مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته دوم مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلانظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 5 March)
طلا زیر فشار افزایش کنترل نشده اوراق قرضه، هفته را زیر 1700 به پایان رساند
آیا همچنان کاهش بیشتر در انتظار است؟

بر اساس نظرسنجی هفتگی طلا در سایت کیتکو، حرکت جدید دلار آمریکا، افزایش بازده اوراق خزانه و افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد رشد اقتصاد ایالات متحده، باعث کاهش طلا شده است و احساسات در مورد این فلز گرانبها کاملا نزولی است.

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا، سوال اصلی این است که بازده اوراق خزانه چرا و چگونه افزایش پیدا می‌کند، و سوال مهم‌تر این است که چرا بر روی طلا تاثیر می‌گذارد؟

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته اول مارس: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «هر کجا سقف بازده اوراق باشد، همان جا کف طلا خواهد بود.»

در این هفته در مجموع ۱۳ متخصص بازار وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. چهار تحلیلگر یا ۲۹ درصد انتظار صعود، هشت تحلیلگر یا ۵۷ درصد انتظار نزول و دو تحلیلگر یا ۱۴ درصد انتظار یک بازار خنثی را داشتند.

در بخش معامله‌گران خرد مین استریت، ۱۴۸۲ نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. از این میان ۵۹۵ نفر یا ۴۰ درصد انتظار افزایش طلا را داشتند. ۶۵۷ نفر یا ۴۴ درصد پیش‌بینی کردند که طلا باز هم سقوط می‌کند و ۲۳۰ نفر یا ۱۶ درصد انتظار یک بازار بدون روند (ساید) را داشتند.

تحلیل طلا در هفته دوم مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته دوم مارس

افزایش احساسات نزولی در حالی است که روز جمعه قیمت طلا به سطح حمایت بحرانی خود سقوط کرد. قیمت طلا پس از آنکه دولت ایالات متحده اعلام کرد در ماه فوریه ۳۷۹ هزار شغل جدید ایجاد کرده است،‌ سطح ۱۶۸۰ دلار را آزمایش کرد.

داده های اشتغال غیرکشاورزی در ماه گذشته به طرز قابل توجهی قوی‌تر از حد انتظار بودند. اکثر اقتصاددانان منتظر رشد ۱۹۷ هزار شغل بودند اما رقم واقعی تقریبا دوبرابر آن بود.

اگرچه قیمت طلا توانست از پایین‌ترین سطح خود در روز جمعه افزایش پیدا کند، اما بازار هنوز آماده است تا قیمت‌های پایین‌تری را در هفته آینده امتحان کند. آخرین قیمت معاملات آتی طلا برای‌ ماه آوریل ۱۶۹۶.۶۰ دلار به ازای هر اونس بود که یعنی نسبت به جمعه پیش از آن ۲ درصد افت را تجربه کرده است.

برای رفتن به صفحه تحلیل‌های هفتگی و روزانه بازار جهانی و فارکس کلیک کنید

همزمان با بهبود شرایط اقتصادی، برخی از تحلیلگران بازار می‌گویند که بازده اوراق خزانه هنوز جا برای افزایش دارد. این سخن پس از آن قوت گرفت که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی خود در اجلاس مشاغل وال استریت ژورنال در روز پنجشنبه، به راحتی از افزایش اخیر بازده گذشت و نگرانی‌ای از خود بروز نداد.

وی در این جلسه اظهار داشت که برای تنظیم و تعدیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی چیزی بیش از افزایش بازده اوراق خزانه لازم است. البته پاول تایید کرد که افزایش بازده اوراق توجه او را جلب کرده است اما در کنار آن خاطر نشان کرد که سیاست پولی بر اساس یک عدد تعیین نمی‌شود.

پاول در ادامه گفت: «من نگران اختلال در بازار مالی یا سخت‌گیری ناخواسته هستم و یک قیمت به خصوص نگرانی خاصی ایجاد نمی‌کند.»

  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که اظهارات پاول به این معنی است که بازده اوراق خزانه می‌تواند بدون کنترل ادامه یابد و این موضوع فشار بر طلا را حفظ می‌کند.
  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو، گفت که در کوتاه مدت طلا صعودی است زیرا انتظار دارد قیمت طلا در پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه اخیر خود حمایت شود، با این حال او اشاره کرد که کشمکش روی طلا هنوز تمام نشده است.

وی گفت: «بعید است تا زمانی که نرخ دلار و بازده به ثبات نرسیده‌اند، طلا روز خوشی ببیند. در حال حاضر فدرال رزرو آمادگی آن را ندارد که پا پس بکشد. تا آن زمان باید درد بیشتری ایجاد شود تا شرایط مالی به نقطه‌ای برسد که فدرال رزرو مجبور به مداخله شود.»

  • آدریان دی رئیس Adrian Day Asset Managemen گفت که او در مورد طلا صعودی است  زیرا موج فروش خیلی افراطی به نظر می‌رسد.

وی گفت: « به نظر می‌رسد افت آنقدر انجام شده است که خریداران ضعیف طلا خارج شده باشند، اگر اتفاق خاصی نیفتد انتظار دارم طلا رشد کند.»

  • افشین نبوی، رئیس بخش معاملات MKS (سوئیس) گفت که او در مورد طلا خنثی است حتی اگر بنیان‌های بلند مدت از قیمت طلا حمایت کنند. وی افزود:« تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق همچنان بر قیمت طلا مسلط هستند»

وی ادامه داد: «تا زمانی که دلار و بازده اوراق به سقف خود نرسند، افزایش قیمت برای طلا بسیار دشوار خواهد بود. در حال حاضر، من فقط آرام نشسته‌ام و منتظر زمان مناسب برای بازگشت دوباره هستم.»

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که طلا به کشمکش خود ادامه می‌دهد تا زمانی که تورم به سطحی برسد که قابل چشم‌پوشی نیست. وی افزود که به غیر از طلا، کامودیتی‌ها در تمام سطوح در حالی رالی صعودی هستند و تنها زمان لازم است که تورم خود را به بازارهای مصرفی برساند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل طلا در هفته دوم مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو
  1. Sadegh nejadhoseini گفت:

    مرسی از زحماتتون. واقعا خوندن این مقاله هر هفته برام لذت بخشه دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟