بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتال

  • سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتال
  • سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا (SEC) اخیرا از شرکت ریپل (Ripple) شکایت کرده است.
  • این سازمان بیانیه‌ای در مورد نگهداری اوراق بهادار و دارایی دیجیتال توسط کارگزار-معامله‌گر (Broker-Dealer) منتشر کرده است.

در این بیانیه‌ جدید سازمان SEC اعلام کرده، با کارگزار-معامله‌گرانی که با این مقررات جدید اوراق بهادار و دارایی دیجیتال را نگهداری می‌کنند، تا 5 سال دیگر برخورد نخواهد کرد.

“این کمیسیون نسبت به این مطلب آگاه است که بازار اوراق بهادار و دارایی دیجیتال هنوز تازه و رو به رشد است. الزامات نگهداری و معاملات این دارایی‌ها و اوراق‌ها نسبت به دارایی‌های سنتی متفاوت است. در معاملات دارایی‌ها و اوراق سنتی معمولا واسطه‌ها، زیرساخت‌ها و طرفین معامله وجود دارند که بازار داریی‌های دیجیتال چنین نیست. سازمان SEC از نوآوری‌های به وجود آمده در بازار اوراق بهادار و دارایی دیجیتال حمایت می‌کند و قصد دارد زیرساخت‌های خودش را توسعه دهد.”

به نظر می‌رسد سازمان SEC مخالف نگهداری اوراق توسط کارگزار-معامله‌گر نیست اما از آن‌ها می‌خواهد تا قوانین مربوط به حمایت از مشتری (Customer Protection) را رعایت کنند.

سازمان SEC از ریپل بخاطر فروش غیرقانونی اوراق بهادر شکایت کرد

این سازمان اخیرا از شرکت ریپل شکایت کرده است. SEC بر این عقیده است که رمزارز XRP، اوراق بهادر است و فروش اوراق بهادر به ارز 1.3 میلیارد دلار این پلتفرم غیرقانونی بوده است. بعد از اعلام این خبر رمزارز XRP، با افت 50% مواجه شد.

سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتال

این دادخواهی می‌تواند تاثیر مخرب شدیدی بر XRP داشته باشد، چون باعث می‌شود این دارایی دیجیتال به عنوان اوراق بهادر شناخته شود. بسیاری از صرافی‌ها این رمزارز را از لیست خود حذف کرده‌اند. انتظار می‌رود پلتفرم‌های شناخته شده‌ای مثل بایننس (Binance) نیز این اقدام را انجام دهند. البته در نهایت ممکن است شرکت Ripple پیروز پرونده شکایت SEC باشد. با این حال این پروسه ممکن است ماه‌ها یا حتی بیش از 1 سال به طول انجامد. قیمت این رمزارز با ریزش شدیدی مواجه شده است و اگر صرافی به حذف کردن این دارایی ادامه دهند، قیمت XRP حتی ممکن است به نزدیک صفر نیز برسد.

بعد از افت 50% ریپل، ارزش بازار (Market Capitalization) رمزارزها 50 میلیارد دلار کاهش یافت.

البته بعد از منتشر شدن این خبر بیت‌کوین تنها 4% افت داشت و دیگر رمزارزها مثل اتریوم (Ethereum) 10% افت کردند.این خبر بر رمزارز EOS بیشترین تاثیر را گذاشت و باعث افت 30% آن شد.

بیشترین ارزش این بازار در 6 ژانویه 2018 رقم خورد و در آن زمان ارزش 811 میلیارد دلاری داشت. در سال 2020 با این که قیمت بیت‌کوین به 24 هزار دلار رسیده است اما ارزش بازار 680 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتالاین مسئله باعث طرح این سوال می‌شود که آیا رالی قیمتی آلت‌کوین‌ها تازه آغاز شده است؟ در سال 2017 رشد شدید بیت‌کوین و رسیدن آن تقریبا به 20 هزار دلار باعث شد نفوذ زیادی بر بازار داشته باشد. البته ناگفته نماند که این نفود هنوز به قوت خود باقی است و 69% درصد بازار تحت سلطه بیت‌کوین است. در نتیجه بعد از این که بیت‌کوین شروع به اصلاح کرد، رشد دیگر آلت‌کوین‌ها آغاز شد. در همین برهه بود که ارزش بازار اتریوم (Ethereum) بسیار به بیت‌کوین نزدیک شد.

سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتال
در سال 2017 نفوذ بیت‌کوین 62.8% بود و در حقیقت امسال بیت‌کوین توانسته تسلط خود بر بازار را افزایش دهد. تا زمانی که بیت‌کوین کنترل بازار را در دست داشته باشد، دیگر آلت‌کوین‌ها احتمالا رشد چندانی نخواهند کرد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “سقوط 50 درصدی ارزش ریپل؛ تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا برای اعمال قوانین مالکیت ارزهای دیجیتال
  1. هادی گفت:

    سلام
    چارت نفوذ بیت کوین اسمش چیه؟
    چه نمادی باید سرچ کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟