بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره طلا در هفته آخر جولای (4 تا 8 مرداد): خرس‌های وال استریت به دنبال کاهش قیمت طلا هستند

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

خرس‌های وال  استریت بازگشته‌اند و به دنبال کاهش قیمت طلا هستند

افزایش واگرایی در نرخ‌های بهره جهانی که از دلار آمریکا حمایت می‌کند، احساسات نزولی در بین تحلیلگران وال استریت ایجاد کرده است. اگرچه سرمایه‌گذاران خرد همچنان بر روی طلا صعودی هستند.

هفته گذشته  بانک مرکزی اروپا بار دیگر برتعهد خود برای حفظ سیاست پولی فوق العاده تسهیلی برای آینده قابل پیش‌بینی و تلاش برای بازگرداندن تورم به ۲ درصد تاکید کرد. تعهد بانک مرکزی اروپا برای رسیدن به  تورم پایدار و بالا، در تضاد کامل با فدرال رزرو است که در حال حاضر  در مورد کاهش برنامه خرید ماهانه اوراق خزانه‌داری خود صحبت  می‌کند.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

  • دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که به نظر می‌رسد دلار آمریکا در شرایط فعلی و شکاف فزاینده میان سیاست‌های پولی  بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا، ارزشگذاری نسبتا پایینی دارد. وی افزود: طلا می‌ تواند  در کوتاه مدت در برابر افزایش قدرت دلار آمریکا مقاومت کند.
    مادن افزود که بهبود اقتصاد آمریکا و پیشروی بازارهای سهام به بالاترین رکوردها، چالش‌های پیش روی چشم‌انداز صعودی طلا هستند.
    وی گفت:« چرا شما باید در طلا سرمایه‌گذاری کنید،  وقتی می‌توانید همان سرمایه را در بازار سهام بگذارید؟»

این هفته ۱۵  تحلیلگر وال استریت  در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. از این میان ۹ نفر یا ۶۰ درصد بر روی طلا نزولی بودند، ۴  تحلیلگر یا ۲۷ درصد انتظار داشتند معاملات نوسانی باشد و تنها ۲ تحلیلگر یا ۱۳ درصد انتظار صعود طلا را داشتند.

در همین حال، در نظرسنجی طلای مین استریت، ۵۷۱ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۳۱۵ نفر  یا ۵۵ درصد صعودی، ۱۴۶ نفریا ۲۶ درصد نزولی و ۱۱۰ نفر  یا ۱۹ درصد در مورد قیمت طلا در هفته آینده خنثی بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره طلا در هفته آخر جولای (4 تا 8 مرداد): خرس‌های وال استریت به دنبال کاهش قیمت طلا هستند

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته آخر جولای

اگرچه مین استریت همچنان بر روی طلا صعودی است، اما به وضوح علاقه به طلا کاهش یافته است. مشارکت در نظرسنجی آنلاین در پایین‌ترین نقطه از اواخر نوامبر ۲۰۱۹ است.

این احساسات نزولی در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا این هفته با کاهش حدود 0.5 درصدی حوالی قیمت 1802  دلار بسته شد.

عملکرد ضعیف طلا دلیل  کافی برای ایجاد احساسات نزولی در بین تحلیلگران بوده است. قیمت طلا با وجود اینکه بازده اوراق ده ساله  خزانه‌داری به پایین‌ترین حد از ماه فوریه رسیده است، نتوانست رشد خود را ادامه بدهد و خود را از سطح 1800 رها کند.

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex  گفت:« من تمایل دارد که هفته آینده بر روی طلا نزولی باشم. بیشتر به این خاطر که انتظار دارم بازده اوراق  خزانه‌داری افزایش پیدا کند.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management Inc گفت که او پایین‌ترین سطح  ماه ژوئن در قیمت ۱۷۶۰  دلار را به عنوان سطح حمایت اصلی زیر نظر دارد.
  • نیکلاس فراپل، مدیرکل ABC Bullion گفت که  از  نظر او  قیمت طلا در محدوده‌ای گیر کرده است و به دلیل رشد مومنتوم صعودی دلار، در کوتاه مدت برای طلا ریسک نزولی در نظر می‌گیرد.
    وی گفت:« زیر ۱۷۹۰ دلار، طلا در برابر کاهش عمیق‌تر آسیب‌پذیر خواهد بود اما من رالی صعودی را در قیمت‌های ۱۸۱۲ و  ۱۸۱۹ در مواجهه با مقاومت می‌بینم.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته آخر جولای

  • راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در U.S. Bank Wealth Management گفت که حمایت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نسبتا قوی است و طلا بالای  این سطح ادامه می‌دهد.  با این حال، وی افزود که بهبود اقتصادی ایالات متحده به این معنی است که نرخ بهره واقعی شروع به حرکت می‌کند و این موضوع می‌تواند یک چالش جدی برای طلا باشد.
    وی افزود که در  شرایط فعلی طلا را در موضع تدافعی می‌بیند نه رشدی.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟