مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

فشار بر EUR/USD: اوج گیری دوباره کرونا در اروپا باعث نگرانی خریداران یورو شده است

فشار بر EUR/USD: اوج گیری دوباره کرونا در اروپا باعث نگرانی خریداران یورو شده است
  • با افزایش موارد ابتلا به کرونا در منطقه یورو، روند صعودی EUR/USD در معرض خطر قرار گرفته است.
  • محدودیت های جدید ممکن است بانک مرکزی را مجبور به اتخاذ مواضع داویش‌تری کند.
  • معامله‌گران منتظر انتشار آمار PMI اولیه منطقه یورو و همینطور آمار مبتلایان هستند.

اوج گیری دوباره کرونا در اروپا روند صعودی EUR/USD را تهدید می‌کند. کتی لین مدیر BK Asset Management در تحلیل روزانه خود نوشت:«افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا احتمالا باعث نگرانی تمام معامله‌گران EUR/USD شده است. بانک مرکزی اروپا نگران نرخ مبادله ارز نیست. اما اگر محدودیت‌های جدید منجر به کاهش بیشتر سرعت بهبودی شود، ممکن است بانک مرکزی مجبور شود موضع خود را تغییر دهد.»

موج دوم

هفته گذشته، در اروپا ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد به گزارش مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی، هانس کلوگه این بیشترین افزایش هفتگی از زمان همه‌گیری کرونا بوده است.

فرانسه، لهستان، هلند و اسپانیا در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با موج دوم هستند و انگلیس در حال بررسی اعمال یک قرنطینه سراسری دیگر است. همچنین دانمارک و یونان، پیشتر محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده‌اند.

در صورت بدتر شدن شرایط، محدودیت‌های شدیدتری اعمال خواهد شد. این موضوع احتمالا بهبود اقتصادی پیشین اروپا را که در اثر کاهش موارد ابتلا به کرونا ایجاد شده بود، تحت تاثیر قرار خواهد داد و بانک مرکزی اروپا مجبور به ارائه محرک‌های بیشتر خواهد کرد.

تاکنون بانک مرکزی اروپا نسبت به فدرال رزرو کمتر داویش عمل کرده است همین موضوع یکی از دلایل مهم صعود EUR/USD از ۱.۰۸ به ۱.۲۰ در ۳.۵ ماه منتهی به اول سپتامبر بوده است. همچنین فدرال رزرو اخیرا اعلام کرده است که آماده است تا تورم‌های بالا را نیز تحمل کند. به عبارت دیگر فدرال رزرو اجازه خواهد داد تورم برای مدتی بالاتر از ۲ درصد قرار بگیرد. سیاستی که در صورت ادامه کرونا، بانک مرکزی اروپا نیز ممکن است مجبور به پیروی از آن شود.

جدا از آمار مبتلایان به کرونا، معامله‌گران منتظر انتشار گزارش PMIهای اولیه منطقه یورو برای ماه سپتامبر که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، نیز هستند. لین در این باره گفته است:«رکود در فعالیت‌های بخش خدمات و تولیدی می‌تواند عامل اصلی برای تغییر جهت EUR/USD باشد»

فرسودگی روند صعودی

در نمودار هفتگی EUR/USD شاهد ایجاد کندل‌های دوجی متناوب هستیم که این موضوع حاکی از اتمام روند صعودی است که این جفت ارز از ماه مه در قیمت ۱.۰۸ شروع کرده بود.

بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت شاهد تغییرات ناگهانی باشیم و تمرکز عمدتا بر روی بالاترین و پایین‌ترین مقادیر هفته گذشته در قیمت‌های ۱.۱۹ و ۱.۱۷۳۷ است.

به هر حال، کاهش قیمت به زیر ۱.۱۷۳۷ احتمالا به معنی تایید کندل دوجی نزولی و تغییر روند از صعودی به نزولی خواهد بود. همچنین بسته شدن قیمت کندل روزانه باللای 1.20 می‌تواند به منزله غلبه خریداران بر فروشندگان تلقی شود.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟