بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سود فارکس؛ میانگین درآمد فارکس چقدر است؟

سود فارکس

چه به دنبال کسب درآمد بیشتر در فارکس باشید و چه به دنبال معامله‌گری به عنوان شغل اصلی خود، بازار فارکس مزایای زیادی نسبت به بازارهای مالی سنتی دارد. یکی از بزرگترین مزایای آن این است که به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد که حتی با سرمایه محدود شروع به کسب درآمد فارکس کنند. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا از سود فارکس سخن بگوییم و شفاف کنیم چه میزان کسب سود از بازار فارکس معقول است.

میانگین سود فارکس 

یکی از بزرگترین عوامل محرک ورود افراد به بازار فارکس، پتانسیل بالای کسب سود است که می‌توان از معاملات ارز در این بازار به دست آورد. اما سوالی که اغلب مطرح می‌شود این است که میانگین سود یک معامله‌گر فارکس چقدر است؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، زیرا تفاوت زیادی بین عملکرد معامله‌گران وجود دارد. مخصوصا هنگام مقایسه سود معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه در مقابل معامله‌گران تازه‌کار، این تفاوت بسیار مشهود است.

عامل موثر دیگر بر سود کلی معامله‌گر، میزان اهرمی است که در معاملات خود استفاده می‌کند. اینها تنها دو عامل در میان بسیاری از عواملی هستند که می‌توان هنگام اندازه‌گیری میانگین سود معامله‌گران فارکس در نظر گرفت. با توجه به توضیحات ذکر شده، برای درک کامل موضوع سود واقعی، در این مقاله به جزئیات بیشتری پرداخته خواهد شد.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، سود بالقوه‌ای که از طریق معاملات فارکس حاصل می‌شود، ممکن است چندین برابر سود در سایر سرمایه‌گذاری‌های سنتی باشد. برای مثال، طی 50 سال گذشته یا بیشتر، بازار سهام ایالات متحده به طور متوسط ​​سالانه سود تقریباً 10 درصدی داشته است و در بخش دارایی املاک و مستغلات نیز چنین بوده است. سرمایه‌گذاران اوراق قرضه دولتی با کیفیت بالا، میانگین بازده سالانه تقریباً 5 درصد را در مدت زمان مشابه دریافت کرده‌اند.

نکته این است که سود اکثر سرمایه‌گذاری‌های سنتی معمولاً از 0/5٪ تا 1٪ در ماه یا 6٪ تا 12٪ در سال است. کسانی که به دنبال راهی برای کسب سود بیشتر هستند، مطمئناً می‌توانند در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب، فرصت‌های زیادی برای معامله‌گران جسورتر وجود دارد تا با تخصیص بخش معینی از پرتفوی کلی خود در بازاری مانند فارکس که سود بالقوه بالاتری ارائه می‌دهد، سریع‌تر ثروتمند شوند.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که معامله ارز، مثل یک بازی برد و باخت است. به عبارت دیگر، برای اینکه کسی از معامله‌ی خود سود کند، باید طرف مقابلی وجود داشته باشد که در معامله‌ی خود ضرر کند. به این ترتیب به دلیل ماهیت برد و باخت بازار فارکس، این بازار شامل درصد معینی از معامله‌گران سبز می‌شود، یعنی معامله‌گرانی که سود سرمایه‌گذاری آنها مثبت است و در عین حال شامل درصد مشخصی از معامله‌گران قرمز می‌شود که سود معامله گری آنها منفی است.

علاوه بر این، اختلاف این دو گروه یکسان نیست به عبارت دیگر، اگر به تفکیک به کل معامله‌گران سودآور در مقابل کل معامله‌گران ضرر ده در یک دوره زمانی، مانند سه ماهه یا یک ساله نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اقلیت کوچکی از معامله‌گران، سود بیشتری کسب می‌کنند. در تخمین کلی، 10 تا 15 درصد از کل معامله‌گران فارکس بیشترین سود به دست آمده را به خود اختصاص می‌دهند، در حالی که 85 تا 90 درصد دیگر در سمت بازنده قرار دارند.

محاسبه سود ماهانه فارکس

در این قسمت با انجام محاسبات، سود واقعی معامله‌ گری در فارکس مورد بررسی قرار گرفته است. نکته کلیدی قابل توجه، محاسبه واقع بینانه سود فارکس است، اما چرا؟ زیرا متأسفانه تعداد نسبتا زیادی از افراد سودجو در این بازار، درباره سود معامله‌گری بیش از حد اغراق می‌کنند و گاهی اوقات ارقامی کاملاً نادرست ارائه می‌دهند. ممکن است در طول تحقیقات خود در زمینه بازار فارکس با برخی از این افراد مواجه شده باشید، این اغراق و بزرگنمایی‌ها، در تبلیغات هم به چشم می‌خورد.

سود ماهانه فارکس

سود ماهانه فارکس

به عنوان مثال، یک طراح و سازنده سیستم معاملاتی، برای سیستم معاملاتی فارکس خود تبلیغ می‌کند و وعده میانگین سود سالانه 500٪ را می‌دهد! او معیارهای جالبی را در مورد این سود سالانه ارائه می‌دهد و حتی رشد حساب فرضی را بر اساس داده‌های تاریخی نشان می‌دهد. آنچه باید بدانید این است که این نوع ادعاها به شدت فریبنده هستند.

اما چرا با چنین قطعیتی می‌گوییم که این تبلیغات فریبی بیش نیستند؟ گاهی اوقات موارد واقعی از یک معامله‌گر یا هج فاند (Hedge Fund) مشاهده می‌شود که سود بسیار زیادی بدست آورده است، اما دلیل آن می‌تواند برخی از رویدادهای قوی سیاه (Black Swan) باشد که احتمال تکرار آن بسیار کم است. همچنین ممکن است فروشنده سیستم معاملاتی از اهرم‌های بسیار بالا استفاده کرده باشد که برای معامله‌گران مبتدی استفاده از چنین اهرمی ناممکن باشد. بنابراین در ابتدا باید تفاوت بین سود واقعی معامله‌گری در فارکس و غیر واقعی در بازار را متوجه شوید.

پس سود واقعی معامله‌گری در فارکس چقدر است؟ قبل از پاسخ به این سوال، باید در مورد نوع سودی که برخی از بزرگترین هج فاندها و مدیران حساب‌های فارکس، به صورت سالانه به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهند، توضیح داده شود. بدیهی است که افرادی توانمند و باهوش در این موسسات مشغول به کارند و بنابراین می‌توانند دیدگاهی کلی درباره سود واقعی معامله‌گری در فارکس ارائه دهند، در واقع داده‌هایی در مورد این مجموعه افراد موفق در بازار فارکس موجود است.

آیا می‌توانید حدس بزنید معمولا سود معامله‌گری در فارکس برای هج فاندها چقدر است؟ ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید که هج فاندها نتوانسته‌اند در فارکس سودی به اندازه شاخص S&P 500 بدست آورند و همانطور که اشاره شد، میانگین سود شاخص S&P 500 و سایر شاخص‌های مرتبط با بازار سهام ایالات متحده آمریکا حدود 10 درصد است!

بنابراین، اگر بزرگترین شرکت‌های جهان که در فارکس فعالیت می‌کنند نتوانسته‌اند به سود مشابه بازارهای سهام دست پیدا کنند، پس این فرض که می‌توان سود عظیمی از بازار فارکس به دست آورد، از کجا می‌آید؟ خوب، به جرأت می‌توان حدس زد که  بسیاری از اطلاعات توسط بازاریابان منتشر می‌شود، و معامله‌گران حرفه‌ای فارکس نقشی در انتشار این اطلاعات ندارند.

اما سود کلان در فارکس کاملا دور از واقعیت نیست. سودی که شما به عنوان یک شخص مستقل بدست می‌‌آورید می‌تواند خیلی بالاتر از هج فاندها باشد. زیرا هدف اکثر هج فاندها معیاری مشخص شده برای سود است و معیاری برای سود خام ندارند. در واقع بسیاری از مشتریان آنها، مثل صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاران ثروتمند، بیشتر نگران ریسک کاهش سرمایه خود هستند و نه سود بالقوه.

به این ترتیب، این موسسات دائماً در حال ایجاد تعادل بین این دو مورد هستند که به سودی با ریسک متعادل دست یابند. از سوی دیگر، معامله‌گران انفرادی می‌توانند پارامترهای ریسک خود را تعیین کنند و با ریسک بیشتر می‌توانند به سود بالاتری دست یابند.

به عنوان یک معامله‌گر ریسک‌پذیری سودی بین 3 تا 4 درصد در ماه یا 36 تا 48 درصد در سال و به عنوان یک معامله‌گر محافظه‌کار می‌توانید سودی بین 1 تا 2 درصد در ماه یا 12 تا 24 درصد در سال از معاملات خود انتظار داشته باشید

اکنون با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده، می‌توان به سؤال اصلی پرداخت. یعنی سود واقعی فارکس یا به عبارت دقیق‌تر سود معقول مورد انتظار از معامله‌گری در فارکس چقدر است؟ اگر معامله‌گر ریسک‌پذیری هستید، باید بتوانید سودی بین 3 تا 4 درصد در ماه یا 36 تا 48 درصد در سال از معاملات خود بدست بیاورید و اگر یک معامله‌گر محافظه‌کار هستید، باید بتوانید سودی بین 1 تا 2 درصد در ماه یا 12 تا 24 درصد در سال از معاملات خود کسب کنید.

بنابراین سود واقعی معامله‌گری در فارکس بر اساس ریسک‌پذیری شما تعیین می‌شود. ناگفته نماند که این نوع سودها، تنها در صورتی قابل دستیابی خواهند بود که یک استراتژی برتر داشته باشید، و بتوانید آن را به طور ثابت در بازار اعمال کنید. بدون یک استراتژی برتر، شما جزئی از 85 درصد معامله‌گران بازنده خواهید بود.

پیش‌بینی سود سالانه فارکس

کلید کسب سود ثابت از معامله‌گری، داشتن شناخت کامل از استراتژی معاملاتی است. به عبارت دیگر، چه یک معامله‌گر اختیاری باشید یا یک معامله‌گر سیستمی، باید درک کاملی از معیارهای استراتژی معاملاتی خود داشته باشید. این معیارها نه تنها شامل دانستن میانگین درصد موفقیت می‌شود، بلکه شامل معیارهایی مانند تعداد معاملات انجام شده در هفته یا ماه، میانگین برد، میانگین شکست، حداکثر افت سرمایه، نسبت ریسک به ریوارد (Risk to Reward Ratio)، سود در هر معامله، تعداد معاملات برنده متوالی، تعداد معاملات بازنده متوالی و غیره می‌شود.

سود سالانه فارکس

سود سالانه فارکس

دو دلیل مهم برای درک معیارهای یک معامله وجود دارد. اول اینکه، با شناخت بیشتر معیارهای موفقیت استراتژی معاملاتی خود، اعتماد بیشتری به آن استراتژی کسب خواهید کرد. به عنوان مثال، شما حداکثر افت سرمایه برای استراتژی خود را 30 درصد در نظر می‌گیرید و در حال حاضر 20 درصد افت سرمایه دارید، در این صورت با دانستن اینکه افت سرمایه فعلی در محدوده حداکثر مورد نظر شما است، خیالتان آسوده خواهد بود. این کار به شما در کسب اعتماد به استراتژی و انجام معاملات، حتی زمانی که شرایط دشوار بنظر می‌رسد، خیلی کمک می‌کند.

دوم اینکه، شما باید درک درستی از معیارهای معامله‌گری خود داشته باشید زیرا اینکار به شما بینشی درباره سود فارکس حاصله از هر معامله، در آخر ماه و آخر سال می‌دهد. به عنوان مثال، سود هر معامله رقمی بسیار مهم است و با فرض اینکه استراتژی شما سودآور باشد، میانگین سود فارکس در هر معامله را پیش‌بینی می‌کند.

بنابراین، اگر  انتظار دارید ۲۵ دلار در هر معامله سود کنید، می‌توانید سود بقیه معاملات را هم حساب کنید. پس اگر  به طور متوسط ​​20 معامله در ماه انجام می‌دهید، میانگین سود فارکس ماهانه شما باید حدود 500 دلار باشد. این رقم با ضرب سود 25 دلاری در تعداد 20 معامله در ماه محاسبه می‌شود که برابر است با 500 دلار سود ماهانه و 6000 دلار سود سالانه. اگر حساب شما به طور متوسط ​​​​15000 دلار باشد، سود سالانه 40 درصد خواهد بود. حالا اهمیت درک این معیارهای کلیدی را متوجه می‌شوید؟

اگر می‌خواهید پیش‌بینی کنید که به طور واقع‌بینانه سود واقعی معامله‌گری در فارکس برای شما چقدر است، اول باید بدانید که سود استراتژی شما چقدر است. فرمول زیر برای محاسبه سود استفاده می‌شود:

میزان سود = (میانگین حجم معاملات بازنده × درصد بازنده) – (میانگین حجم معاملات  برنده × درصد برنده)

مثال زیر با استفاده از فرمول بالا محاسبه شده است. فرض کنید که میانگین درصدبرنده در استراتژی شما 50٪ بوده و میانگین حجم معاملات برنده شما 400 دلار است، در حالی که میانگین حجم بازنده شما 300 دلار است. بنابراین اگر آن اعداد را به فرمول سود احتمالی در بالا اضافه کنیم، به نتیجه زیر می‌رسیم:

50دلار = (300دلار ×0.5) – (400دلار × 0.5)

به این ترتیب، سود واقعی معامله‌گری در فارکس شما برابر با 50 دلار است.

چگونه سود فارکس خود را بالا ببریم؟

اکنون در مورد تلاش برای به حداکثر رساندن سود معامله‌گری فارکس توضیح داده می‌شود. اما، قبل از اینکه بتوان به دنبال افزایش میانگین سود بود، باید بر ایجاد یک استراتژی معامله‌گری که دارای سود مثبت باشد، تمرکز کرد. در بخش قبل به طور مختصر در این مورد توضیح داده شد، بنابراین درک اولیه از این موضوع ایجاد شده است. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل شود که یک تست (Backtest) به صورت دستی یا خودکار انجام شده باشد، این بک تست یک فرضیه منطقی در مورد سودآوری کلی از روش معامله‌گری شما ارائه می‌دهد.

با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان سود معامله‌گری را افزایش داد. یکی از بهترین راه‌ها افزایش اهرم موثر برای افزایش سود است. به عنوان مثال، اگر با یک استراتژی معاملاتی به طور متوسط ​​سالانه 10 درصد سود بدون اهرم به دست می‌آورد و هدف معامله‌گر، افزایش سود تا 30 درصد است، می‌توان اهرم را تا 3 برابر افزایش داد و به این هدف دست یافت.

اما باید به یک هشدار مهم توجه کرد. حداکثر افت سرمایه شما در شرایط بدون اهرم، هر چقدر که باشد، به دلیل افزایش اهرم، آن افت سرمایه تا 3 برابر نیز افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، افزایش اهرم هم روی سود تاثیرگذار است و هم روی ضرر.

روش دیگری که می‌تواند به طور قابل توجهی سود معامله‌گری شما را افرایش دهد، سود مرکب است. شاید با نظریه سود مرکب در گذر زمان آشنا باشید، می‌توان این نظریه را در حساب معامله‌گری به کار برد. اجرای سود مرکب بر روی سودهای حاصله از فارکس می‌تواند بسیار قدرتمند عمل کند و منجر به رشد تصاعدی حساب شما شود. به عنوان مثال، فرض کنید که یک حساب معاملاتی 10 هزار دلاری دارید. و شما می‌توانید با موفقیت به میانگین سود سالانه 25 درصد طی 120 ماه یا 10 سال آینده دست یابید.

در سناریوی اول، شما هر سال سود 2500 دلاری را برداشت کرده و از درآمد حاصل از آن برای تامین هزینه‌های مختلف روزانه استفاده می‌کنید. بنابراین، در پایان 120 ماه یا 10 سال، 10 هزار دلار در حساب خود خواهید داشت. حالا فرض کنید که با استفاده از همان حساب 10 هزار دلاری و میانگین سود سالانه 25 درصد، بجای خرج کردن سود به دست آمده، 100 درصد سود را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنید.

در این سناریو، حساب معاملاتی شما تقریبا تا بیش از 93 هزار دلار افزایش خواهد یافت. این افزایش 83 هزار دلاری، تقریباً سه و نیم برابر مبلغی است که در طول 10 سال برداشت کرده‌اید. این قدرت استفاده از سود مرکب در فارکس به صورت ماهانه است. این یکی از بهترین ابزارها برای معامله‌گران جهت دستیابی به رشد حساب است.

درآمد فارکس چقدر است؟

سودِ سرمایه و بازگشت سرمایه

تاکنون در مورد سود سرمایه از معاملات فارکس توضیح داده شد اما سود سرمایه از معامله‌گری در فارکس یا هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر اهمیت بسیار کمتری نسبت به بازگشت سرمایه دارد. یعنی با اینکه سود سرمایه حائز اهمیت است اما حفظ اصل سرمایه اهمیت بیشتری دارد. متاسفانه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این موضوع را درک نمی‌کنند یا اگر متوجه شوند، معمولا اهمیت این تمایز را دست کم می‌گیرند.

بنابراین چگونه می‌توانید از بازگشت سرمایه اطمینان حاصل کنید در حالی که مشغول کسب سود از سرمایه خود در فارکس هستید؟ پاسخ ساده به این سوال این است که در زندگی هیچ تضمین 100 درصدی وجود ندارد و در معامله‌گری نیز این قضیه صدق می‌کند. اما ناگفته نماند که با استفاده از یک مدل صحیح مدیریت ریسک، می‌توانید احتمال از بین رفتن حساب معاملاتی خود را تنها در یک یا چند معامله به حداقل برسانید. تنها زمانی یک معامله‌گر این شانس را دارد که در بین 10 درصد معامله‌‌گران موفق قرار بگیرد، که بجای اینکه فقط به فکر سود کردن باشد، به این فکر کند که چقدر می‌تواند ضرر کند.

معمولا ماندگاری یک معامله‌گر در بازار فارکس با استفاده او از اهرم معاملاتی رابطه معکوس دارد. به این معنا که آن دسته از معامله‌گرانی که در بلند مدت در بازارهای فارکس مانده‌اند و رشد کرده‌اند، عموماً کسانی هستند که از اهرم متوسط ​​یا کم استفاده می‌کنند. آنها معمولاً معامله‌گران حرفه‌ای هستند که برای کنترل ریسک بیشتر از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند. برعکس، آن دسته از معامله‌گرانی که از مقدار بیش از حد اهرم استفاده می‌کنند، مدت زیادی در این بازار نمی‌مانند. آنها معمولاً معامله‌گران نازه‌کار هستند که رسیدن به سود حداکثری تنها هدفشان است.

عوامل موثر بر درآمد فارکس

در بازار فارکس، دو عامل اصلی وجود دارد که بر میزان درآمد یک معامله‌گر تأثیرگذار هستند: تحلیل بازار و مدیریت ریسک و سرمایه. این دو عنصر، هنر و علم معامله‌گری را تشکیل می‌دهند و بدون آن‌ها، تلاش برای کسب سود در بازارهای مالی، همچون قایقرانی بدون پارو در دریای طوفانی است.

تحلیل بازار

  • تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، استفاده از نمودارها و ابزارهای آماری برای پیش‌بینی حرکات آینده قیمت است. این روش شامل بررسی الگوهای قیمت، حجم معاملات و سایر شاخص‌های بازار است. معامله‌گران از روش‌های مختلف پرایس اکشن که تمرکز اصلی آن بر تحلیل رفتار قیمت است، استفاده می‌کنند تا فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کنند.

  • تحلیل فاندامنتال

در کنار تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند. این روش بر بررسی عوامل اقتصادی، مالی و سایر اخبار مهم که بر ارزش ارزها تأثیر می‌گذارند، متمرکز است. اخباری مانند تغییرات نرخ بهره، گزارش‌های اشتغال و تورم می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر نوسانات بازار داشته باشند.

مدیریت ریسک و سرمایه

  • مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه، شاید مهم‌ترین جزء در موفقیت طولانی‌مدت معامله‌گران باشد. این استراتژی شامل تعیین میزان سرمایه‌ای است که در هر معامله ریسک می‌شود و همچنین میزان سرمایه‌گذاری کلی که برای معاملات در نظر گرفته می‌شود. استفاده از یک سیستم مدیریت سرمایه مناسب، حتی اگر استراتژی معاملاتی قوی نباشد، می‌تواند به کسب درآمد پایدار کمک کند.

  • مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به معامله‌گران کمک می‌کند تا از سرمایه خود در برابر نوسانات غیرمنتظره بازار محافظت کنند. این کار با تعیین حد ضرر برای هر معامله، تنظیم نسبت سود به ریسک و پرهیز از بیش از حد معامله کردن انجام می‌شود. مدیریت ریسک موثر، به معامله‌گران اجازه می‌دهد که در بازار بمانند و فرصت‌های معاملاتی بهتری را در آینده داشته باشند.

موفقیت در فارکس تنها به داشتن یک استراتژی خوب بستگی ندارد، بلکه نیازمند داشتن دیدگاه جامع نسبت به تحلیل بازار و اجرای دقیق مدیریت ریسک و سرمایه است. معامله‌گرانی که این اصول را به درستی پیاده‌سازی کنند، می‌توانند در درازمدت درآمد قابل توجهی از بازار فارکس کسب کنند.

خلاصه

در این مقاله به خوبی متوجه شدید که متغیرهای زیادی بر نرخ سود معامله‌گران در بازار فارکس تاثیرگذار هستند. اما به طور کلی، معامله‌گران موفق فارکس می‌توانند سودی بیش از 20 یا 30 درصد در سال بدست آورند و حتی با استفاده از اهرم اضافی، این رقم را افزایش دهند. بنابراین، بازار فارکس یکی از بهترین فرصت‌ها را به افرادی که به دنبال راهی برای رسیدن به درآمد بالا هستند ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

آیا می‌توان با معامله در فارکس میلیونر شد؟

معاملات فارکس میلیونرهای خودساخته زیادی ایجاد کرده است اما افراد زیادی نیز از این بازار شکست خورده‌اند. مهم است که انتظارات واقع بینانه در مورد سودآوری این بازار داشته باشید.

بله می‌توان با استفاده از سود بازار فارکس به ثروت دست پیدا کرد اما باید توجه داشت که معامله در فارکس یک فعالیت پرریسک بوده و نیاز به تلاش،‌ نظم و انضباط دارد.

معامله‌گران زیادی از طریق معاملات فارکس امرار معاش می‌کنند. اما باید انتظارات واقع بینانه‌ای از سودآوری بازار فارکس داشت.

برای یک معامله‌گر ریسک پذیر سودآوری در بازار فارکس بین ۳ تا ۴ درصد ماهانه و برای یک معامله‌گر محافظه‌کار این سود بین ۱ تا ۲ درصد ماهانه خواهد بود.

به طور خلاصه می‌توان گفت خیر. هرگونه تبلیغ برای سودهای کلان براساس معامله در بازار فارکس و یا سودهای تضمین شده دلاری به احتمال زیاد کلاهبرداری و فریب است. در چنین مواقعی با نهایت احتیاط عمل کنید و تا زمانی که از تمام جوانب موضوع مطلع نشدید پرداختی انجام ندهید.

خیر، معامله‌گری در فارکس به دلیل نوسانات شدید بازار و نیاز به دانش ، مدیریت ریسک و استراتژی‌های معاملاتی موثر، برای همه مناسب نیست. این فعالیت نیازمند تحقیق، صبر، پشتکار و یادگیری مداوم است تا به سودآوری برسد.

برای شروع کسب سود از فارکس، اولین قدم آموزش و فهم بازار است. شما باید با اصول اولیه معامله، تحلیل تکنیکال و بنیادی آشنا شوید. سپس با ایجاد یک حساب دمو، تمرین کنید و استراتژی‌های معاملاتی خود را بدون ریسک واقعی آزمایش کنید. پس از کسب اطمینان و تجربه کافی، می‌توانید با مدیریت ریسک و سرمایه اصولی وارد معاملات واقعی شوید.

بله- اما آن قدرها هم آسان نیست. نباید بعد از تنها چند روز فعالیت در بازار توقع میلیونر شدن داشته باشید. اما اگر می‌خواهید برای این کار وقت بگذارید با استفاده از چند تکنیک ساده می‌توانید به درآمدی ثابت دست یابید.

استراتژیهای مطمئن و قوی داشته باشید
استراتژی شما در فارکس نیرومندترین سلاح شما محسوب می‌شود و تفاوت میان معامله‌ی موفق و ناموفق را ایجاد می‌کند. باید استراتژی داشته باشید که خوب روی آن فکر شده باشد و ریسک‌هایی که می‌توانید در سرمایه گذاری از پس آن بربیایید را در نظر بگیرد. استراتژی معاملاتی شما بایستی همیشه حد سود و ضرر معاملات را در نظر بگیرد تا از شما در مقابل روند نامطلوب بازار محافظت کند.
آمادگی ذهنی
این نکته‌ای است که باید حتی قبل از داشتن استراتژی معاملاتی به آن توجه کرد. بدون داشتن چارچوب ذهنی درست حتی اگر بهترین استراتژی را هم در اختیار داشته باشید چندان به دردتان نمی‌خورد. معامله‌گری فعالیتی احساسی است که باید نسبت بدان آگاه باشید. شاید مهم‌ترین مهارت در معامله‌گری توانایی کنترل احساساتتان باشد. عدم پیروی از استراتژی و بر اساس احساس تصمیم گیری کردن جایی است که بیشتر معامله گران شکست می‌خورند. باید پذیرفت که سود و ضرر هر دو بخشی از معامله هستند و پذیرش این موضوع به شما کمک می‌کند در درازمدت سود کسب کنید.
هیچ گاه دست از یادگیری برندارید
هرگز دست از یادگیری روش‌های نوین معاملاتی به صورت آنلاین برندارید حتی پس از اینکه فکر می‌کنید در این زمینه صاحب نظرید. در گذشته، معامله‌گران فارکس کلی هزینه می‌کردند و به جاهای دیگر می‌رفتند تا بتوانند در دوره‌ای شرکت کنند اما هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت منابع آموزشی فراوانی در اختیار شماست که برخی از آن ها نیز رایگان هستند.
استفاده از منابع فروان در دسترس شما از جمله ابزارهای معامله‌گری، تحلیل بازار و سیگنال‌های معاملاتی حائز اهمیت است. اکثر بروکرهای فارکس این ابزارها را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند و می‌توانند برای کمک به گسترش حیطه‌ی دانش شما بسیار مفید واقع شوند.
مانند هر کار دیگری باید همیشه برای یادگیری بیشتر تلاش کنید. به منظور موفقیت بیشتر باید همیشه روش‌های جدیدی برای آموزش خود و پیگیری آنچه در بازارها رخ می‌دهد پیدا کنید.
تمرین کنید
قبل از شروع کار معاملاتی اکیدا توصیه می‌شود حسابی دمو باز کنید تا با آن تمرین کنید. بعد از آن می توانید کار خود را با یک حساب واقعی شروع کرده و مهارت های خود را در بازاری واقعی به کار گیرید. بسیاری از معامله گران به اشتباه خیلی زود با حساب اصلی خود و بدون آزمون و خطا با حساب دمو، کار خود را شروع می‌کنند. در نتیجه، اغلب متضرر می‌شوند چرا که زمان کافی برای آزمایش استراتژی خود و یافتن نقایص احتمالی آن، صرف نمی‌کنند.

فارکس فرصت‌هایی برای کسب سود ارائه می‌دهد، اما برای همه مناسب نیست. موفقیت در فارکس نیازمند آموزش، تحقیق و مدیریت ریسک است. افرادی که حاضر به یادگیری و صرف زمان هستند، بیشتر شانس موفقیت دارند.

زمان کسب سود در فارکس می‌تواند متفاوت باشد. برخی از معامله‌گران ممکن است در کوتاه مدت سود کنند، در حالی که برای دیگران ممکن است طولانی‌تر طول بکشد. موفقیت در فارکس به استراتژی، مدیریت ریسک و انضباط معاملاتی بستگی دارد.

خیر، بسیاری از کارگزاری‌ها امکان شروع معامله با سرمایه‌های کوچک را فراهم می‌آورند. استفاده از اهرم نیز این امکان را می‌دهد که با سرمایه کمتر، معاملات بزرگ‌تری انجام دهید. با این حال، استفاده مسئولانه از اهرم مهم است تا ریسک را مدیریت کنید.

بله، امکان کسب درآمد قابل توجه از بازار فارکس وجود دارد. با این حال، میزان درآمد به عوامل مختلفی از جمله دانش، تجربه، مدیریت ریسک و میزان سرمایه‌ای که به معامله اختصاص داده‌اید بستگی دارد.

فارکس می‌تواند برای تازه‌کاران چالش‌برانگیز باشد، اما با آموزش مناسب و استفاده از حساب‌های دمو برای کسب تجربه، تازه‌کاران نیز می‌توانند به موفقیت دست یابند. کلید موفقیت، یادگیری مداوم و صبر است.

مقدار سرمایه لازم برای شروع می‌تواند بسیار متغیر باشد. برخی از بروکرها اجازه می‌دهند با مبالغ نسبتاً پایینی شروع به معامله کنید، حتی از 100 دلار یا کمتر. با این حال، داشتن سرمایه بیشتر می‌تواند به مدیریت بهتر ریسک و افزایش فرصت‌های معاملاتی کمک کند.

بله، معامله در فارکس می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، به ویژه اگر از اهرم استفاده کنید. به همین دلیل، مدیریت ریسک و دانش درست از استراتژی‌های معاملاتی برای حفظ سرمایه و کسب درآمد فارکس است.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

9 دیدگاه در “سود فارکس؛ میانگین درآمد فارکس چقدر است؟
  1. خسروجردی گفت:

    سلام ببخشید به نظر شما حداقل سرمایه برای کسب درآمد فارکس به طور منظم و البته با کنترل ریسک و مدیریت سرمایه چقدر باشه خوبه ؟

  2. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید چطور باید با استفاده از مدیریت ریسک سود فارکس رو کنترل کرد؟ من چون با مبالغ کم معامله می‌کنم تا به حال سمت مدیریت ریسک نرفتم.

    1. نرگس محمدیان گفت:

      برای نحوه مدیریت سرمایه بهترین آموزش دوره بانکدارن هست که پیشنهاد میکنم حتما ببینید

  3. سینا گفت:

    ببخشید حدوداً چقدر طول می‌کشه تا بتونیم از طریق درآمد فارکس و سود فارکس زندگی رو بچرخونیم ؟ آخه من تازه شروع به یادگیری فارکس کردم و همه میگن خیلی طول می‌کشه تا متبحر بشی

    1. نرگس محمدیان گفت:

      درآمد از فارکس زمانبر هست و نیازمند آموزش
      برای گرفتن سود از فارکس باید آموزش ببینید و به مرور مهارت لازم رو پیدا خواهدی کرد

  4. النا گفت:

    سایت طلاسی بهترین پلتفرم برای خرید فروش انلاین طلای خام و بدون اجرت که شروع قیمت طلا از 50 هزار تومان شروع میشه .مختص کسانی هست که به دنبال پس انداز و سرمایه گذاری پرسود در طلا هستن

    1. رضا گفت:

      آقا شما که تجربه دارین خدایی صادقانه بگین واقعاً چند درصد از کل افرادی که ترید می‌کنند تونستن از طریق سود فارکس یا همون درآمد فارکس زندگی شون رو تأمین کنند و بچرخونن؟ یعنی اینکه عمر و زمان و سرمایه ات رو بزاری در این بازار ، واقعاً میشه بهش متکی بود برای ادامه زندگی و به عنوان شغل اول و اصلی روش حساب کرد ؟

  5. T گفت:

    عالی بود
    یه سوال داشتم
    فرض کنید شخصی ۱۰۰۰۰ دلار موجودی حسابشه و از اهرم ۵ استفاده میکنه و در ماه ۲۵۰۰ دلار سود مستمر کسب میکنه حالا این ۲۵۰۰ دلار سودی که بدست اورده رو از اصل پول خودش حساب کنیم بازدهی این تریدر میشه ۲۵ درصد که همچین بازدهی طبق متن غیر ممکنه اگه با اهرم حساب شه میشه ۵ درصد که اگه تریدر حرفه ای باشه امکان پذیره حالا سوال من اینه این بازدهی که میگید ماهانه بین ۲ تا ۴ درصد معقول هست بر اساس اصل پول هست(۱۰۰۰۰ دلار) یا اهرم هم لحاظ میشه(۵۰۰۰۰دلار)؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      در تمام متون، بازدهی رو بر مبنای سرمایه اولیه میگن بنابراین درصد سود نسبت به موجودی حساب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟