بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس؛ طلا در سطح قیمت منصفانه 1800 دلار

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

  •  سنتیمنت حاکی از آنست که که ارزش منصفانه طلا در حال حاضر حدود 1800 دلار است.

قیمت طلا ممکن است به زیر 1800 دلار در هر اونس سقوط کند زیرا سنتیمنت منفی در بازار همچنان با شیب کمی نزولی ادامه دارد. با این حال، تحلیل‌گران بازار انتظار هیچ تغییر عمده‌ای در مسیر حرکتی طلا را ندارند، زیرا این فلز گران‌بها همچنان در کف قیمتی خود است و با چالش‌های مرتبط با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان مواجه است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سنتیمنت در میان تحلیل‌گران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت نسبتاً خنثی است.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت: «قیمت 1800 دلار در هر اونس می‌تواند ارزش منصفانه طلا را در کوتاه‌مدت نشان دهد، زیرا بازار همچنان درگیر افزایش نرخ‌های بهره است که باعث تقویت دلار آمریکا شده و نوسانات زیادی را در بازارهای سهام ایجاد می‌کند.»

او گفت: «من فکر می‌کنم دلار آمریکا نسبت به طلا به عنوان یک دارایی امن، برتری جزئی دارد. او اضافه کرد: «اگرچه معامله طلا در محدوده 1800 دلار بدون دردسر به نظر می‌رسد، اما تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در کوتاه مدت کاهش یابد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بازار طلا سومین هفته خود را در محدوده منفی به پایان می‌رساند. در معاملات آتی ماه آگوست هر اونس طلا آخرین بار با 1.5 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته، 1800.80 دلار معامله شد. به این دورنمای تاریک تکنیکال، باید این نکته را نیز اضافه کرد که بازار طلا ماه ژوئن را برای سومین ماه متوالی با ضرر به اتمام رساند.

علیرغم شروع بد در نیمه دوم سال 2022، طلا همچنان عملکرد بهتری نسبت به بازارهای سهام دارد. S&P 500 نیمه اول سال را با افت 20 درصدی به پایان رساند که بدترین عملکرد نیم‌ساله از دهه 1970 تاکنون است.

  • دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، گفت: «طلا همچنان آنچه را که باید انجام می‌دهد.» او همچنین گفت: «با وجود تمام مشکلات در ارتباط با افزایش نرخ بهره، طلا جایگاه خود را حفظ کرده است. قیمت کاهش داشته اما همچنان مقاومت به خرج داده است.»

نظرسنجی کیتکو درباره اونس؛ طلا در سطح قیمت منصفانه 1800 دلار

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، پنج تحلیلگر، معادل 31 درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را داشتند. در عین حال، هفت تحلیلگر معادل 44 درصد، برای طلا در کوتاه‌مدت انتظار نزول داشتند و  چهار تحلیلگر معادل 25 درصد، انتظار شرایط خنثی را داشتند.

در همین حال، 612 نفر در نطرسنجی آنلاین Main Street شرکت کردند. از این تعداد، 253 نفر یا معادل 41 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 233 یا معادل 38 درصد، انتظار کاهش قیمت را داشتند و 126 نفر یا 21 درصد، در کوتاه‌مدت انتظار شرایط خنثی را داشتند.

باید در نظر گرفت که سنتیمنت و نرخ مشارکت در میان سرمایه‌گذاران خرد در پایین‌ترین حد چند ساله خود است. تحلیل‌گران خاطرنشان کرده‌اند که علاقه سرمایه‌گذاران به طلا اخیراً با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است.

به گفته برخی از تحلیل‌گران، قیمت طلا همچنان با موانعی روبرو خواهد شد زیرا فدرال رزرو در تلاش جهانی برای افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود بانک‌ مرکزی ایالات‌متحده در اواخر این ماه نرخ بهره را 75 نقطه پایه افزایش دهد.

اما فدرال‌ رزرو تنها بانک مرکزی نیست که به دنبال تشدید سیاست‌های انقباضی پولی خود است. انتظار می‌رود که بانک‌ مرکزی اروپا نرخ‌‌بهره را در ماه جولای بالاتر ببرد، زیرا تورم همچنان در حال رشد است. روز جمعه، داده‌های اولیه نشان داد که تورم سالیانه در اروپا برای ماه ژوئن به 8.6 درصد رسیده که نسبت به عدد 8.1 درصدی ماه مه افزایش داشته است.

با این حال، تحلیل‌گران دیگر خاطرنشان می‌کنند که بانک‌های مرکزی همگی با معضل یکسانی مواجه هستند. آنها به دنبال افزایش نرخ‌بهره هستند در حالیکه با کاهش رشد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت: «در شرایط کنونی، طلا در محدوده اشباع فروش است و آماده یک جهش است.

او اضافه کرد: «بانک‌های مرکزی باید انتخاب کنند که به سیاست‌های انقباضی خود به منظور پایین آوردن تورم ادامه دهند و یا اینکه اقتصاد را به سمت رکود سوق دهند. در آن مرحله، اکثر آنها سیاست‌های انقباضی خود را کند می‌کنند یا اگر شرایط اقتصادی به اندازه کافی بد شود، مسیر خود را معکوس خواهند کرد. اگر فدرال رزرو و سایر بانک ها تلاش‌های خود برای کنترل تورم را کنار بگذارند، این امر برای طلا بسیار مثبت خواهد بود.»

  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت: «که او انتظار یک جهش قیمت برای طلا را دارد. با این حال، به این فلز گران‌بها خوشبین نیست.»

او گفت: «بعد از شکست قیمتی بزرگ به زیر محدوده 1800، دلیلی برای تعقیب بیشتر قیمت نمی‌بینم.» او افزود: «این یک جهش برای فروش است، زیرا ترس از رکود، تورم را که نگرانی اصلی است، تحت‌الشعاع قرار داده است.»

منبع: kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟