بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 سپتامبر

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 مهر (24 سپتامبر)

  • رشد دلار در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد شرکت اورگرند
  • سخنرانی پاول در کانون توجهات

سنتیمنت ریسک پذیری که از جلسه معاملاتی آمریکا سرچشمه گرفته بود در جلسه معاملاتی آسیا کمی کاهش یافت چرا که عدم قطعیت‌ها در مورد شرکت اورگرند همچنان پابرجا هستند.

بازار سهام آسیا مختلط دنبال شد. معاملات آتی شاخص S&P 500 بین محدوده منفی و مثبت نوسانان می‌کند. دلار پس از کفی که روز پنج‌شنبه تشکیل داد به نظر می‌رسد به ثبات رسیده و کمی بهبود یافته است. فضای محتاطانه در بازار و افزایش بازده اوراق خزانه داری به کمک دلار آمدند.

پس از انتشار اخباری از اورگرند در روز گذشته که منجر به ترس بازار شد، خبر جدید دیگری هنوز منتشر نشده است. بازار در انتظار اخبار در مورد پرداخت بدهی 83 میلیون دلاری (موعد پنج‌شنبه) و بدهی 47.5 میلیون دلاری است که هفته آینده موعد آن فرا می‌رسد. هر دو بدهی مهلت 30 روزه‌ای برای پرداخت دارند.

سرمایه گذاران همچنان در حال هضم تغییر لحن بانک‌های مرکزی انگلیس و آمریکا به هاوکیش و همچنین خوش‌بینی‌ها در مورد بسته زیرساختی 3.5 تریلیون دلاری هستند.

طلا به دنبال ادامه بهبودی قیمتی است و در حال حاضر بالاتر از محدوده 1750 معامله می‌شود. نفت WTI حوالی سقف ماهانه 73.50 معامله می‌شود. پیش‌تر اخبار در زمینه حل مشکلات افزایش قیمت مواد خام توسط سازمان NDRC چین و انتشار ذخایر نفت خام توسط این کشور منجر به ریزش نفت شده بود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 22 سپتامبر/ 2 مهر

در بین ارزهای G10، دلار استرالیا و دلار نیوزیلند کمی بهبود یافتند اما در حال حاضر این بهبود متوقف شده است. جفت ارز AUDUSD پایین‌تر از محدوده 0.730 قرار گرفته است. صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی خود برای تولید ناخالص داخلی (GDP) استرالیا را به دلیل نگرانی‌‌ها از بازار مسکن کاهش داد.

جفت ارز USDJPY حوالی 110.50 معامله می‌شود و روند صعودی خود را ادامه داده است. افزایش بازده اوراق منجر به رشد این جفت ارز شده است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری حوالی سقف 2 ماهه نوسان می‌کند.

علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری و داده‌های ضعیف PMI ناحیه یورو، جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.170 معامله می‌شود. لاگارد، رئیس بانک مرکزی، بیان کرد عواملی که منجر به افزایش قیمت‌ها شدند، عوامل موقتی هستند. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان و سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در کانون توجهات هستند. انتخابات روز یک شنبه آلمان منجر شده معامله گران یورو محتاطانه عمل کنند.

جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.370 معامله می‌شود و توانسته رشد خود پس از جلسه هاوکیش بانک مرکزی انگلیس را حفظ کند. بانک مرکزی انگلیس تغییری در سیاست‌های پولی خود اعمال نکرد اما اشاره کرد ممکن است افزایش نرخ بهره زودتر از انتظارات انجام گیرد.

رمزارزها کمی افت کردند. بیت کوین پایین‌تر از محدوده 45 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟