بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آگوست

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آگوست

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 27 مرداد (18 آگوست)

  • دلار در پی افزایش نگرانی‌ها همچنان رو به رشد
  • صورتجلسه FOMC در کانون توجهات

نگرانی‌ها در مورد کاهش سرعت بهبود اقتصاد در سطح جهان و افزایش آمار مبتلایان بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی داشته و موجب رشد دلار به عنوان دارایی امن شده است. جلسه امروز FOMC در کانون توجهات است. بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره را تغییر نداد و موجب غافلگیری بازار شد. طلا پایین‌تر از 1800 دلار معامله می‌شود. رمزارزها نیز با افتی همراه شدند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است. تقریبا به طور متوسط آمار مبتلایان در آمریکا به 140 هزار نفر رسیده و در مناطقی که واکسیناسیون کمتری انجام شده فشارها بر کادر درمان افزایش یافته است.

روز گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، نظرات قابل توجهی در مورد سیاست‌های پولی ارائه نداد و تنها به گفتن این که گونه دلتا موجب افزایش عدم قطعیت‌ها شده اکتفا کرد. بنابراین امروز صورتجلسه FOMC بیشتر در کانون توجهات است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 18 آگوست/ 27 مرداد

در این صورتجلسه نظرات مختلف اعضای بانک مرکزی مبنی بر آغاز تیپرینگ در ماه سپتامبر و یا به تعویق انداختن آن منعکس خواهد شد. نظرات در مورد تورم (موقتی بودن یا نبودن) و اشتغال زیر ذره بین سرمایه گذاران خواهند بود.

شاخص خرده فروشی ماه ژوئیه آمریکا ناامید کننده اعلام شد. این آمار به بدبینی‌های بازار اضافه کرد و موجب رشد دلار به عنوان دارایی امن شد. این شاخص %1.1- اعلام شد.

بانک مرکزی نیوزیلند که پیش‌بینی می‌شد نرخ بهره را افزایش دهد، این کار را انجام نداد و نرخ بهره در همان 0.25% ثابت ماند. در حالی که پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی در ادامه سال نرخ بهره را افزایش دهد اما فعلا واکنش این بانک به قرنطینه‌های جدید نیوزیلند و پیامدهای آن برای بازارها مهم‌تر است.

با قدرت گرفتن دلار جفت ارز EURUSD به محدوده 1.17 نزدیک‌تر می‌شود. شاخص CPI ناحیه یورو امروز منتشر می‌شود. آمار مبتلایان در ناحیه یورو رو به کاهش است.

با توجه به قوی شدن دلار و آمار ضعیف شاخص CPI سالانه انگلیس، جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.3750 معامله می‌شود. این شاخص 2% اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 2.3% بود.

جفت ارز USDCAD بالاتر از محدوده 1.26 معامله می‌شود. روند بهبودی قیمت نفت با مشکل همراه شده است. همچنین امروز داده تورمی کانادا و گزارش هفتگی ذخایر نفت خام گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در کانون توجهات هستند.

طلا حوالی 1791 قرار گرفته و بیت کوین بالاتر از 45 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز از سقف قیمتی فاصله گرفته اما همچنان بالاتر از سطح 3000 هزار دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آگوست
  1. fara گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میشه لطفا توضیح بدید که چرا علا رغم این که شاخص خرده فروشی عدد خوبی اعلام نشد ولی دلار رشد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟