مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتیمنت روزانه تاریخ 13 آگوست 2020: افزایش قیمت طلا در اثر بن‌بست مذاکرات مالی، تمرکز بر روی شاخص مدعیان بیکاری

دلار پس از حراج بزرگ اوراق خزانه درحال عقب نشینی است. علی رغم بن‌بست مالی در واشنگتن، خوش‌بینی خوبی در بازارها وجود دارد. تنش‌های آمریکا و چین و اتحادیه اروپا و آمریکا همچنین شاخص مدعیان بیکاری در مرکز توجهات است.

سرمایه‌گذاران یکبار دیگر درحال فشار برای کاهش بازده اوراق خزانه هستند. (پس از ثبت رکورد حراج ۳۸ میلیارد دلاری). اکنون آونگ بازده اوراق خزانه به سمت کاهش ارزش دلار حرکت می‌کند در حالیکه در اوایل هفته باعث رشد ارزش این ارز شده بود. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش ارزش دلار می‌توان به خوش‌بینی برای دستیابی به واکسن نام برد که تقاضا برای دلار به عنوان یک دارایی امن را کاهش می‌دهد.

شاخص S&P 500 رکود پیشین خود را که در اواسط فوریه ثبت کرده بود شکست. درآمد خوب شرکت‌های فناوری و امید به بهبود اقتصادی باعث این رشد شده است.

طلا در حال افزایش قیمت است و اکنون در سطح ۱۹۳۰ معامله می‌شود. اوایل هفته حدود ۲۰۰ دلار ریزش داشت اما اکنون با دارایی‌های دیگر درحال افزایش است.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فاصله زیادی تا تصویب بسته محرک مالی بعدی دارند. هرچه این بن بست ادامه پیدا کند آسیب بیشتری به بزرگ ترین اقتصاد دنیا وارد می‌شود.

مقامات فدرال رزرو از قانون‌گذاران خواستار حمایت شدند. از جمله این مقامات می‌توان به مری دالی، رابرت کاپلان و صریح‌ترین مورد اریک روزنگن، رئیس فدرال رزرو بوستون اشاره کرد که گفت اکنون مناسب‌ترین زمان برای انجام اقدامات مالی فوری است.

پس از آنکه روز گذشته امار تورم در ماه ژوئیه بهتر از پیش‌بینی‌ها بود، اکنون تمرکز بر روی شاخص مدعیان بیکاری است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون نفر باشد.

رقابت انتخاباتی ایالات متحده آمریکا پس از انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات، به اوج خود رسید. پیش‌بینی FiveThirtyEight که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که جو بایدن از رقیب خود دونالد ترامپ جلوتر است البته در زمان کنونی این آمار با عدم قطعیت بالایی روبروست.

تنش‌ها میان آمریکا و چین همچنان باقی است درحالی که این دو کشور قرار است در مورد مسائل تجاری با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند. چین قصد دارد در این مذاکرات تحریم‌های آمریکا علیه تیک تاک و وی‌چت را دخیل کند. همچنین واشنگتن تعرفه‌ها علیه پاریس و برلین را به خاطر درگیری طولانی مدت بر سر ایرباس افزایش داد.

جفت ارز AUD/USD به کمک آمار اشتغال قوی در استرالیا افزایش یافت. استرالیا در ماه ژوئیه ۱۱۴۷۰۰ شغل ایجاد کرد و نرخ بیکاری را به ۷.۵ درصد کاهش داد.

جفت ارز NZD/USD پس از آنکه یونگ ها، مدیر اقتصادی بانک مرکزی نیوزلند گفت که این بانک قصد دارد برای تضعیف دلار نیوزلند دخالت کند، کاهش قابل توجهی داشت. این کشور ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در اوکلند شناسایی کرد و بزرگترین شهر نیوزلند را در معرض قرنطینه قرار داد.

قیمت نفت WTI نزدیک به ۴۳ دلار درحال معامله است. USD/CAD با کمک این افزایش قیمت به زیر ۱.۳۳ رسید.

رمز ارزها تثبیت شده اند و بیت کوین در حدود ۱۱۵۰۰ دلار قرار دارد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟