بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 19 تا 23 مهر: بهبود سنتیمنت در بازار طلا

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

سنتیمنت گاوی طلا بهبود پیدا کرده است اما قیمت هنوز در محدوده ۱۷۵۰ دلار ثابت مانده است

سینتمنت طلا همچنان در حال بهبود است اما قیمت همچنان در حالت خنثی در حال نوسان است و حتی پس از اینکه برای دومین ماه پیاپی، آمار ناامید کننده‌ای از اشتغال ایالات متحده منتشر شد، هیچ حرکت پایداری مشاهده نشد.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم معامله‌گران خرد مین استریت در آینده نزدیک نظر صعودی بر روی طلا دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که طلا همچنان در مسیر خوبی پیش می‌رود، آن هم در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.
    وی گفت:« آمار اشتغال ماه سپتامبر به اندازه کافی بد بود که بتواند از طلا حمایت کند و همچنین آنقدر خوب بود که بتواند از تیپرینگ حمایت کند.»

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۸ تحلیلگر یا ۵۷ درصد خواهان افزایش قیمت طلا بودند. ۵ تحلیلگر یا ۳۶ درصد به دنبال کاهش قیمت و یک تحلیلگر یا ۷ درصد نیز نسبت به حرکت طلا در هفته آتی بی طرف بودند.

در همین حال، از مجموع ۸۴۱ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۴۴۲ شرکت کننده یا ۵۳ درصد بر روی طلا صعودی بودند، ۲۶۵ شرکت کننده یا ۳۲ درصد نزولی و ۱۳۴ شرکت کننده یا ۱۶ درصد نیز خنثی بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 19 تا 23 مهر: بهبود سنتیمنت در بازار طلاپس از اینکه در ماه گذشته قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه اخیر سقوط کرد، احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد به طور پیوسته در حال بهبود است. این موضوع باعث شده است که قیمت طلا بتواند در سطح ۱۷۵۰ دلار تثبیت شود. آمار ناامیدکننده اشتغال NFP در ماه سپتامبر به افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح در دو هفته اخیر کمک کرد، اما طلا نتوانست مقاومت اولیه خود در ۱۷۸۰ دلار در هر اونس را بشکند.

در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا تقریبا بدون تغییر معامله شد. برخی از تحلیلگران معتقدند در زمانی که به نظر می‌رسد کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو اجتناب ناپذیر است، داده‌های ضعیف بازار کار می‌تواند تاحدی طلا را در کوتاه مدت تقویت کند. زیرا سرمایه‌گذاران به تعویق خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو امیدوارند.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day می‌گوید:« هنگامی که فدرال رزرو شروع به تیپرینگ کند (اگر اصلا چنین کاری بکند) بازار می‌بیند که “خیلی کم و خیلی دیر” است. قبلا نیز فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی را در پیش گرفته است و قیمت طلا به کف رسیده و معکوس شده است. مانند سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۱۳، و ۲۰۱۵.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیسک ارشد بازار در SIA Wealth Management اظهار داشت که قیمت طلا در آینده نزدیک افزایش می‌یابد، چرا که دلار آمریکا در آستانه نشست آتی فدرال رزرو مومنتوم خود را از دست می‌دهد. خصوصا به این خاطر که عدم قطعیت در مورد شروع تیپرینگ در حال افزایش است.
  • با این حال، همه تحلیلگران هنوز متقاعد نشده‌اند که طلا آماده شکستن زنجیرهای خود است. مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter گفت که افزایش قیمت فعلی را «جهش گربه مرده» می‌داند.
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex نیز گفت که قیمت طلا را در کوتاه مدت بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می‌داند.
    وی گفت:« فکر نمی‌کنم آمار ناامید کننده اشتغال مهم بشد. چرا که هنوز هم فدرال رزرو در ماه آینده تیپرینگ را شروع می‌کند. این ناامیدی البته کمی تزلزل در بازار اوراق قرضه ایجاد کرد. خصوصا بازار نرخ بهره آتی ایالات متحده که برای سپتامبر ۲۰۲۲ نرخ بهره بالای ۲۵ صدم درصد را قیمت‌گذاری می‌کند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اکتبر (19 تا 23 مهر)

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو نیز گفت که منتظر است یک شستشوی دیگر در طلا اتفاق بیفتد تا خریداران دوباره ظاهر شوند. وی افزود که انتظار ندارد قبل از ماه نوامبر و زمانی که عوامل فصلی در بازار ظاهر می‌شوند، خریداران به سراغ طلا بیایند.
    او گفت:« در حال حاضر اگر می‌خواهید طلا بخرید، باید صبور باشید، من می‌خواهم زمانی طلا بخرم که وحشت فروش در بازار ظاهر می‌شود.»

(منظور از شستشو یا washout این است که دارندگان متزلزل یا کسانی که از افزایش قیمت مطمئن نیستند، به خاطر یک ترس فراگیر به طور ناگهانی دارایی خود را می‌فروشند و دارندگان قدرتمند که از افزایش قیمت دارایی مطمئن هستند، دارایی‌ها را خریده و برای مدت طولانی نگه می‌دارند.)

(به اصلاح صعودی در یک روند نزولی، اصطلاحا جهش گربه مرده گفته می‌شود.)

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟