بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

دو اشتباه خطرناکی که معامله ‌گران تازه ‌کار فارکس انجام می‌ دهند

دو اشتباه خطرناکی که معامله ‌گران تازه ‌کار فارکس انجام می‌ دهند

معامله‌گری در بازار فارکس قطعاً تجربه هیجان‌انگیزی است اما باید مواظب باشید که این اشتباهات خطرناک را که بیشتر مبتدیان مرتکب‌ می‌شوند، انجام ندهید.

1. سرمایه کم

سرمایه اولیه ناکافی اولین اشتباه مبتدیان است و معمولاً منجر به شکست آنها می‌شود.

معامله‌گرانی را دیده‌ام، از جمله خود من، که کل حساب معاملاتی خود را در اولین ماه یا اولین هفته ازدست‌داده‌اند. من یکی از حساب‌های خود را تنها در عرض 30 دقیقه از دست دادم.

سرمایه مورد معامله، حتی قبل از اینکه زمان کافی برای یادگیری صحیح نحوه معامله داشته باشید ازدست‌رفته است.

مواردی که برای معامله گران تازه کار روی می‌دهد به ترتیب زیر هستند:

  • آنها دانش و تجربه کافی درزمینه معامله‌گری ندارند.
  • با اصول مدیریت ریسک آشنا نیستند.
  • به ندرت ریسک‌هایی را که در زمان معامله با آن‌ها روبرو می‌شوند را تشخیص می‌دهند و همیشه قادر به بررسی و ارزیابی آن‌ها نیز نیستند؛ بنابراین اغلب اقدامات نادرستی را برای کاهش آن‌ها انجام می‌دهند.

عقل سلیم شما را به سمت این باور سوق می‌دهد که بهترین راه برای کاهش ریسک ضررهای احتمالی معامله، استفاده از حجم پایین است. سپس با افزایش تجربه و مهارت‌ها، می‌توانید حجم معامله را بزرگ‌تر کنید. از نظر من این دیدگاه بی معنی است.

اینکه تازه‌کارها با لات پایین و حد ضرر کوچک سعی در معامله دارند تا ریسک را به حداقل برسانند و در همین حال سعی در کسب تجربه معاملاتی دارند تا لا‌ت‌های بزرگ‌تر با حد ضررهای بزرگ‌تر را معامله کنند، احمقانه است.

باید درک کنید که یک حساب معاملاتی کوچک درواقع ریسک ضرر را افزایش می‌دهد. شروع با سرمایه کم کاهش ریسک را غیرممکن می‌سازد. به‌این‌علت که با کاهش موجودی حساب، ضررها بخش بزرگی از حساب معاملاتی هستند.

با استفاده از حد ضررهای نزدیک و کوچک، امکان فعال شدن حد ضررها بیشتر می‌شود و ضرر نهایی شما که از ضررهای کوچک تشکیل خواهد شد، افزایش می‌یابد.

حساب معاملاتی شما باید تا حد ممکن بزرگ باشد تا با شرایط بازار مطابقت داشته باشد و انعطاف لازم برای اتخاذ تصمیمات معاملاتی را داشته باشد.

اندازه حساب معاملاتی شما ابزار دیگری در موفقیت معاملات شما است.

همچون دیگر کسب‌وکارها باید مطمئن باشید که سرمایه لازم برای این کار را در اختیار دارید. سعی نکنید تنها با واریز بخش کوچکی از سرمایه معاملاتی موجود، ریسک خود را کاهش دهید.

به‌درستی تأمین سرمایه کنید اما از میزان پول و مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید.

2- معامله‌ با حجم بالا

منظور از معامله با حجم زیادی، زمانی است که شما (با امید به دریافت حداکثر سود ممکن) پوزیشن بزرگی متشکل از چند لات باز می‌کنید. با در نظر گرفتن فعالیت معمول بازار، از دست دادن نیم یا حتی تمام سرمایه معاملاتی شما با این روش آسان است.

این مشکل گاهی مستقیماً به سرمایه ناکافی معاملاتی مربوط می‌شود.

اما احتمالاً این مسئله به دلیل نداشتن اطلاعات در زمینه اصول مدیریت سرمایه روی می‌دهد که به معنای عدم شایستگی برای کنترل کامل سرمایه معاملاتی است.

سرمایه معاملاتی شما برای کسب درآمد به کار می‌رود. باید با هر دلار با دقت و احتیاط رفتار کنید مثل یک کودک تازه متولدشده.

اولین و مهم‌ترین مسئولیت شما حفظ سرمایه است. اگر آن را از دست بدهید، برای کسب درآمد پولی نخواهید داشت.

آیا تا به حال از این اشتباهات مرتکب شده‌اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Babypips

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

10 دیدگاه در “دو اشتباه خطرناکی که معامله ‌گران تازه ‌کار فارکس انجام می‌ دهند
  1. EFES گفت:

    بله من موقعی که نفت ۱۱ دلار شد ، ۲ لات خریدم ولی نفت تا ۸ دلار رفت و ۷۰۰۰ دلار حسابم رو‌کال کرد. در واقع ۷۰۰۰ دلار برای ۲ لات نفت پذیرش ریسک کمی داشت و من باید ۱ لات میخریدم که حسابم کال نشه. ناگفته پیداست که اگر اون اشتباه رو‌نکرده‌بودم‌توی‌هفته‌بعد با حدود ۳۰۰۰۰ دلار سود میتونستم پوزیشن‌رو‌ببندم‌‌.

    1. نرگس محمدیان گفت:

      ممنون از نظرتون
      مدیریت سرمایه در معامله گری خیلی مهمه

  2. abolfazl گفت:

    سلام . کسی که این پست رو نوشته احتمالا هیچ تجربه ی تریدری در فارکس نداره .
    کاملا مورد اول غلط هستش .
    از جهت تکنیکالی(پرایس اکشن) :
    اتفاقا بانک های بزرگ هم با سرمایه های بزرگ هم با استاپ لاس هایی در حد 2 پیپ یا 4 پیپ ترید میزنن وبازار رو حرکت میدن و پرایس اکشن پیشرفته اصلا همینه !!! شناسایی نقاطی از بازار که با کمترین استاپ لاس ممکن بیشترین ریوارد و تریدهای 1 به 7 یا 1 به 15 بهت بدن . این موقع هستش که شما 5 تا استاپ هم بخوری در ترید 6 ام کل ضررت جبران میشه .
    از جهت روانشناسی :
    در کتاب 102 درس روانشناسی معامله گر از دکتر استینبارگر میخونیم که ” یکی از شانس هایی که من آوردم این بود که با حساب کوچیک حرفه ی تریدری رو شروع کردم” . ایشون با این همه تجربه و مصاحبه و مشاوره با تریدرهای مختلف دنیا همچین حرفی میزنه اما … نمیدونم نویسنده این متن کیه !!!
    ضمن اینکه شما باید استراتژیت رو روی حساب کوچیک پیاده کنی و بر فرض 300 تا ترید باهاش بزنی تا به ایمان کامل برسی هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ تکنیکی که این روش برای شما سودده هستش… و بعد مبالغ بزرگ رو تو کار بیاری … اینطوری دیگ تو اجرا اذیت نمیشی یا خیلی کم اذیت میشی.

    1. نرگس محمدیان گفت:

      سلام
      ممنون از نظرتون
      دنیای معامله گری سبک های معاملاتی زیادی داره که هر فردی باید سبک مخصوص به خودش رو پیدا کنه

      در این رابطه نظرات متفاوت زیادی وجود داره

  3. hadi گفت:

    سلام به همگی
    ضمن خسته نباشید بابت مقالات مفید شما
    به نظر من کسی که میخواهد موفق باشد برعکس حرف اول شما باید با حساب کم و حداکثر ۱۰۰ دلار شروع کنید تا بتونید مدیریت ریسک رو کنترل هیجان داشته باشید
    و این نکته که باید بعد از هرمعامله و پوزیشن از سیستم دور شوید چه موفق باشد چه همراه ضرر… دلیلش هم کنترل هیجان است….

  4. حمید گفت:

    سلام با ایده شما مبنی بر اینکه تازه کارها با سرمایه کم خودشان را کال مارژین میکنند خیلی موافق نیستم .به نظر من مهمترین عنصر در موفقیت و عدم موفقیت روانشناسی بازار است . و در مرحله بعد مدیریت مالی و سرمایه که موانع اصلی در رشد و پیشرفت حساب های معاملاتی هستند و البته تجربه معامله گری که باعث میشود تریدر در هنگام اصلاح ها خودش رو کنترل بکنه

    1. نرگس محمدیان گفت:

      سلام
      ممنون از توجه تون
      این مقالات از معتبرترین سایت ها ترجمه شده
      تجربه ثابت کرده که حساب های کوچیک موفقیت چندانی ندارند

  5. Adel گفت:

    کاملا با دیدگاه اول مخالفم
    اصلا ربطی ندارد که حساب کوچک باشد یا بزرگ. شما استاپ خودتون رو میزارید مثلا در فاصله ۵۰ پیپ یا اصلا ۱۰۰ پیپ. یک استاپ بزرگ. ولی حجم رو پایین میزنیم.
    چیز خیلی ساده ای هست. با این تفاسیر قابل احترام شما، تازه کارا ممکنه ترغیب شن و تمام سرمایه رو‌ وارد کنن و‌ از دستش بدن.
    به عقیده بنده بایستی از حساب خیلی کوچک شروع کرد. استاپ ها استاندارد، و حجم پایین. چون مرحله ی یادگیری هست و مهم درست بودن تحلیله

    1. روزبه خانجانی گفت:

      سلام دوست عزیز… فرمایشات شما در مخالفت با دیدگاه های مطرح شده در این پست می‌تونه کاملا به جا باشه. این مطلب بازخوانی دیدگاه مطرح شده در یکی از سایت های معتبر آموزش معامله گری هست و لزومی نداره با تجارب تمامی معامله گران تطابق داشه باشه.
      از دیدگاه ما هم هیچ چیز بهتر از تجربه خود معامله گر نمی تونه راهنمای فرد در بازارهای مالی باشه و چه بسا اگر قرار باشه این تجربه با هزینه مالی همراه بشه، منطقی تره تا جای امکان این هزینه کمتر باشه.
      ممنون از مشارکت شما…

  6. محمد گفت:

    بله کاملا درست و ب جا
    عین حقیقت هست
    اوایل با حساب های بونس دار ترید میکردم و همیشه حب محکوم ب کال مارجین شدن…
    اموزشم رو تکمیل کردم
    با انگیزه
    شروع ب جمع اوری سرمایه خوب. حداقل 3000دلار
    و بسم الله…
    خسته نباشید میگم ب تیم عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟