بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

علیرغم خوش‌بینی بانک مرکزی اروپا ارزش یورو کاهش یافت

علیرغم خوش‌بینی بانک مرکزی اروپا ارزش یورو کاهش یافت

پس از اعلام سیاست پولی بانک مرکزی اروپا یورو تا بالای 1.19 افزایش یافت. رویکرد بانک مرکزی اروپا بر خلاف انتظارات چندان موافق کاهش ارزش یورو نبود اما یورو نتوانست افزایش ارزش خود را حفظ کند، زیرا ریسک‌های برگزیت افزایش یافتند و شاخص سهام آمریکا زودتر از انتظار مسیر عکس را پیمودند. کریستین لاگارد رئیس ECB بیشتر از حد انتظار سرمایه‌گذاران، خونسرد بود زیرا از بازار خواست تا به افزایش قیمت یورو واکنش بیش از حد نشان ندهد. او تأیید کرد که یورو مورد بحث بوده است اما نرخ تبادل ارز هدف بانک نیست بلکه بررسی اثرات آن بر تورم مد نظر است.

بانک مرکزی همچنین پیش‌بینی‌های خود را در مورد تولید ناخالص داخلی برای سالهای 2020، 2021 و 2022 و نیز پیش‌بینی خود را در مورد تورم در سال 2021 افزایش داده است. پس از گزارش این ماه در مورد کمترین میزان شاخص قیمت مصرف‌کننده، سرمایه‌گذاران نگران بودند که ECB اهداف تورمی خود را کاهش دهد اما این به روز رسانی ها بازتابی از اعتماد آن در اقتصاد هستند. در حقیقت لاگارد گفت که داده ها نشانگر بازگشت قدرتمند همراه با افزایش فعالیت تولیدی و افزایش چشمگیر تقاضای داخلی هستند. او تأیید کرد که عدم قطعیت همچنان وجود دارد و هنوز به محرک بیشتری نیاز است، اما برداشت اصلی از سخنان لاگارد این است که او بسیار کمتر از پیش‌بینی معامله گران یورو نگران چشم‌انداز اقتصادی است. در حالی که می‌توان گفت، تغییر جهت یورو منعکس‌کننده تردید موجود در بازار است، ممکن است به ریسک گریزی و نگرانی‌ها بابت مشکل برگزیت در اروپا نیز مربوط باشد. با این طرز فکر، انتظار داریم که یورو در مقابل پوند افزایش یابد اما در برابر ین ژاپن کاهش یابد و در مسیر مخالف دلار آمریکا حرکت کند.

بر عکس یورو که روز را با افزایش نسبت به دلار به پایان رسانید، پوند انگلیس به سرعت فروش رفت. در هفت روز معاملاتی گذشته، جفت ارز GBP/USD تقریبا 600 واحد کاهش یافت، در حالی که جفت ارز EUR/GBP بیش از 300 واحد افزایش را شاهد بود. بیشتر به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر انگلیس بوریس جانسون مذاکرات دشواری را برای برگزیت در نظر دارد. دولت انگلیس حاضر به لغو لایحه بازار داخلی که از نظر اتحادیه اروپا در توافق بین دو طرف تأثیر خواهد داشت، نیست. اتحادیه اروپا تا پایان ماه به جانسون فرصت داده است تا در مورد این لایحه تجدید نظر کند. نانسی پلوسی سخنگوی کنگره آمریکا هشدار داد که آمریکا از توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس در صورتی که بریتانیا توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را نقض کند، حمایت نخواهد کرد. همه چیز در بدترین زمان ممکن و زمانی که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا افزایش‌یافته‌اند و اقتصاد در تلاش برای بهبود شرایط است، به‌هم‌ریخته است. احتمال کاهش پوند انگلیس به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران داستان را به صورت واضح می‌بینند وجود دارد. انتظار نداریم که گزارش‌های مربوط به تولیدات در بخش صنعت و تراز تجاری در خلاف جهت داستان اصلی باشند.

ضمنا، علیرغم افزایش بیشتر از حد انتظار قیمت تولید کننده و کاهش مدعیان بیکاری برای یک هفته دیگر به زیر 900 هزار مورد سبب بلاتکلیفی قیمت دلار آمریکا شد. USD در مقابل ین ژاپن و دلار استرالیا تغییری نکرد، در مقابل یورو و فرانک سوئیس کاهش یافت و در برابر پوند انگلیس، دلار نیوزلند و دلار کانادا افزایش یافت. توضیحات مقامات بانک مرکزی کانادا تأثیری بر ارزش دلار کانادا نداشت. با استراتژی تورمی جدید Fed، بسیاری افراد به این موضوع فکر می‌کردند که آیا بانک مرکزی کانادا تغییراتی را مد نظر دارد. تیف مکلم رئیس بانک مرکزی کانادا توضیح چندانی در این خصوص نداد اما اظهار داشت که هدف برنامه تسهیل کمی این بانک دستیابی به دستورالعمل تورمی است.

منبع: Investing

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟