مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته سوم ژوئن: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

قیمت طلا در این هفته می‌تواند به هر سمتی برود؛ تحلیلگران به دنبال خرید در کف هستند

بازار طلا بار دیگر درگیر تثبیت قیمت در یک محدوده شده است. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، در این شرایط تحلیلگران وال استریت هیچ مسیر مشخصی را برای حرکت کوتاه مدت طلا در نظر ندارند.

تحلیلگران خاطر نشان می‌‌کنند که بازار طلا به خاطر افزایش فشارهای تورمی از حمایت بنیادی خوبی برخوردار است. با این حال، آنها همچنین افزودند که به نظر می‌رسد با عدم موفقیت طلا در باقی ماندن بالای سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس با وجود افت بازده و ضعف دلار، چشم‌انداز تکنیکال این فلز گرانبها نزولی است.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

در این هفته میزان احساسات در بین تحلیلگران به طرز قابل توجهی تغییر کرده است، اما سرمایه‌گذاران خرد همچنان بر روی طلا صعودی هستند.

در این هفته ۱۵ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که در یک اتفاق بی سابقه هر سه سناریو پنج رای دریافت کردند.

در همین حال ۱۰۵۶ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت به دست آمد. از  این تعداد ۶۹۵ پاسخ دهنده یا ۶۶ درصد به دنبال افزایش طلا در هفته اینده بودند، ۱۸۱ پاسخ دهنده یا ۱۷ درصد گفتند که بر روی طلا نزولی هستند و ۱۸۰ پاسخ دهنده یا ۱۷ درصد نیز بی‌طرف بودند.

تحلیل طلا Kitco Gold

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته سوم ژوئن

هفته پیش از این، هم سرمایه‌گذاران خرد و هم تحلیلگران در مورد طلا صعودی بودند. با این حال، در این هفته قیمت طلا زیر ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بسته شد.

بازار طلا بار دیگر هفته خود را با ضرر پشت سر گذاشت و معاملات آتی ماه اوت نسبت به هفته قبل ۰.۵ درصد افت داشت.

تحلیلگران معتقدند که کاهش طلا کمی چالش برانگیز است. چرا که تورم در ماه گذشته به ۵ درصد رسیده است که بیشترین افزایش از اوت ۲۰۰۸ است. افزایش تورم به همراه نرخ بهره پایین یعنی بازده واقعی، منفی‌تر از همیشه خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که اگرچه قیمت طلا در حال تثبیت است، اما روند و حرکت صعودی همچنان ادامه دارد، چرا که قیمت اونس هنوز بالای ۱۸۸۵ دلار است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو، گفت که اگرچه از نظر تکنیکال بر روی طلا نزولی است، اما دلیلی برای فروش نمی‌بیند. وی افزود: بازار در حال از دست دادن مومنتوم است و برای از سرگیری روند صعودی نیاز به یک کاتالیزور(عامل شتاب دهنده) جدید دارد.
    وی گفت: «من معتقدم فدرال رزرو اشتباه می‌کند، اما بازار در حال خریدن این دیدگاه است که تورم تاثیر عمده‌ای بر اقتصاد نخواهد گذاشت. من می‌توانم برخی از دلایل کاهش و منفی شدن طلا را ببینم. اما برای فروش باید دلایل فاندامنتال قوی را مشاهده کنم.»
  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که او در کوتاه مدت بر روی طلا نزولی است. وی افزود که منتظر یک اصلاح عمیق‌تر است تا وارد بازار شود.
    وی گفت:« ما حمایت اولیه را در ۱۸۷۱ دلار و ۸۰ سنت قرار داده‌ایم. من فکر می کنم که این حمایت را از دست بدهیم و هدف بعدی ۱۸۲۷ دلار خواهد بود. در اینجا خریداران دوباره وارد بازار می شوند. من قصد فروش ندارم چرا که این مقدار ارزش فروش ندارد اما یک منطقه جذاب برای خرید خواهد بود.»
  • فیلیپ استریبیل، استراتزیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت که او نیز در کوتاه مدت منتظر قیمت‌های پایین‌تر است. به نظر او افت اخیر طلا، به اندازه‌ی کافی برای تحریک او به خرید جذاب نیست. وی افزود که دوست دارد قبل از شروع دوباره به خرید، طلا به ۱۸۵۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته سوم ژوئن

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که او در برابر طلا نزولی است چرا که ثابت شده است قیمت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس مقاومت قابل توجهی دارد. وی افزود: بازدهی اوراق آمریکا ممکن است در جلسه هفته آینده فدرال رزرو بالاتر برود.
    وی گفت:« من می‌توانم بازگشت به منطقه ۱۸۵۵ دلاری را ببینم. اندیکاتورهای مومنتوم هنوز روند نزولی دارند و به نظر می‌رسد که قیمت الگوی سقف مدور (rounded topping) را تشکیل داده است.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟