورت رایگان که توسط مجموعه یوتوفارکس و در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس منتشر شده است، مشاهده نمایید.

  • دوره دیپلم فارکس در آموزش فارکس برای مبتدیان

دوره دیپلم فارکس یکی دیگر از دوره‌های رایگانی می‌باشد که توسط مجموعه یوتوبروکرز و در مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان دوبله و تدوین شده است. دوره آموزشی دیپلم فارکس، یک فرصت منحصر به فرد برای معامله‌گران فارکس است تا با شرکت در این دوره قدم‌های لازم بعدی در مسیر تبدیل شدن از یک معامله‌گر مبتدی به یک معامله‌گر حرفه‌ای را بردارند. این دوره که توسط بردلی گیلبرت آموزش داده می‌شود شامل 80 ویدیو می‌باشد. مباحثی که معامله‌گران در این دوره فرا خواهند گرفت شامل موارد زیر است:

  • آموزش انجام معاملات در بازار فارکس به شیوه بانک‌داران.
  • آموزش یک سیستم مدیریت ریسک موثر برای مدیریت سرمایه‌.
  • آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال.
  • آموزش تعیین زمان ورود به معاملات.
  • آموزش نحوه انجام معاملات به شیوه سریع و کارآمد.
  • آموزش استراتژی‌های معاملاتی.

پس از مشاهده دوره‌های آموزشی بانک‌داران و دیپلم فارکس در آموزش فارکس برای مبتدیان، افراد علاقه‌مند اطلاعات جامعی از مباحث گسترده مربوط به معامله‌گری در بازار فارکس را بدست خواهند آورد. اما برای افزایش مهارت معامله‌گری و آسان‌تر کردن مسیر موفقیت لازم است تا در مباحث مهم و کارآمدی که در این بازار وجود دارد دقیق‌تر شده و دوره‌های آموزشی تخصصی‌تری را مشاهده کرده و فرا بگیریم

  • مینی دوره آموزش تحلیل فاندامنتال در آموزش فارکس برای مبتدیان

یکی دیگر از مواردی که در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس و در مرحله آموزش فارکس برای مبتدیان در نظر گرفته شده است، فراگیری روش تحلیل فاندامنتال می‌باشد. تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس بسیار مهم بوده و برای بررسی و ارزیابی ارزش یک ارز و پیش‌بینی جهت حرکت قیمت آن استفاده می‌شود. در این شیوه از تحلیل، عوامل اقتصادی و سیاسی کشورها که می‌توانند تأثیر زیادی بر ارزش یک ارز داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. هم‌چنین در تحلیل فاندامنتال، شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم و … مطالعه و بررسی می‌شوند. مینی دوره آموزش فاندامنتال فارکس که توسط جارات داویس تدریس می‌شود؛ می‌تواند یک دوره آموزشی بسیار مناسب برای آشنایی و فراگیری تحلیل فاندامنتال در آموزش فارکس برای مبتدیان باشد. این دوره در 10 ویدیو و توسط مجموعه یوتو بروکرز ترجمه و تدوین شده است و علاقه‌مندان به حوزه فارکس می‌توانند با کلیک روی لینک زیر، دوره را مشاهده نمایند. برای مشاهده دوره در سایت یوتوبروکرز ثبت نام کنید.

  • دوره آموزشی سوئینگ تریدینگ در آموزش فارکس برای مبتدیان

از دیگر موارد بسیار مهمی که در آموزش صفر تا صد فارکس برای علاقه‌مندان به حوزه معامله‌گری در نظر گرفته شده است، فراگیری تحلیل فنی و تکنیکال می‌باشد. معامله‌گران از تحلیل تکنیکال و با استفاده از روش‌ها یا استراتژی‌های شخصی خود، نقاط ورود مناسب به معامله را شناسایی کرده و سفارش خود را ثبت می‌کنند. در بازار فارکس روش‌ها و استراتژی‌های بسیار متفاوتی جهت انجام معاملات وجود دارد. یکی از روش‌های شناخته شده در میان معامله‌گران روش‌ سوئینگ تریدینگ نام دارد. در سوئینگ تریدینگ معامله‌گران پس از تحلیل بازار با دیدی نسبتاً بلند مدت اقدام به گرفتن معامله می‌کنند و پوزیشن خود را نسبت به استراتژی که دارند، برای مدت طولانی‌تری باز می‌گذارند. فراگیری این شیوه نه تنها باعث می‌شود روش معامله‌گری مناسب برای خود در بازار فارکس را پیدا کنید بلکه در صورت تمایل می‌توانید از روش سوئینگ تریدینگ در انجام معاملات نیز استفاده نمایید. دوره آموزشی سوئینگ تریدینگ که توسط مجموعه یوتوبروکرز ارائه می‌شود، بخشی دیگر از مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان می‌باشد. این دوره توسط استیو برنز، با بیش از 30 سال تجربه در حوزه بازارهای مالی آموزش داده می‌شود و شامل 20 ویدیو دوبله شده است. سطح این دوره پیشرفته بوده و معامله‌گران را در مسیر حرفه‌ای شدن قرار می‌دهد. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید این دوره آموزشی را مشاهده نمایید. موارد آموزشی که معامله‌گران در دوره سوئینگ تریدینگ فرا خواهند گرفت به شرح زیر است:

  • آموزش و یادگیری روش سوئینگ تریدینگ.
  • آموزش نسبت ریسک به ریوارد و استفاده از آن.
  • آشنایی و آموزش چرخه‌ها در بازار.
  • آموزش شیوه‌های خرید در کف قیمت.
  • آشنایی با الگوهای نمودار برای استفاده در معاملات سوئینگ.
  • آموزش روانشناسی معاملات سوئینگ.
  • دوره آموزشی سایت FXStreet

بازار فارکس به دلیل گستردگی اطلاعات، ابزارهای متفاوت و سبک‌های تحلیلی متنوعی که دارد؛ برای افراد مبتدی که در شروع مسیر معامله‌گری قرار دارند، پیدا کردن و انتخاب آموزش مناسب را دشوار می‌کند. مجموعه یوتوفارکس در آموزش فارکس برای مبتدیان با ارائه دوره آموزشی سایت FXStreet، کار افراد علاقه‌مند در پیدا کردن آموزش مناسب مربوط به معامله‌گری را آسان کرده است. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید این دوره را که مورد تأکید تحلیل‌گران حرفه‌ای است، مشاهده نمایید. شرکت FXStreet که فعالیت خود را از سال 2000 میلادی آغاز کرده است، ابزارهای تجزیه و تحلیل مالی را در اختیار معامله‌گران فارکس قرار می‌دهد. در دوره آموزشی سایت FXStreet و در مرحله ابتدایی آموزش صفر تا صد فارکس، مواردی که در زیر آمده است به افراد علاقه‌مند به حوزه معامله‌گری آموزش داده خواهد شد.

  • آموزش و فراگیری چندین ابزار قوی و تخصصی در حوزه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال.
  • آموزش کامل تقویم اقتصادی.
  • دسترسی به تحلیل‌های موسسات و بانک‌های بزرگ بین‌المللی.
  • دسترسی به اخبار روز در بازارهای مالی و فارکس.
  • دستیابی به تجزیه و تحلیل بازارهای مختلف.
  • دسترسی به بخش آموزش سایت FXStreet.
  • دسترسی به اخبار روز ارزهای دیجیتال.
  • یادگیری کامل کار با اپلیکیشن موبایل FXStreet.
  • دریافت سیگنال‌های معاملاتی.
  • دسترسی به پیشنهادات و تحلیل‌های سایر معامله‌گران.

8- دریافت تحلیل‌های بازار فارکس به صورت رایگان

در ادامه مرحله آموزش فارکس برای مبتدیان، افراد علاقه‌مند به حوزه بازارهای مالی پس از مشاهده دوره‌های آموزشی معتبری که در این زمینه وجود دارد؛ قدم در مسیر حرفه‌ای شدن می‌گذارند. پس از تکمیل مراحل آموزش و یادگیری و رسیدن به سطحی مناسب در فهم بازار، معامله‌گران می‌توانند تحلیل‌هایی که توسط متخصصین این حوزه ارائه می‌شود را درک کرده و با صلاحدید خود، این تحلیل‌ها را در معاملاتشان به‌کار ببرند. با کلیک روی این لینک می‌توانید به تحلیل‌های زیادی دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مطالعه نمایید. این تحلیل‌ها شامل تحلیل‌ تکنیکال، تحلیل هفتگی و ماهانه بازار فارکس، تحلیل و پیش‌بینی موسسات و … می‌باشند که توسط مجموعه یوتوفارکس و برای معامله‌گران ایرانی ارائه و به روز رسانی می‌شوند. 

  • ویدیو تحلیل هفتگی فاندامنتال فارکس

تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس که یک ابزار مهم و مؤثر در پیش‌بینی روند حرکتی قیمت، بر اساس شاخص‌های اقتصادی و سیاسی می‌باشد به دلیل نیازمندی به تخصص و مهارت بالا برای اکثر معامله‌گران به آسانی قابل استفاده نیست. در بخش پایانی مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان، مجموعه یوتوبروکرز امکان ویژه‌ای را برای معامله‌گران ایرانی در نظر گرفته است. این امکان، دریافت تحلیل هفتگی فاندامنتال بوده که هر هفته و در 1 ویدیو به زبان فارسی به معامله‌گران ارائه می‌شود. تحلیل‌های هفتگی فاندامنتال فارکس در سطح پیشرفته بوده و برای استفاده و درک این تحلیل‌ها لازم است معامله‌گران، آموزش‌های لازم در حوزه بازار فارکس را فرا گرفته باشند. برای دریافت و استفاده از تحلیل‌ها روی این لینک کلیک کنید. هم‌چنین مواردی که در تحلیل‌های هفتگی به معامله‌گران ارائه می‌شود به شرح زیر می‌باشد:

  • بررسی داده‌های اقتصادی: داده‌های مهم اقتصادی در هر هفته بررسی خواهند شد.
  • بررسی بهترین نقاط ورود به معامله.
  • ارائه تحلیل جفت ارزها برای انجام معامله در هفته.

مرحله دوم: آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای

در ادامه‌ی مسیر آموزش صفر تا صد فارکس و در مرحله دوم آن که آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌‌ای نام دارد؛ لازم است افراد علاقه‌مند به حوزه معامله‌گری که بخش‌های آموزش فارکس برای مبتدیان را فرا گرفته‌اند برای کسب موفقیت، تجربه و دانش خود را در زمینه معاملات مالی گسترش دهند. معامله‌گران پس از پشت سر گذاشتن این مرحله باید بتوانند تحلیل‌های دقیقی را نسبت به ارزهای بازار فارکس انجام داده و استراتژی‌های مناسب خود را برای بهره‌برداری از شرایط بازار، نوشته و تدوین کنند. در ادامه به شرح موارد و دوره‌های آموزشی که برای رسیدن به موفقیت در بازار فارکس لازمه هر معاله‌گری می‌باشد، پرداخته خواهد شد. اما مهم‌ترین نکته در آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای که به دنبال افزایش بازدهی خود می‌باشند به‌دست آوردن تجربه و انجام تمرین‌های مداوم در این حوزه است.

  • دوره آموزشی اوراق قرضه

یکی از دوره‌هایی که در مسیر آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای می‌تواند مفید باشد؛ دوره آموزشی اوراق قرضه مبتنی بر کتاب Bond Book است. اوراق قرضه، یکی از مهم‌ترین ارکان بازارهای مالی است و یادگیری آن معامله‌‌گران را مجهز به یکی از هوشمندترین ابزارهای تحلیل بازار فارکس خواهد کرد. در صورتی‌که به دنبال کسب دید عمیق‌تر در حوزه تحلیل فاندامنتال می‌باشید روی دکمه زیر کلیک کنید. آنچه که معامله‌گران از دوره آموزشی اوراق قرضه بدست خواهند آورد به شرح زیر است:

  • آشنایی با بازار اوراق قرضه (بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا).
  • افزایش دانش فاندامنتال.
  • ایجاد دیدی عمیق‌ترنسبت به بازار.
  • استفاده از اوراق قرضه در تحلیل فاندامنتال فارکس.
  • دسترسی به ابزار تحلیلی مورد استفاده تحلیل‌گران حرفه‌ای.
  • فراگیری نکات مهم کتاب Band Book به عنوان منبع دوره.
  • آشنایی با انواع اوراق قرضه قابل خرید در ایران.
  • آشنایی با صندوق‌های درآمد ثابت در ایران.
  • دوره آموزشی روانشناسی معامله‌گری

یکی از موارد بسیار مهمی که در آموزش صفر تا صد فارکس برای تمام معامله‌گران ضروری می‌باشد؛ توجه به مقوله وسیع روانشناسی در حین انجام معاملات واقعی در بازار است. توانایی مدیریت و کنترل احساساتی همچون اضطراب، خشم، استرس، ترس و بسیاری از موارد دیگر که ممکن است در حین انجام معاملات دردسر ساز شوند، از مهارت‌های بسیار مهم در رسیدن به موفقیت می‌باشد. افراد علاقه‌مند در مسیر آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند با کلیک بر روی دکمه زیر به دوره آموزشی روانشناسی معامله‌گری مبتنی بر نوروساینس که برای اولین بار در ایران و توسط مجموعه یوتوفارکس گردآوری شده است؛ دسترسی داشته باشند. مواردی که معامله‌گران پس از مشاهده این دوره کسب می‌کنند به شرح زیر است:

  • رسیدن به شناخت و درک عمیقی از خود برای انتخاب سبک معامله‌گری شخصی در بازار فارکس.
  • آگاهی از فعل و انفعالات درونی مشکل‌ساز، حین انجام معاملات.
  • بدست آوردن ذهنیت استدلالی و منطقی برای ورود یا خروج از معامله.
  • کاهش ریسک رفتارهای تکانشی و غیرمنطقی حین انجام معاملات.
  • جلوگیری از تأثیر مخرب احساسات و هیجانات و هم‌چنین کنترل اضطراب.
  • کاهش معاملات ضررده.
  • قانون‌مند شدن تریدرها در معاملات روزانه.
  • آگاهی نسبت به تأثیر هورمون‌ها بر روی افکار و تصمیمات.

بسیاری از موارد ارزشمند دیگری در دوره آموزشی روانشناسی معامله‌گری وجود دارد که فراگیری آن‌ها باعث می‌شود تا معامله‌گر از شکست در بازار فارکس جلوگیری کرده و به عنوان فردی فعال در این بازار، با هدف کسب درآمد و رسیدن به سود مستمر قدم بگذارد.

  • دوره آموزشی نظریات نرخ ارز

تا کنون و در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس و یا حین مطالعه اخبار و تحلیل‌های مختلف بازار، حتماً با عباراتی مانند GDP، CPI، تورم، نرخ بیکاری، نرخ ارز و… برخورد داشته‌اید و ممکن است برایتان جالب یا حتی ضروری باشد که بدانید چگونه می‌توان درک عمیق‌تری از اخبار اقتصادی داشت. دوره آموزشی نظریات نرخ ارز که در مرحله آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای ارائه شده است، باعث می‌شود تا معامله‌گران ضمن آشنایی با مفاهیم و عوامل موثر بر نرخ ارزها در بازار فارکس توانمندی بیشتری نیز در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود داشته و هوشمندانه‌تر عمل کنند. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید به این دوره آموزشی دسترسی داشته باشید. هم‌چنین مواردی که در این دوره آموزش داده می‌شود به شرح زیر است:

  • آشنایی با تحلیل اقتصاد کلان و درک چارچوب کلی آن و هم‌چنین دستیابی به تسلط بیش‌تر بر اقتصاد کلان.
  • آشنایی با مهم‌ترین متغیرهای مرتبط با نرخ ارز و تاثیر آن‌ها بر یکدیگر.
  • کسب چارچوب فکری منطقی‌تر در راستای کاهش ضررها و کسب سود بیش‌تر
  • درک بیش‌تر اخبار اقتصادی، توانمندی بیش‌تر در پیش‌بینی بازار و تصمیم‌گیری بهتر در بازار فارکس.
  • دوره آموزشی مدیریت ریسک و سرمایه

مهم‌ترین فاکتوری که تفاوت نتیجه میان دو گروه معامله‌گر مبتدی و حرفه‌ای را ایجاد می‌کند، به‌کار گیری استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه است.با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید دوره آموزشی مدیریت ریسک و سرمایه را که توسط آکادمی ماکروترید ارائه شده و یکی از مباحث بسیار مهم در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس می‌باشد، مشاهده نمایید. هم‌چنین در جدول پایین به تعدادی از مواردی که پس از مشاهده این دوره به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای بدست خواهید آورد اشاره شده است.

  • فراگیری انواع روش‌های مدیریت ریسک و سرمایه.
  • کاهش معاملات ضررده و توانایی در حفظ سرمایه.
  • افزایش معاملات سودده و کمک به کسب سود مستمر.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش بهره‌وری معاملات.
  • دوره آموزشی کدام سبک تکنیکال؟

تحلیل تکنیکال که از ارکان بسیار مهم در بازار فارکس محسوب می‌شود؛ به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و شیوه‌های مختلف معاملاتی به وجود آمده در این نوع تحلیل، معامله‌گرانی را که در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس در حال یادگیری می‌باشند، کمی سردرگم می‌کند. با این حال، معامله‌گران لازم است دانش خود را نسبت به تحلیل تکنیکال گسترش دهند و سبک مناسب خود را در این نوع تحلیل پیدا کرده و معاملات خود را در بازار فارکس بر اساس همان سبک انجام دهند. در این مرحله از آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای دوره آموزشی کدام سبک تکنیکال، توسط آکادمی ماکروترید و برای علاقه‌مندان به حوزه بازارهای مالی ارائه شده است. در این دوره آموزشی سبک‌های مختلف تحلیل تکنیکال آموزش داده می‌شود، سپس به بررسی و مقایسه این سبک‌ها با یک‌دیگر پرداخته خواهد شد تا معامله‌گران در انتخاب سبک تکنیکی مناسب خود مسیر سهل‌تری را طی کنند. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید این دوره آموزشی بسیار مهم را مشاهده نمایید. موارد آموزشی که در این دوره به معامله‌گران ارائه می‌شود به شرح جدول زیر است:

  • توانمندی در انتخاب سبک مناسب تکنیکالی.
  • مروری بر مشهورترین سبک‌های معاملاتی.
  • مقایسه کامل و همه‌جانبه سبک‌های معاملاتی تکنیکال با یک‌دیگر.
  • مینی دوره آموزشی چرخه‌های تجاری از دیدگاه آکادمیک

در زمان‌های گذشته و قبل از به‌وجود آمدن نظام‌های سرمایه‌داری، اقتصاد ماهیت ساده‌تری داشت. اما با گذر زمان و با بیش‌تر شدن حجم فعالیت‌های اقتصادی، پدیده‌های نوینی به وجود آمدند که امروزه از مباحث بسیار مهم حوزه‌های مالی در آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای می‌باشد. یکی دیگر از آموزش‌های مهم که برای معامله‌گران در مسیر آموزش صفر تا صد فارکس در نظر گرفته شده است؛ مطالعه در مورد چرخه‌های تجاری و آشنایی با تئوری‌های متفاوتی که باعث به وجود آمدن این چرخه‌ها می‌شود، می‌باشد. مینی دوره آموزشی چرخه‌های تجاری از دیدگاه آکادمیک که با کلیک بر روی دکمه زیر در دسترس است، به معامله‌گران کمک خواهد کرد تا دلایل به وجود آمدن رکودها و رونق‌های اقتصادی را با دیدی مناسب توجیه کنند. این دید، باعث می‌شود معامله‌گران استراتژِی معاملاتی دقیق‌تری داشته و در نتیجه سوددهی خود را نیز افزایش دهند. مواردی که معامله‌گران پس از مشاهده این مینی دوره کسب خواهند کرد به شرح جدول زیر است:

  • آشنایی با مفهوم چرخه‌های تجاری و تئوری‌های به وجود آمدن این چرخه‌ها.
  • درک بهتر تغییرات اقتصادی و تاثیر آن‌ها بر تغییرات نرخ ارز.
  • رسیدن به دلایل درست برای توجیه بهتر احتمالات وقوع رکودها‌ و رونق‌های اقتصادی.
  • رسیدن به استراتژی معاملاتی دقیق‌تر نسبت به گذشته.
  • رسیدن به سوددهی بیش‌تر در معاملات و کاهش ضررها.
  • عضویت در کانال تحلیلی آموزشی ماکروترید ویژه معامله‌گران حرفه‌ای

در بخش آخر از آموزش فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای، مجموعه ماکروترید فرصت بی‌نظیری را برای معامله‌گران حرفه‌ای فراهم آورده است. افرادی که در حال یادگیری و بهبود مهارت‌های خود در زمینه معاملات فارکس می‌باشند، می‌توانند در این کانال تحلیلی ویژه معامله‌گران حرفه‌ای که منبعی قدرتمند از اطلاعات و تحلیل‌های با ارزش در زمینه معاملات فارکس می‌باشد عضو شوند. این کانال برای هر معامله‌گری که می‌خواهد به‌طور جدی در دنیای مالی فعالیت داشته باشد بسیار با ارزش است. در این کانال، معامله‌گران به تحلیل‌های روزانه بازارهای مالی، پیش‌بینی‌ها، نکات و توصیه‌های تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای دسترسی خواهند داشت. این تحلیل‌ها بر اساس نکات فاندامنتالی و تکنیکالی و با بررسی گسترده از بازارهای مالی و اخبار جهانی تهیه می‌شوند. با پیوستن به این کانال تحلیلی می‌توانید عضوی از جامعه معامله‌گران با تجربه شده و به تحلیل‌های اختصاصی و منابع ارزشمند آموزشی که به پیشرفت و کسب سود در بازار فارکس به کمک معامله‌گران خواهد آمد، دسترسی داشته باشید.

دوره آموزش اونس طلا برای معامله‌گران طلا

در مرحله آخر از آموزش صفر تا صد فارکس به سراغ آموزش فارکس برای معامله‌گران طلا خواهیم رفت. دوره‌های آموزشی ارائه شده در این مرحله از آموزش صفر تا صد فارکس، به افراد علاقه‌مند به معامله در بازار طلا این امکان را می‌دهد تا مهارت‌ و دانش لازم برای فعالیت در این بازار پر رونق که فقط به معامله‌گران حرفه‌ای اجازه کسب سود می‌دهد را بدست آورند. با طی کردن مسیر آموزش فارکس برای معامله‌گران طلا، معامله‌گران حرفه‌ای به شناختی دقیق از این بازار خواهند رسید.

  • دوره آموزشی مستر کلاس طلا

معامله‌گران حرفه‌ای در صورتی‌که به دنبال افزایش سودآوری خود از معاملات طلا می‌باشند، می‌توانند با کلیک روی دکمه زیر به دوره آموزشی مستر کلاس طلا که توسط مجموعه یوتوفارکس و در سطح مقدماتی تا پیشرفته به معامله‌گران ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند. این دوره شامل 20 ویدیو می‌باشد و توسط اساتید ایرانی متخصص در حوزه بازارهای مالی تدریس می‌شود. آموزش‌های ارائه شده در این دوره به شرح زیر است:

  • آموزش جامع تحلیل فاندامنتال انس جهانی طلا.
  • آموزش تحلیل دلار و اقتصاد آمریکا به روش فاندامنتال.
  • آموزش انواع روش‌های سرمایه‌گذاری طلا.
  • آموزش انواع روش‌های خرید طلا در بازار ایران.
  • آموزش موقعیت‌های ترید و سرمایه‌گذاری طلا در حوزه کریپتوکارنسی.
  • برگزاری دو کارگاه آموزشی لایو ترید.
  • دوره آموزشی اسکالپ طلا

معامله‌گرانی که علاقه به انجام معاملات به شیوه اسکالپینگ (انجام معامله روی تغییرات کوچک قیمت و در دوره زمانی کوتاه) را دارند؛ می‌توانند با کلیک روی دکمه زیر به دوره آموزشی اسکالپ طلا که توسط مجموعه یوتوبروکرز ارائه می‌شود دسترسی داشته و پس از گذراندن این دوره، مسیر آموزش صفر تا صد فارکس را به اتمام برسانند. دوره آموزشی اسکالپ طلا شامل 10 ویدیو و در سطح متوسط بوده که به معامله‌گران شیوه‌های مختلف معاملات اسکالپ در بازار طلا را آموزش خواهد داد.

مرحله چهارم و آخر از آموزش صفر تا صد فارکس

در این مرحله شما به دانش کافی برای شروع معامله در حساب واقعی رسیده‌اید. می‌توانید حساب واقعی افتتاح کنید و معاملات خود را در حساب ریل شروع کنید

سوالات متداول

دوره دیپلم فارکس که در مسیر آموزش فارکس برای مبتدیان در نظر گرفته شده است، برای چه افرادی مناسب نمی‌باشد؟

این دوره به هیچ وجه به افرادی که نمی‌توانند ریسک کنند، افرادی که به دنبال رسیدن سریع به درآمد می‌باشند و افرادی که به یادگیری بیش‌تر علاقه‌ای ندارند؛ توصیه نمی‌شود.

بله. خدماتی که توسط سایت financial source ارائه می‌شود، توسط مدرس این دوره بیان خواهد شد.

معامله‌گران می‌توانند در روزهای یکشنبه یا دوشنبه، ویدیو تحلیل هفتگی فاندمنتال فارکس را مشاهده کنند.

خیر. این دوره هیچ پیش‌نیازی لازم نداشته و برای همه افراد فعال و علاقه‌مند به بازارهای مالی مفید خواهد بود.

خیر. مباحث اقتصاد کلان به علت پیچیدگی و دشواری که دارند معمولاً به صورت رایگان ارائه نمی‌شوند.

در این دوره تمام مطالبی که برای شروع در بازار فارکس نیاز می‌باشد را خواهید آموخت.

در آکادمی ماکرو ترید شما با یک گروه از تحلیل‌گران بازار فارکس در ارتباط خواهید بود که تجربیات چندین ساله‌ خود را با شما به اشتراک می‌گذارند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟