بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت روزانه جمعه 14 آگوست: سه دلیل برای بازگشت دلار، چشم‌ها خیره به آمار خرده فروشی امریکا

دلار آمریکا با استفاده از افزایش بازده اوراق خزانه یک‌بار دیگر درحال افزایش است. مذاکرات مالی در واشنگتن به بن بست رسیده، حراج اوراق خزانه ضعیف بود، پس از انتشار آمار مدعیان بیکاری حال منتظر انتشار آمار خرده فروشی در ماه ژوئیه هستیم.

سه دلیل برای بازگشت دلار:
1️⃣ حراج ناموفق: پس از موفقیت حراج اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری و کاهش بازده این اوراق، حراج اوراق ۳۰ ساله خزانه‌داری آمریکا منجر به افزایش بازده این اوراق شد و کل منحنی را با خود بالا کشید. دلار آمریکا نیز همراه آن بالا رفت.
2️⃣ بن‌بست مالی: دومین محرک قدرتمند دلار، بن‌بست در مذاکرات محرک اقتصادی است که در واشنگتن در حال انجام است. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یکدیگر را مقصر می‌دانند. جدا از اختلاف نظر بر سر مدعیان بیکاری فدرال و کمک‌ دولت‌های ایالتی، اختلاف نظر‌هایی برای تامین بودجه اداره پست آمریکا نیز وجود دارد. این تامین بودجه برای شمارش سریع آرایی که به صورت پستی انجام می‌شود ضروری است.
3️⃣ آمار مدعیان بیکاری: این داده‌ها سومین عامل تقویت دلار هستند. مدعیان بیکاری آمریکا در هفته منتهی به ۷ آگوست به زیر یک میلیون نفر کاهش پیدا کرد. در صورت ادامه این روند، خوش‌بینی برای بهبود وضعیت بازار کار افزایش پیدا خواهد کرد.

هم‌اکنون تمرکز بر آمار فروش خرده فروشی در ماه ژوئیه است. پیش‌بینی می‌شود این آمار با سرعت متوسط پیش‌رفت کند. اقتصاد آمریکا برپایه مصرف است و افزایش این اعداد برای بازارها حیاتی است.

همچنین شاخص احساسات مصرف کنند از دانشگاه میشیگان برای ماه آگوست منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این شاخص در حدود ۷۲.۵ که در ماه ژوئیه قرار داشت باقی بماند.

طلا کمی افزایش پیدا کرد و در حدود ۱۹۵۰ قرار گرفت.

مذاکره‌کنندگان آمریکا و چین در آخر هفته برای دستیابی به توافق‌نامه فاز یک با یکدیگر ملاقات می‌کنند. پکن قصد دارد تحریم‌های آمریکا در مورد تیک‌تاک و وی‌چت را وارد بازی کند. سرمایه‌گذاران با وجود درگیری این دو غول اقتصادی بر سر مسائلی مانند هنگ‌کنگ، تایوان و… به توافق در مذاکرات امیدوارند.

شاخص خرده فروشی چین در ماه ژوئیه ۱.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت در حالیکه رشد تولید صنعتی ۴.۸ درصد را نشان می‌دهد. دومین اقتصاد بزرگ جهان با سرعتی کمی کندتر از گذشته درحال رشد است.

جفت ارز EUR/USD بالای ۱.۱۸ معامله می‌شود. موارد ابتلا به کرونا در اروپا درحال افزایش است و انگلیس برای کسانی که از فرانسه و سایر کشورها به انگلیس باز می‌گردند قرنطینه وضع می‌کند. به‌روزرسانی در مورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم اروپا اعلام شد که تایید می‌کند اقتصاد این منطقه ۱۲.۱ درصد کاهش یافته است.

جفت ارز GBP/USD پس از اینکه مقامات انگلیسی اعلام کردند برخی محدودیت‌ها را کاهش خواهند داد، در حوالی ۱.۳۱ معامله می‌شود. مذاکرات برگزیت از ۱۸ آگوست از سرگرفته می‌شود.

قیمت نفت WTI در سطح ۴۲ دلار تثبیت شده است.

رمزارزها پایدار هستند و بیت‌کوین در حدود ۱۱۷۰۰ معامله می‌شود.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟