بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نگاهی گذرا به نوسانات طلا پیش از انتشار آمار اشتغال NFP

نگاهی گذرا به نوسانات طلا پیش از انتشار آمار اشتغال NFP

طلا همچنان در محدوده نوسانی به سر میبرد و نیروهای مختلف نتوانستند مسیری مشخص برای طلا تصویر کنند. دیروز اظهارات هاوکیش کلاریدا در کنار داده‌های قدرتمند PMI توانستند کمی طلا را کاهش دهند، اما از طرف دیگر داده‌های ضعیف اشتغال به نفع طلا عمل کرد. همچنین افزایش موارد ابتلا به کرونا کمی دلار آمریکا را تقویت کرده است.
با این حال طلا در معاملات امروز به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار رسید که پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته است. ریچارد کلاریدا روز گذشته اعلام کرد که به دنبال شروع تیپرینگ در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده است. همچنین گفت که اگر شرایط مهیا باشد، ممکن است تا پایان سال آتی، نرخ بهره افزایش پیدا کند. این صحبت‌های هاوکیش منجر به ضعف طلا شد. در کنار این، حال و هوای مثبت بازار سهام، به عنوان یک عامل منفی برای طلا نقش بازی می‌کند.
اما تمام اخبار برای طلا بد نیست. نگرانی‌‌ها در مورد کرونای دلتا، اگرچه منجر به افزایش قیمت دلار به عنوان دارایی امن می‌شود، اما از طرفی اگر منجر به تاخیر در کاهش خرید اوراق شود، به نفع طلا خواهد بود.
با تمام این تفاسیر، به نظر میرسد در میان معامله‌گران طلا، قطعیتی وجود ندارد. همچنین هنوز سرمایه‌گذاران جسارت کافی برای برای شرطبندی بر روی داده‌‌های NFP را پیدا نکرده‌اند. این داده‌ها تا حدود زیادی حرکت بعدی فدرال رزرو را مشخص خواهد کرد.

چشم‌‌انداز تکنیکال
با نگاه به تصویر تکنیکال متوجه یک الگوی سقف دوقلو در نمودار روزانه می‌‌شویم. با این اوصاف اندیکاتورهای تکنیکال هنوز رزوند نزولی را تایید نمی‌کنند. با توجه به ریسک داده‌های اشتغال به نظر می‌رسد طلا در حوالی ۱۸۰۰ باقی می‌‌ماند. برای گاوها شکستن سطح ۱۸۳۲ بسیار مهم خواهد بود و خرس‌ها نیز ممکن است به سطح ۱۷۵۰ نگاه کنند.
نگاهی گذرا به نوسانات طلا پیش از انتشار آمار اشتغال NFP

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟