بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای رالی دارایی‌های ریسکی کافی نبودند

مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای رالی دارایی‌های ریسکی کافی نبودند

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 10 اسفند (1 مارس)

  • مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای رالی دارایی‌های ریسکی کافی نبودند

تغییر مثبتی که در نیمه دوم روز دوشنبه در سنتیمنت بازار مشاهده شد، با افزایش حضور نظامی روسیه در اوکراین، کوتاه مدت باقی ماند. سرمایه گذاران در ساعات اولیه روز سه‌شنبه محتاطانه عمل می‌کنند و دلار در برابر دیگر رقیبان خود مقاوم عمل کرده است. امروز داده‌های تورمی آلمان، شاخص PMI بخش تولیدی موسسه ISM برای آمریکا منتشر خواهند شد. همچنین امروز لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، سخنرانی خواهد داشت.

پس از یک نشست طولانی در روز دوشنبه، هیئت‌های روسیه و اوکراین توافق کردند که برای دور دوم “مذاکرات صلح” دوباره دیدار کنند. امیدها برای راه حل دیپلماتیک به منظور رفع بحران افزایش یافته‌اند. با این وجود، ان‌بی‌سی نیوز (NBC News) گزارش داد که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، می‌تواند خشونت را افزایش دهد، چرا که از مبارزات نظامی خود در اوکراین ناامید شده است. دیگر اخبار در مورد جنگ نشان می‌دهد که کاروان نظامی عظیمی به سمت کیف در حال حرکت است و روسیه قصد دارد مسیرهای عرضه کالا به پایتخت را مسدود کند.

بازده ارواق 10 ساله خزانه داری بیش از 1% رشد داشته و حوالی 1.86% نوسان می‌کند. شاخص دلار رشد کمی داشته اما همچنان پایین‌تر از محدوده 97 معامله می‌شود.

در ساعات اولیه امروز، داده‌های چین نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش تولیدی در ماه فوریه پس از کاهش در ماه ژانویه با بهبودی همراه بوده است. شاخص PMI تولیدی کایکسین برای ماه فوریه که پیش‌بینی برای آن 49.1 بود، 50.4 اعلام شد. امروز همچنین بانک مرکزی استرالیا طبق انتظارات نرخ بهره را تغییر نداد و نرخ بهره همان 0.1% باقی ماند. بانک مرکزی استرالیا بار دیگر اعلام کرد تا زمانی که تورم در محدوده هدف 2 تا 3% قرار نگیرد، نرخ بهره افزایش نخواهد یافت. جفت AUDUSD حوالی محدوده 0.7270 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD روز گذشته در جلسه معاملاتی آمریکا بازگشتی خوبی داشت و توانست در محدوده مثبت حوالی 1.2220 کار خود را پایان دهد. این جفت ارز در محدوده کوچکی حوالی 1.120 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.340 معامله می‌شود. جفت ارز USDJPY در نیمه دوم روز دوشنبه با افتی مواجه شد و اولین روز هفته را در محدوده منفی به کار خود خاتمه داد. این جفت ارز حوالی محدوده 115 معامله می‌شود.

جریانات دارایی‌های ریسکی روز گذشته بر بازار غالب شدند و به همین دلیل طلا در نیمه دوم روز گذشته با فشار نزولی همراه شد. جفت XAUUSD بالاتر از محدوده 1900 معامله می‌شود.

بیت کوین روز گذشته بیش از 14% رشد داشت و بالاتر از محدوده 43500 معامله می‌شود. اتریوم نیز بیش از 11% رشد داشت و حوالی 3 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟