بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

وزارت کار آمریکا: رشد مشاغل طی دهه آینده به شدت کاهش خواهد یافت

وزارت کار آمریکا: رشد مشاغل طی دهه آینده به شدت کاهش خواهد یافت

بنابر اظهارات وزارت کار آمریکا، انتظار می‌رود طی دوره ۲۹-۲۰۲۰ اقتصاد ۶ میلیون شغل جدید ایجاد ‌کند که نرخ رشد سالانه ۰.۴٪ را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود که مراقبت‌های بهداشتی بیشترین افزایش را داشته باشد در حالی که پیش‌بینی می‌شود تولید بیشترین کاهش را داشته باشد.

این برآورد با نرخ سالانه ۱.۳ درصد طی دوره ۱۹-۲۰۰۹ مقایسه می‌شود.

بر اساس پیش بینی‌های وزارت کار که روز سه شنبه منتشر شد، سرعت اشتغال‌زایی طی دهه آینده در میان کاهش شدید نیروی کار فعال و پیر شدن جمعیت، به طور قابل ملاحظه‌ای کند خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود طی دوره ۲۹-۲۰۲۰ در اقتصاد ۶ میلیون شغل جدید ایجاد شود که این آمار رشد تنها ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در مقام مقایسه می‌توان دوره ۱۹-۲۰۰۹ را که دوره بهبود از رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ بود، مثال زد. در این دوره که طولانی‌ترین دوره توسعه در تاریخ ایالات متحده است (و از اواسط ۲۰۰۹ شروع شده و تا فوریه ۲۰۲۰ ادامه داشت)، اقتصاد سالانه ۱.۳ درصد شغل جدید ایجاد می‌کرد.

به‌علاوه، این نرخ رشد پایین تاثیرات همه‌گیری کرونا را شامل نمی‌شود؛ رخدادی که تا پیش از بازگشایی اقتصاد و بازگردادن کارمندان به سرکار، بیش از ۲۵ میلیون شغل برای اقتصاد هزینه ایجاد کرد. طبق گزارش وزارت کار، حدود ۱۶.۳ میلیون کارگر از ماه ژوئیه بیکار مانده‌اند که تقریبا ۱۱ میلیون نفر بیشتر از سطح پیش از همه‌گیری است.

این دپارتمان خاطرنشان کرد که ویروس کرونا می‌تواند «تغییرات ساختاری جدیدی در اقتصاد» ایجاد کند و این موضوع در پیش‌بینی‌های آتی محاسبه خواهد شد.

جدای از همه‌گیری، انتظار می‌رود که ایجاد اشتغال به خاطر تغییرات جمعیتی و افزایش شدید بهره‌وری به خاطر پیشرفت فناوری، کاهش پیدا کند.

همچنین انتظار می‌رود که رشد مشاغل بیشتر در بخش مراقبت‌های بهداشتی متمرکز شود. مراقبت‌های بهداشتی، ۵ بخش از ۲۰ بخش برتری را که انتظار می‌رود سریع‌ترین رشد را داشته باشد، شامل می‌شود. انتظار می‌رود که مراقبت های بهداشتی تا سال ۲۰۲۹ حدود ۱.۶ میلیون شغل جدید ایجاد کند که به معنی افزایش ۲۲.۶ درصدی در این صنعت است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که صنعت تهیه و سرو غذا یک میلیون شغل جدید ایجاد کند اگرچه این امر می‌تواند به دلیل تاثیری که کرونا بر روی این صنعت گذاشته تغییراتی داشته باشد.

وزارت کار آمریکا: رشد مشاغل طی دهه آینده به شدت کاهش خواهد یافت

پیش‌بینی می‌شود که با پیش‌رفت تکنولوژی، مشاغل خدمات حرفه‌ای، کسب‌وکارها و خدمات علمی نیز رشد کنند. همچنین انتظار می‌رود خدمات اجتماعی ۱۲.۵ درصد و مشاغل رایانه‌ای و ریاضیاتی ۱۲.۱ درصد افزایش مشاغل را تجربه کنند.

چشم‌انداز تولید اما با بدترین سناریو روبروست. پیش‌بینی می‌شود در صنایع تولیدی شاهد کاهش ۴۴۸.۸۰۰ شغل باشیم. از جمله دلایل این رشد منفی می‌توان به کاهش مشاغل تولیدی به دلیل فناوری‌های جدید، افزایش بهره‌وری، اتوماسیون و رقابت بین المللی اشاره کرد.

طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که میزان مشارکت نیروی کار از ۶۳.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۶۱.۲ درصد در سال ۲۰۲۹ کاهش یابد. این کمترین میزان مشارکت از اواخر سال ۱۹۷۵ تا به امروز است. اگرچه باید تاثیر کرونا را نیز در نظر گرفت چراکه بسیاری از مردم به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس عمدا از نیروی کار حذف شدند.

در عین حال پیش‌بینی می‌شود که بهره‌وری از ۱.۱ درصد در دهه گذشته به ۱.۸ درصد افزایش پیدا کند که بازتاب دهنده «چشم‌انداز روشن برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار و افزایش بهره‌وری در استفاده از نیروی کار و سرمایه» است.

/ CNBC

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟