بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سال نو و هفته‌ای ساکت؛ تحلیل هفتگی دو جفت ارز GBP/USD و USD/CAD

سال نو و هفته‌ای ساکت؛ تحلیل هفتگی دو جفت ارز GBP/USD و USD/CADبا رسیدن به سال نوی میلادی، این هفته، شاهد هفته‌ای ساکت و کم جنبش خواهیم بود. در این هفته بجز چند داده، منتظر چیز دیگری نخواهیم بود.

آمریکا بدون محرک مالی در کریسمس

در آمریکا، کنگره بالاخره بسته محرک مالی را تصویب کرد اما ترامپ در این فرآیند اخلال ایجاد کرده و گفته است لایحه را وتو خواهد کرد مگر اینکه چک‌های پرداختی محرک به طرز قابل توجهی افزایش یابد. همین امر منجر به آن شد که آمریکاییان نتوانند در شب کریسمس بسته‌های محرک مالی را دریافت کنند. (طی روز جاری این بسته، توسط ترامپ امضا شد.)

در آمریکا آمار تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم از ۳۳.۱ درصد به ۳۳.۴ درصد اصلاح شد. سفارشات کالاهای بادوام برای ماه نوامبر تضعیف شد. این آمار از ۱.۳ درصد به ۰.۹ درصد کاهش یافت در حالی که سفارشات خالص (Core) نیز از ۱.۳ به ۰.۴ کاهش یافت. آمار مصرف کنندگان نیز بدتر شد. تغییرات درآمد شخصی ۱.۱- درصد بود و هزینه‌های شخصی به ۰.۴ درصد کاهش یافت که اولین کاهش در هفت ماه گذشته بود. آمار مدعیان بیکاری نیز به ۸۰۳ هزار نفر رسید که کاملا کمتر از تخمین ۸۸۲ هزار نفری بود.

برگزیت بالاخره انجام شد

هفته گذشته  GBP/USD هفته‌ای پرنوسان را پشت سر گذاشت. در ابتدای هفته این جفت ارز کاهش شدیدی یافت اما پس از آن با بهبود چشم‌انداز توافق برگزیت، این جفت ارز نیز بهبود پیدا کرد. در هفته پیش رو نیز یک داده برای این جفت ارز منتشر می‌شود.

مذاکرات برگزیت اگرچه با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود اما روز پنجشنبه هفته گذشته، سرانجام توافق حاصل شد. بدین ترتیب از روز ۳۱ دسامبر انگلستان دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نخواهد بود و به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود.

حجم خرده فروشی در انگلستان به لطف کریسمس بهبود یافته و از ۲۵- در ماه نوامبر به ۳- در ماه دسامبر رسیده است. با این وجود پیش‌بینی می‌شود این آمار برای ماه ژانویه ۳۳- باشد که بسیار ناخوشایند است. تولید ناخالص داخلی نهایی برای سه ماهه سوم از ۱۵.۵ درصد به ۱۶.۰ درصد اصلاح شد. این یک بهبود خوب از انقباض اقتصادی سه ماهه دوم است که ۱۹.۸-٪ گزارش شده بود. کسری حساب جاری انگلستان در سه ماهه سوم به ۱۵.۷ میلیارد پوند افزایش یافت. این عدد برای سه ماهه دوم ۲.۸ میلیارد پوند بود.

در انگلستان روز چهارشنبه داده‌های شاخص تورم مسکن HPI منتشر می‌شود. این آمار برای ماه نوامبر ۰.۹ درصد بود و پیش‌بینی‌ می‌شود در ماه دسامبر به ۰.۴ درصد کاهش یابد.

آیا رشد اقتصاد کانادا متوقف شده است

در هفته‌ای که گذشت USD/CAD رشد داشت و بهترین هفته خود را از ماه اکتبر به بعد سپری کرد. در هفته آینده هیچ رویدادی برای کانادا وجود ندارد

شاخص قیمت مسکن نوساز کانادا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۰.۶ درصد سقوط کرد که کمتر از پیش‌بینی ۰.۹ درصد است. تولید ناخالص داخلی پس از آنکه در ماه ژوئن به ۶.۵ درصد رسید، روند کندی داشته است و در ماه اکتبر تنها ۰.۴ درصد رشد کرده است اگرچه توانست بهتر از پیش‌بینی‌ها با ۰.۳ درصد باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا رشد اقتصادی خوب کانادا متوقف شده است؟

این هفته داده مهمی برای دلار کانادا نداریم و این ارز صرفا با حال و هوای ریسک هدایت می‌شود.

سال نو و هفته‌ای ساکت؛ تحلیل هفتگی دو جفت ارز GBP/USD و USD/CAD

جفت ارز GBP/USD

تحلیل تکنیکال GBP/USD:

یک مقاومت در سطح ۱.۳۸۱۲ وجود دارد.
مقاومت ۱.۳۷۶۹ که بالاترین سطح از می ۲۰۱۸ است، مقاومت بعدی است.
پس از آن در سطح ۱.۳۶۲۴ مقاومت دیگری قرار دارد.
حمایت‌ها نیز از۱.۳۵۰۲ شروع می‌شوند.
در صورت شکسته شدن این حمایت، سطح بعدی ۱.۳۳۴۰ خواهد بود.
حمایت بعدی سطح ۱.۳۲۴۹ است و در نهایت حمایت ۱.۳۱۴۵ را داریم.

سال نو و هفته‌ای ساکت؛ تحلیل هفتگی دو جفت ارز GBP/USD و USD/CAD

جفت ارز USD/CAD

تحلیل تکنیکال USD/CAD:

در این جفت ارز ما مقاومت مهم ماهانه‌ای را در ۱.۳۱۰۱ داریم.
همچنین خط حمایت ۱.۲۹۳۸ از ابتدای دسامبر به مقاومت تغییر کرده است.
در میان حمایت‌ها نیز سطح ۱.۲۸۳۱ اولین خط حمایتی است.
پس از آن سطح ۱.۲۷۶۸ را داریم. سپس سطح ۱.۲۶۴۲ را داریم.
در نهایت سطح ۱.۲۵۷۸ حمایت نهایی است.

نتیجه‌گیری:

  • دلار آمریکا همچنان تحت فشار است اما هفته کریسمس با توجه به پایین بودن حجم معاملات، هرگونه کاهشی در دلار را سبک‌تر می‌کند.
  • برگزیت یک ریسک نزولی بزرگ برای پوند بود ولی با توافقی که در هفته گذشته رخ داد پوند از زیر بار این ریسک رها شد و در هفته جاری انتظار روزهای کم‌معامله و کم‌نوسان را داریم بنابراین به نظرم جفت ارز GBP/USD طی این هفته خنثی خواهد بود
  • نظرم همچنان روی جفت ارز USD/CAD نزولی است.

منبع: Forexcrunch

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟