بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 سپتامبر

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 شهریور (17 سپتامبر)

  • استراحت دلار پیش از انتشار شاخص تمایلات مصرف کننده
  • احتمال نوسانات شدید به دلیل Quadruple witching

بازارها پس از گذشت چند روز ریسک گریزی که موجب رشد دلار شده بود، به دنبال بهبودی هستند. امروز قراردادهای آپشن زیادی در وال استریت منقضی می‌شوند. شاخص تمایلات مصرف کننده آمریکا و نگرانی‌ها در مورد شرکت اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، در کانون توجهات سرمایه گذاران است. طلا پس از افت شدید در حال تسکین زخم‌های خود است. نفت و رمزارزها رشد خود را حفظ کردند.

این هفته دلار به عنوان دارایی امن به خوبی با تقاضای سرمایه گذاران مواجه شده بود چرا که سرمایه گذاران نیمه خالی لیوان را می‌دیدند و ریسک گریزی در بازار بیشتر بود. بخشی از فشار فروش در بازار سهام می‌تواند به منقضی شدن قراردادهای آپشن در روز جمعه (امروز) مربوط باشد. امروز به روز Quadruple witching معروف است. Quadruple witching به چهار روز در سال گفته می‌شود که قراردادها در چهار دارایی مالی مختلف منقضی می‌شوند. جمعه سوم ماه مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر این چهار روز هستند که انتظار می‌رود نوسانات در این روزها به شدت بالا باشد.

طلا با رشد دلار و بازده اوراق خزانه داری 10 ساله آمریکا ضربه بدی خورد. طلا (XAUUSD) که تا پایین‌تر از محدوده 1750 ریزش کرده بود، در حال حاضر حوالی 1760 معامله می‌شود. این فلز گرانبها مدت طولانی بود که حوالی 1800 دلار معامله می‌شد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 17 سپتامبر/ 26 شهریور

در ساعات اولیه معاملاتی روز جمعه دلار کمی از سقف قیمتی خود فاصله گرفت. جفت ارز GBPUSD محدوده 1.38 را پس گرفت و جفت ارز EURUSD به سمت محدوده 1.18 حرکت می‌کند. به گزارش Financial Times، فیلیپ لین، عضو بانک مرکزی اروپا، در جلسه خصوصی سیگنال افزایش نرخ بهره را طی چند سال آینده داد اما بانک مرکزی این گزارش را رد کرد.

داده‌ خوب آمریکا: شاخص خرده فروشی آمریکا برای ماه آگوست که پیش‌بینی برای آن %0.7- بود بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها و %0.7 اعلام شد. شاخص خرده فروشی خالص و شاخص تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا نیز بهتر از پیش‌بینی اعلام شدند.

شاخص تمایلات مصرف کننده – دانشگاه میشیگان برای ماه سپتامبر امروز منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص نسبت به ماه پیش که 70.3 اعلام شده بود، کمی افزایش داشته باشد.

شرایط مالی برای شرکت اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، همچنان وخیم است و این مسئله تاثیر منفی در سنتیمنت بازار آسیا داشته است.

رمزارزها از اوایل هفته رشد خود را حفظ کردند. بیت کوین حوالی 48 هزار دلار، اتریوم حوالی 3550 دلار و کاردانو حوالی 2.50 دلار معامله می‌شوند.

نفت WTI پس از رشدی که داشت حوالی 72 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟