بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 8 تا 12 فروردین: خوش‌بینی ادامه‌دار در مورد طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت یکبار دیگر چشم به طلای ۲ هزار دلاری دارند

سنتیمنت صعودی خوب در بازار طلا منجر به آن شده است که یکبار دیگر تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به قیمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس چشم بدوزند.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که این فلز گرانبها همچنان از تقاضا برای دارایی‌های امن سود می‌برد، زیرا به دلیل تداوم جنگ روسیه با اوکراین، عدم اطمینان و نوسانات همچنان بالا است. تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که ترس در بازارهای جهانی به قیمت طلا کمک می‌کند تا در برابر افزایش مداوم بازده اوراق خزانه‌داری و اظهارات شدیدا هاوکیش جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مقاومت کند.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equity Capital می گوید:« بازار طلا در یک روند صعودی بسیار قوی قرار دارد. در شرایط فعلی، دلایل بسیار کمی وجود دارد که می‌تواند روند صعودی قیمت طلا به سمت بالا را منحرف کند.»

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این میان ۱۲ تحلیلگر یا ۷۱ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۴ تحلیلگر یا ۲۴ درصد منتظر کاهش ارزش طلا بودند و یک تحلیلگر یا ۶ درصد نیز رویکردی خنثی داشتند.

در همین حال، از ۱۰۳۴ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۷۴۳ نفر یا ۷۲ درصد نظر به صعود طلا در هفته آینده داشتند. ۱۵۸ نفر یا ۱۵ درصد منتظر کاهش ارزش طلا داشتند، ۱۳۳ نفر یا ۱۳ درصد نیز سوگیری خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 8 تا 12 فروردین: خوش‌بینی ادامه‌دار در مورد طلا

این سنتیمنت صعودی قوی در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا هفته گذشته را با رشدی بیش از یک درصدی نسبت به جمعه گذشته در بالای ۱۹۵۰ دلار در هر اونس به پایان رساند. این رشد طلا در حالی است که بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۲.۵۰ درصد رسیده است که بالاترین سطح در سه سال اخیر است.

بازده اوراق خزانه‌داری از روز سه‌شنبه پس از اینکه جروم پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی می‌تواند در ماه مه نرخ بهره را ۵۰ نقطه پایه افزایش دهد، اوج گرفت. پاول در سخنرانی اصلی خود در کنفرانس سیاست اقتصادی سالانه مجمع ملی اقتصاد کسب و کار هشدار داد که تورم بسیار بالا است و باید برای مهار آن تلاش بیشتری کرد.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که اگرچه فدرال رزرو به دنبال افزایش شدید نرخ بهره است، اما همچنان از منحنی تورم بسیار عقب‌تر است. نرخ‌های بهره واقعی شدیدا منفی برای مدت‌ها یک محیط مثبت برای طلا ایجاد می‌کند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: تورم از بین نرفته است. ما اکنون در دوره آرامش بین جلسات بانک مرکزی هستیم و بازده اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا در حال تثبیت هستند.»
  • همچنین تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که طلا شاهد یک حرکت تکنیکال قوی است. دارین نیوزوم. رئیس Darin Newsom Analysis گفت که او پتانسیل افزایش قیمت طلا به 1991 دلار در هر اونس را در کوتاه مدت می‌بیند.

او گفت:« قانون اول نیوتن در بازارهای مالی نیز اعمال می‌شود. (یک بازار با روند قوی تا زمانی که یک نیروی خارجی بر آن اعمال نشود، در همان روند باقی می‌ماند.) این مساله به ما می‌گوید که طلا می‌تواند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.»

  • با این حال همه تحلیلگران در مورد ادامه حرکت فعلی طلا خوش‌بین نیستند. مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت که افزایش بازده اوراق خزانه‌داری می‌تواند بر فلز گرانبها تاثیر بگذارد.

او گفت:« من انتظار داشتم بازده بالاتر در ایالات متحده و سایر نقاط جهان بتواند جذابیت طلا را کاهش دهد و طلا تا سطوح ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۰ کاهش یابد. اما جنگ ماجرا را تغییر داده است.»

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟