بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

طلا گرفتار در سطح 1850 دلار؛ نزاع بین فدرال رزرو و تورم

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitcoبازار طلا در حدود 1850 دلار به ازای هر اونس در حالت خنثی باقی مانده و احساسات صعودی در میان تحلیلگران وال استریت شروع به کاهش کرده، چراکه فدرال رزرو همچنان با سرعت به افزایش شدید نرخ‌های بهره در بقیه سال ادامه می‌دهد.

در همین حال، نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می دهد که سرمایه گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به این فلز گرانبها صعودی باقی می‌مانند زیرا آنها به دنبال دارایی هستند که از ثروت و قدرت خرید آنها در یک محیط تورمی فزاینده محافظت کند.

اگرچه قیمت طلا هفته را بالای 1850 دلار که یک سطح روانی بسیار مهم به شمار می‌رود به پایان می‌رساند، اما همچنان در تلاش است تا مئمنتوم صعودی ثابتی داشته باشد. با وجود داده‌های اشتغال قوی‌تر از حد انتظار، طلا موفق شده است که همچنان خود را سرپا نگه دارد. روز جمعه، اداره آمار کار اعلام کرد که 390 هزار شغل در ماه مه ایجاد شده است، در حالیکه انتظارات اقتصاددانان در حدود 325 هزار شغل بود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures اظهار داشت که چشم انداز تکنیکال طلا همچنان سازنده است. با این حال، دیدگاه فاندامنتال مبهم است. وی افزود که داده های اقتصادی از اقدامات تهاجمی بیشتر سیاست پولی حمایت می‌کند و فدرال رزرو به طور قاطعانه‌ای هاوکیش باقی خواهد ماند و ما می‌توانیم شاهد بیش از دو مرتبه افزایش ۵۰ نقطه‌ای پایه در نرخ بهره باشیم.
او گفت: «تورم همچنان یک مشکل است و هنوز خیلی بالاست. نوسانات بازار نیز در حال افزایش است. فعلا طلا در این تنگنا گیر افتاده است.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، معتقد است که اگرچه هر افت قیمت طلا می‌تواند به عنوان یک فرصت خرید در بلندمدت تلقی شود، اما او در هفته آینده نسبت به طلا موضع بی طرفی دارد زیرا قیمت‌ها زیر 1870 دلار در هر اونس باقی می مانند.
او افزود: «گزارش شغلی فراتر از انتظار ایالات متحده هیچ تغییری در این دیدگاه ايجاد نکرد که فدرال رزرو طی دو جلسه بعدی نرخ بهره را به‌صورت‌ پیاپی ۵۰ نقطه پایه افزايش خواهد داد. پس از انتشار داده‌ها، طلا نگاهی سریع به مقاومت کلیدی در حدود 1870 دلار داشت، سطحی که حداقل باید به آن نفوذ می‌کرد تا سنتیمنت در میان کسانی که با افزایش نرخ بازدهی اوراق به دنبال قیمت طلای پایین‌تر بودند، تغییر کند.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۷ تحلیلگر یا ۴۷ درصد منتظر افزایش طلا در هفته آینده بودند. ۵ تحلیلگر یا ۳۶ درصد انتظار کاهش طلا را در کوتاه مدت داشتند و ۳ تحلیلگر یا ۲۰ درصد نیز موضع بی‌طرف اتخاذ کردند.

در همین حال ۶۳۷ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان ۴۴۸ نفر یا ۷۰ درصد نظر به افزایش طلا در هفته آینده داشتند. ۱۱۷ نفر یا ۱۸ درصد نظر نزولی بر روی طلا داشتند و ۷۲ نفر یا ۱۱ درصد نیز بی‌طرف بودند.

kitco 20220605بازار طلا درگیر نزاع بین افزایش تورم و موضع هاوکیش فدرال رزرو برای کاهش قیمت‌ها شده است. با این حال، انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که چشم انداز بانک مرکزی ایالات متحده برای مهندسی یک فرود نرم در حال محدود شدن است.

آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management اعلام کرد که او همچنان نسبت به طلا صعودی باقی خواهد ماند زیرا طلا سوگیری صعودی خود را حفظ می‌کند.

دی افزود: «گزارش مشاغل ایالات متحده فقط دلیلی به فدرال رزرو برای ادامه تایتنینگ می‌دهد، اما اقتصاد آنقدر مستحکم نیست که بتواند تایتنینگ هدفمند را بدون ایجاد آسیب اقتصادی تحمل کند. یک دوره رکود تورمی در پیش است و این برای طلا مثبت است.»

در حالی که برخی از تحلیلگران همچنان در بلندمدت نسبت به طلا نظر صعودی دارند، آنها خاطرنشان کرده اند که دلار آمریکا همچنان یک باد مخالف نگران‌کننده است، به خصوص که فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش می‌دهد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «با توجه به اینکه گزارش حقوق و دستمزدهای بخش غیرکشاورزی از انتظارات پیشی گرفته‌اند، به نظر نمی‌رسد دلیلی وجود داشته باشد که فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی را آهسته کند. با توجه به این داده، بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده دوباره شروع به افزایش کرده است و دلار را نسبت به سایر ارزها و طلا تقویت کرده است. ممکن است شرایط در هفته پیشرو حول جلسه ECB تغییر کند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟