بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتیمنت: روابط آمریکا و چین درحال بدتر شدن، طلا همچنان درخشان، چشم‌ها به داده‌ها.

آنچه در بازار امروز 23 جولای باید بدانید:

بازار همچنان آرام است و دلار در میان افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین درحال افت است. سرمایه گذاران با دیدن پیشرفت در تصویب محرک مالی بعدی با آرامش بیشتری وقایع را دنبال می‌کنند و چشم‌ها به دنبال مدعیان بیمه بیکاری در آمریکاست.

به دنبال اتهام رسمی نقض حقوق مالکیت معنوی (و اتهام غیررسمی جاسوسی) واشنگتن کنسولگری آمریکا در هیوستون را بست. پکن قول تلافی داد. احتمالا با بستن کنسولگری آمریکا در ووهان یا چنگ‌دو.

هر دو کشور بر سر مسائلی مانند، هواوی، وضعیت هنگ‌کنگ و سایر موضوعات اختلاف نظر دارند. تنها نگرانی سرمایه‌گذاران توافق تجاری فاز یک است که همچنان دست نخورده باقی مانده است.

آمار کرونا در آمریکا با سرعتی نزدیک به ۷۰ هزار مورد در روز درحال افزایش است. آمار مرگ و میر‌های روزانه ۱۱۰۰ نفر ثبت شده است که بالاترین میزان از ماه مه است. تغییر رویه ترامپ برای اهمیت دادن به بیماری مدتی زمان نیاز دارد تا تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

موارد ابتلا به کرونا در نقاط دیگر جهان نیز رو به افزایش است. توکیو با ۳۰۰ مورد در روز مواجه شده است. هنگ کنگ و اسپانیا نیز با افزایش دوباره مبتلایان روبرو شده اند. اما بیشترین میزان ابتلا در آمریکای لاتین صورت گرفته است.

قانون گذاران آمریکا درحال تصویب لایحه محرک مالی جدید هستند. به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان حاضرند از تقاضای خود برای کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد کوتاه بیایند و دموکرات‌ها به دنبال کاهش مزایای بیکاری فدرال هستند. برنامه محرک اقتصادی فعلی در پایان ماه به اتمام می‌رسد.

ترامپ گفت مامورین شهرهایی که از افزایش سطح جرم و جنایت رنج می‌برند در تلاش‌اند تا جایگاه وی را در نظرسنجی‌ها بهبود ببخشند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد فاصله میان جو بایدن و ترامپ در حال کاهش است.

به روزرسانی‌ها در بازار کار آمریکا امروز با انتشار مدعیان اولیه بیکاری انجام‌ می‌شود. پیش بینی‌ها برای ادعا‌های اولیه ۱.۳ میلیون و برای ادعا‌های ادامه‌دار ۱۷ میلیون خواهد بود.

آمریکا در ماه می از کاهش ۰.۳ درصدی شاخص رسمی قیمت مسکن خبر داد درحالی‌که فروش مسکن موجود در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۴.۷۲ میلیون کاهش داشت.

طلا درخشید، دلار افت کرد: طلا پس از بالا رفتن از سطح ۱۸۷۰ دلار در حال ایجاد سکوی پرش برای صعود به بالای سطح ۱۸۷۶ بالاترین سطح از سال ۲۰۱۱ تا کنون است. نقره نیز پابه‌پای طلا افزایش یافته است. این افزایش نقره عمدتا به خاطر استفاده در فناوری‌های سازگار با محیط زیست است.

حفت ارز EUR/USD پس از کمی پرسه زدن اطراف سطح ۱.۱۶ در روز چهارشنبه اکنون فاصله کمی تا شکستن این سطح دارد. این جفت ارز همچنان با سوخت حاصل از توافق اتحادیه اروپا درباره ایجاد صندوق احیای مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی به بالا حرکت می‌کند.

جفت ارز GBP/USD نیز بالاتر از ۱.۲۷ معامله می‌شود. به نظر می‌رسد بازار گزارش‌ها در مورد احتمال به بن‌بست کشیده شدن مذاکرات برگزیت، عدم آمادگی دولت و اخبار مربوط به بحران کرونا را نادیده گرفته است. بوریس جانسون امروز از اسکاتلند دیدار خواهد کرد. ولی در اوایل این هفته پیمان استرداد انگلیس و هنگ کنگ را لغو کرد و باعث عصبانیت پکن شد. پکن همچنین از تصمیم لندن مبنی بر ممنوعیت استفاده از تکنولوژی هواوی خشمگین است.

جفت ارز AUD/USD همچنان با خوش‌بینی به پیش می‌رود و در بالای سطح ۰.۷۱۵۰ معامله می‌شود. این جفت ارز حتی بعد از اظهارات شدید جاش فریدنبرگ خزانه‌دار استرالیا که گفته بود با بزرگترین کسری بودجه بعد از جنگ جهانی دوم مواجه هستند نیز واکنشی نشان نداد.

جفت ارز USD/CAD نیز در حوالی ۱.۳۴ معامله می‌شود و نفت WTI به ۴۲ دلار افزایش یافته است. این درحالی است که موجودی هفتگی ایالات متحده ۴.۹ میلیون بشکه افزایش یافته است.

رمز ارزها تحرک نشان داده‌اند. بیت کوین ۹۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟