بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۷ تا ۲۱ آبان: تورم، امید را به طلا بازگرداند

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

با افزایش تورم دستمزدها، احساسات پیرامون طلا بهبود پیدا کرد

افزایش فشارهای تورمی و این حقیقت که بانک‌های مرکزی عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارند، احساسات را پیرامون طلا تقویت کرده است به طوری که قیمت طلا در پایان هفته گذشته بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بسته شد.

اگرچه تحلیلگران فضایی را برای افزایش قیمت طلا می‌بینند، اما برخی هنوز خاطر نشان می‌کنند که طلا با مقاومت قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و مومنتوم تازه‌ای جذب کند، قیمت‌ها باید به بالای ۱۸۳۵ دلار در هر اونس برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۱۰ تحلیلگر یا ۵۶ درصد منتظر افزایش طلا در هفته آینده بودند. در عین حال ۲ تحلیلگر یا ۱۱ درصد نظر به نزول طلا داشتند و ۶ تحلیلگر یا ۳۳ درصد نیز نسبت به حرکت قیمت خنثی بودند.

در همین حال، مجموعا ۶۲۲ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این تعداد ۳۲۶ نفر یا ۵۲ درصد در هفته آینده بر روی طلا صعودی بودند، ۱۸۸ نفر یا ۳۰ درصد نزولی و ۱۰۸ نفر یا ۱۷ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۷ تا ۲۱ آبان: تورم، امید را به طلا بازگرداند

این سنتیمنت صعودی در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا در هفته آینده در حوالی ۱۸۱۷ دلار در هر اونس به پایان رسید. این اولین بار پس از ماه سپتامبر است که قیمت در این سطح بسته می‌شود.

بیشتر افزایش طلا در روزی رخ داد که دولت ایالات متحده آمار اشتغال NFP را در ماه اکتبر اعلام کرد. این آمار قوی‌تر از حد انتظار بود. بازار انتظار داشت که اقتصاد ایالات متحده در ماه اکتبر ۴۲۵ هزار شغل جدید ایجاد کند در حالی که این کشور ۵۳۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده بود.

با این حال، به گفته برخی تحلیلگران، علی‌رغم این آمار قوی، سرمایه‌گذاران طلا بر روی افزایش تورم دستمزد تمرکز کردند. در این گزارش آمده است که دستمزدها در ۱۲ ماه گذشته ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو می‌گوید:« ما منتظر بودیم که موضوع تورم در بازار طلا مطرح شود و به نظر می‌رسد که بالاخره این اتفاق رخ داده است. اگر تورم شروع به افزایش کند و بانک‌های مرکزی پشت این منحنی قرار گرفته باشند، قاعدتا سرمایه‌گذاران دوست دارند مقداری طلا در جیب خود داشته باشند.»
    با این حال، اگرچه هانسن در کوتاه مدت نسبت به طلا خوش‌بین است اما افزود که هنوز سطح ۱۸۳۵ دلار در هر اونس یک مقاومت بحرانی برای طلا است.
    وی گفت: «با نزدیک شدن به مقاومت ۱۸۳۵ دلار، باید دید که فروشندگان تسلیم خواهد شد و قیمت طلا رشد می‌کند یا خیر؟»

نه تنها فشارهای تورمی در حال افزایش است، بلکه فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی نیز همچنان تهدید رو به رشد تورم را کم اهمیت جلوه می‌دهند. در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که خرید ماهانه اوراق قرضه خود را کاهش می‌دهد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره نیست.

به دنبال تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، بانک مرکزی انگلستان نیز انتظارات برای افزایش نرخ بهره را ندیده گرفت و نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشت.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که نسبت به طلا خوش‌بین است چرا که «پارس فدرال رزرو بدتر از گاز گرفتنش است» و با توجه به بیخیالی این بانک، اکنون برای عمل خیلی دیر شده است.
  • با این حال، تمام تحلیلگران نسبت به طلا خوشبین نیستند. دارین نیوزوم، رئیسDarin Newsom Analysis گفت که قیمت طلا هنوز مقاومت‌هایی برای شکستن دارد. همچنین وی افزود که شاخص دلار آمریکا بالای نقطه مقاومت بحرانی ۹۳.۵۰ واحد معامله می‌شود و می‌توند توجهات صعودی را به خود جلب کند.»
    او گفت:« اگر این وضعیت حفظ شده و دلار افزایش یابد، ممکن است طلا هفته آینده یک سقف جدید ایجاد کند و کاهش یابد.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex نیز گفت که متقاعد نشده است که طلا آماده یک رالی باشد. وی افزود:« داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده در هفته آینده می‌تواند انتظارات بر افزایش نرخ بهره را افزایش دهد و ین موضوع بر قیمت طلا فشار نزولی وارد می‌کند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم نوامبر (17 تا 21 آبان)

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او همچنین مراقب دلار آمریکا است. با این حال او اضافه کرد که دلار ممکن است در کوتاه مدت پس از نشست سیاست‌ پولی فدرال رزرو یک سقف را تشکیل دهد.
    او گفت که برای ایجاد حرکت جدید برای دلار آمریکا، به داده‌های اقتصادی مثبت بیشتری نیاز است.
    او همچنین ادامه داد:« من به دنبال فروش دلار آمریکا نیستم، اما ممکن است در کوتاه مدت کاهش ارزش دلار به تقویت طلا منجر شود.»

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟