بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 15 اردیبهشت (5 مه)

  • توقف فشار فروش دلار
  • توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی انگلیس

در حین جلسه بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی پاول، رئیس این بانک، دلار با فشار فروش شدیدی مواجه شد و شاخص دلار بیشترین افت از اوایل ماه مارس را ثبت کرد و تقریبا 1% ریزش داشت. در حال حاضر توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی انگلیس شده و دلار در روند سایدی قرار گرفته است. امروز کنفرانس مطبوعاتی بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، برگزار خواهد شد. در تقویم اقتصادی برای آمریکا شاخص مدعیان بیکاری و شاخص هزینه‌های واحد کارگری منتشر می‌شوند.

هر چند بانک مرکزی آمریکا طبق انتظارات نرخ بهره را 0.50% افزایش داد، اما نسبت به انتظارات رویکرد چندان تهاجمی در رابطه با کاهش سطح ترازنامه نداشت. فد اعلام کرد که از 1 ژوئن کاهش سطح ترازنامه را با 47.5 میلیارد دلار در ماه آغاز خواهد کرد و پس از 3 ماه این میزا ن به 95 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

زمانی که از پاول در مورد احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره سوال شد، وی پاسخ داد در حال حاضر به طور ” فعالانه این میزان افزایش را مدنظر ندارند” و اضافه کرد که افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره برای چند جلسه آینده جز گزینه‌های روی میز خواهد بود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه بیش از 1% افت داشت و شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا 3% رشد کردند.

جفت ارز EURUSD در نیمه دول روز رشد شارپی داشت و به محدوده 1.0642 رسید. در حال حاضر این جفت ارز در محدوده 1.0600 معامله می‌شود.

روز چهارشنبه جفت ارز GBPUSD بیش از 100 پیپ رشد کرد اما پیش از جلسه بانک مرکزی انگلیس مومنتوم خود را از دست داده است. این جفت ارز با افت 0.7 درصدی حوالی 1.2540 معامله می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد و به 1% برساند. اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش مومنتوم رشد اقتصادی احتمالا این بانک در زمینه گام‌های انقباضی آینده صبر بیشتری خواهد داشت.

جفت ارز USDJPY به محدوده 128.65 رسید اما توانست بازگشتی داشته باشد و بالاتر از محدوده 129.5 معامله می‌شود.

طلا از افت بازده اوراق خزانه داری استفاده کرد و تا محدوده 1900 دلار رشد کرد.

افزایش جریانات ریسکی به رشد بیت کوین کمک کرد و BTCUSD بیش از 5% رشد کرد. با این حال بیت کوین هنوز پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید و حوالی 3 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟