بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

یورو امروز تحت تاثیر چه عواملی است؟

آخرین پیشرفتها:
22 جولای
– آمار مبتلایان ویروس کرونا در اسپانیا به 314631 نفر افزایش یافت (1357+)، در حالیکه آمار مبتلایان ایتالیا به 245032 مورد (280+) و آمار آلمان به 204470 مورد (580+) مورد رسید.

21 جولای – پس از مذاکرات 5 روزه، اعضای اتحادیه اروپا با بودجه بهبود شرایط به ارزش 750 میلیارد یورو که شامل 390 میلیارد کمک بلاعوض و 360 میلیارد وام می شود موافقت کردند.

17 جولای – شاخص HICP نهایی نسبت به برآورد 3% سالیانه و 0.8% سالیانه برای HICP خالص تغییری نکرد.

16 جولای – بانک مرکزی اروپا در جلسه ماه جولای خود هر سه نرخ اصلی را همانگونه که انتظار می رفت بدون تغییر باقی گذاشت و هیچگونه سورپرایز بزرگی در متن ضمیمه این جلسه یا کنفرانس خبری بعد از آن وجود نداشت.

3 جولای – شاخص مدیران خرید نهایی بخش خدمات اروپا برای ماه ژوئن اصلاح یافت و 48.3 گزارش شد در صورتی که انتظارات بدون تغییر در 47.3 قرار داشتند. PMI بخش خرید آلمان و فرانسه اصلاح یافتند و به ترتیب تا 47.3 و 50.7 گزارش شدند.

اول جولای – PMI نهایی بخش تولیدی اروپا در ماه ژوئن اصلاح یافت و به 47.4 افزایش یافت در مقابل انتظارات بدون تغییر در 46.9 باقی ماندند. PMI تولیدی آلمان و فرانسه به ترتیب به 45.2 و 52.3 افزایش یافتند.
9 ژوئن – شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه اول 3.6-% فصلی و 3.1-% سالیانه در مقایسه با 3.8-% فصلی و 3.-% سالیانه پیشین اعلام شد.

تغییرات آتی سنتیمنت:
چشم انداز اروپا تا حد زیادی وابسته به شیوع ویروس کرونا و چشم انداز اقتصادی اروپا است.
در کل تعداد مبتلایان در اروپا در حال کاهش است و بسیاری از کشورها در حال برداشتن موفق محدودیتها هستند. از این رو، چشم اندازاقتصادی اروپا در حال بهبود است اما ریسک شروع موج دوم بیماری همچنان وجود دارد و اقتصاد اروپا هنوز می تواند آسیب ببیند. بر اساس آخرین داده های PMI که مارکیت منتشر کرد در سال 2020 با 8% کاهش شرایط اقتصادی مواجه بودیم.

توافق میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر بودجه بهبود شرایط پیشبینی شده چشم انداز اقتصادی اروپا را بهبود داده است. اگرچه با اینکه توافق اتحادیه اروپا باید از پارلمان نیز بگذرد و تأیید تمامی اعضا را داشته باشد، مدتی زمان خواهد برد تا بر اقتصاد اروپا تأثیر بگذارد.

بنابراین چشم انداز فاندامنتال یورو در حال بهبود است، اما ریسکهای مهم همچنان در هردو چشم اندازهای لحظه ای و طولانی مدت وجود دارند.

محرکهای اولیه:

بانک مرکزی اروپا – چشم انداز سیاست پولی اروپا برای چشم انداز فاندامنتال یورو حائز اهمیت است. موضع قدرتمند بانک مرکزی اروپا و محدود سازی سیاستها احتمالا سبب افزایش قیمت یورو می شوند؛ اما زمانی که بانک مرکزی در موضع ضعف قرار گیرد و سیاستها را تسهیل کند یورو تحت فشار قرار می گیرد.

جریانهای پایان ماه – در طی چند روز معاملاتی آخر هر ماه، یورو تحت تأثیر جریانهای پایان ماه قرار می گیرد که در طی این جریانها بانکها و مؤسسات معاملات را تسویه می کنند. در بیشتر مواقع این جریانهای پایان ماه سبب افزایش یورو خصوصا در مقابل پوند انگلیس می شوند.

دلار آمریکا – جفت ارز EUR/USD پر معامله ترین جفت در جهان است و بر اساس اعلام BIS 24% کل معاملات روزانه در بازار فارکس به معامله این جفت ارز تعلق دارد. بنابراین تحرکات در قیمت دلار اغلب بر قیمت یورو تأثیر می گذارند، زمانی که یورو ضعیف شود دلار افزایش می یابد و بالعکس.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟