مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بحران‌های انرژی و فیسبوک محرک رشد دلار

بحران‌های انرژی و فیسبوک محرک رشد دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 13 مهر (5 اکتبر)

  • بحران‌های انرژی و فیسبوک محرک رشد دلار
  • داده‌های آمریکا و اخبار در مورد سقف بدهی در کانون توجهات

افزایش قیمت‌های انرژی و قطعی فیسبوک لرزه به تن بازار انداختند. دلار به عنوان دارایی امن رشد کرد و حال در انتظار انتشار شاخص PMI خدماتی (گزارش موسسه ISM) است. عدم قطعیت‌ها در مورد سقف بدهی آمریکا و مشکلات چین نیز در کانون توجهات هستند. در بازار رمزارزها شیبا اینو با رشد خیره‌کننده خودنمایی می‌کند. نفت نیز همچنان رو به افزایش است.

ریسک گریزی: پس از جلسه اوپک و تصمیم اعضای این گروه بر حفظ افزایش ۴۰۰ هزار بشکه تولیدات در روز، نفت نیز همانند دیگر کامودیتی‌ها رشد کرد. قیمت نفت WTI به 78 دلار رسید که بالاترین قیمت از سال 2014 است. افزایش قیمت گاز طبیعی و نگرانی‌ها در مورد تورم دیگر مواد و هزینه‌های حمل و نقل می‌توانند بهبود اقتصادی را با ریسک همراه کند و هزینه‌های استقراض را افزایش دهند.

بازارها در واکنش به نگرانی‌ها در مورد تورم و قطعی گسترده فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ سقوط کردند. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی مشکلات و افت سهام این شرکت تاثیر منفی شدیدی بر سنتیمنت بازارها داشت.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 5 اکتبر/ 13 مهر

رشد دلار: دلار که روز دوشنبه افت کرده بود، امروز روند صعودی داشته که منجر شد جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.16 و جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.36 قرار بگیرند. طلا نیز از سقف قیمتی فاصله گرفته و حوالی 1760 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز AUDUSD حوالی 0.7250 معامله می‌شد. این جفت ارز نیز به دلیل قوی شدن دلار و این که بانک مرکزی استرالیا طبق انتظارات تغییری در سیاست‌هایش اعمال نکرد، افت کرده بود. این بانک مجددا تکرار کرد احتمالا شرایط برای افزایش نرخ بهره تا سال 2024 مهیا نخواهد شد اما چشم‌انداز اقتصادی خوش‌بینانه است.

سقف بدهی: بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد اگر جمهوری‌خواهان در زمینه افزایش سقف بدهی یا تعلیق آن همکاری نکنند ممکن است آمریکا طی دو هفته آینده با نکول مواجه شود. دموکرات‌ها همچنان برای دو بسته زیرساختی نتوانستند به توافقی با احزاب میانه‌رو و چپ‌گرا دست یابند.

چین: شرکت اورگرند همچنان در زمینه پرداخت بدهی‌ها با مشکل مواجه است. یک شرکت ساخت و ساز چینی دیگر به نام فانتاسیا هلدینگ (Fantasia Holdings) نتوانست بدهی دلاری خود را پرداخت کند و به سنتیمنت منفی بیشتری به بازار افزود.

فشار بر پمپ بنزین‌ها در انگلیس کمی کاهش یافته است. ارتش این کشور همچنان در زمینه سوخت رسانی به پمپ‌ بنزین‌ها همکاری می‌کند. در زمینه برگزیت، اتحادیه اروپا و انگلیس مجددا در مورد پروتکل ایرلند شمالی به مشکل خوردند.

امروز شاخص PMI خدماتی (گزارش موسسه ISM) منتشر می‌شود که انتظار می‌رود نسبت به ماه گذشته کمتر اعلام شود. این شاخص می‌تواند به عنوان نشانه‌ای برای گزارش NFP روز جمعه در نظر گرفته شود.

رمزارزها: رمز ارز Shiba INU با رشد دو رقمی که داشت توجهات را به خود جلب کرد. رشد این رمزارز در واکنش به توییتی بود که ایلان ماسک در مورد شیبا اینو پست کرده بود. بیت کوین حوالی 49 هزار دلار، اتریوم بالاتر از 3300 دلار و کاردانو حوالی 2.21 دلار معامله می‌شوند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟