بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

پوند زیر فشار اخبار منفی برگزیت: آیا مذاکرات تجاری در آستانه فروپاشی است؟

پوند زیر فشار اخبار منفی برگزیت: آیا مذاکرات تجاری در آستانه فروپاشی است؟

استرلینگ پس از آنکه به خاطر افشای لایحه بازار داخلی، پایین ترین سطح شش هفته گذشته خود را تست کرد، در اواخر ساعات معامله هفته گذشته کمی به ثبات رسید اما این ارز همچنان در معرض اخبار منفی پیرامون برگزیت قرار دارد. کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است این لایحه اعتماد به انگلستان را خدشه دار کرده و در صورت تصویب، به منزله نقض آشکار توافقنامه خروج و همچنین قوانین بین المللی خواهد بود. اما انگلستان موضع قاطع خود را همچنان حفظ کرده است. نظر حقوقی دولت انگلستان این است که این موضوع مربوط به حاکمیت داخلی این کشور است. این سیاست تهاجمی و مخاطره‌آمیز انگلستان مذاکرات را تا مرز فروپاشی کشانده است. همچنین این سیاست با مخالفت دولتی‌های تفویضی ولز و اسکاتلند مواجه شده است و در صورت تصویب، می‌تواند روابط بین وست مینستر (پارلمان انگلستان ) و هالیرود (پارلمان اسکاتلند) را به نقطه شکست رسانده و روند استقلال‌طلبی اسکاتلند را تسریع کند.

اتحادیه اروپا خواستار آن است که این لایحه تا پایان ماه لغو شود در غیر این صورت این اتحادیه به اقدامات قانونی دست می‌زند. مقامات اتحادیه اروپا از سخن گفتن در مورد عانصراف از مذاکرات تجاری خودداری کردند؛ به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا نمی‌خواهد طرفی باشد که از مذاکرات کناره‌گیری می‌کند. با تمام این احوال، ریسک خروج انگلیس بدون توافق، خود را در عملکرد قیمت پوند منعکس کرد. زمان در حال گذر است و هیچ نشانه‌ای از توافق حتی در اظهارنظرهای عمومی نیز مشاهده نمی‌شود. این نکته وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم رسیدن به توافق همیشه از آنچه در اظهارنظرهای عمومی گفته می‌شود دورتر است. در چنین احوالی اقدام به تصویب لایحه بازار داخلی تا حدودی غیرمنتظره بود. همچنین باید توجه داشت که برای انگلستان داشتن هر دو طرف قضیه (هم توافق بر سر برگزیت و هم تصویب لایحه بازار داخلی) تقریبا غیرممکن است. اما خبر خوب برای پوند این است که معامله تجاری انگلیس و ژاپن تقریبا منعقد شده است.

پوند زیر فشار اخبار منفی برگزیت: آیا مذاکرات تجاری در آستانه فروپاشی است؟

در هفته‌ای که گذشت GBPUSD به زیر ۱.۲۸ کاهش یافت اما با حمایت‌هایی که در این سطح ایجاد شد، توانست مقداری از ضرر و زیان ها را جبران کند. در حالی که پوند، درحال نمایش ضعیف‌ترن عملکرد خود از ماه مارس است، یورو عملکرد خوبی از خود نشان داده است. پس از اینکه بانک مرکزی اروپا سیگنال‌های خوش‌بینانه‌ای از اقتصاد صادر کرد و کمتر از حد انتظار، اظهارنظرهای داویش ارائه کرد، این ارز توانست به رشد قابل قبولی دست پیدا کند. مسئولین بانک مرکزی اروپا گفتند در مقابل افزایش ارزش یورو عکس العملی نشان نمی‌دهند و همین چراغ سبزی بود برای رالی صعودی یورو. منابع این بانک اعلام کردند که از نظر آنها یورو بیش از حد ارزشگذاری نشده و آنها قصد ندارند یک جنگ ارزی را اغاز کنند. (البته باید منتظر ماند و دید هنگامی که یورو دوباره به سطح ۱.۲۰ می‌رسد چه اتفاقی رخ خواهد داد)

درحالی‌ که اقتصاد انگلستان همچنان از عدم قطعیت بالایی به خاطر موضوع برگزیت روبروست، با این حال، همچنان سعی در بازسازی اقتصاد خود، بعد از شیوع کرونا دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه ژوئیه ۶.۶ درصد رشد داشته است اما این رشد هنوز بسیار کم است و همچنان فاصله زیادی تا رسیدن به سطح پیش از همه‌گیری وجود دارد. اداره امار ملی انگلستان (ONS) اعلام کرده است که تمام زمینه‌های تولید به ویژه تولید میعانات و خودرو شاهد پیشرفت بوده است. در ماه ژوئیه تولید ناخالص داخلی ماهانه ۱۱.۷ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری در فوریه ۲۰۲۰ بود.

خبر خوب این است که با بازگشتن دانش‌آموزان به مدرسه، تولید ناخالص داخلی انگلستان نیز افزایش خواهد یافت چرا که این کشور در محاسبه تولید ناخالص داخلی خود، بخش آموزش و پرورش را نیز دخالت می‌دهد. این موضوع همچنان نشان می‌دهد که کاهش تولید ناخالص داخلی انگلستان نسبت به کشورها دیگر چندان بد نیست.

در بخش خدمات، خدمات اقامتی و غذا همچنان بیشترین آسیب را دیده‌اند. اما طرح Eat Out در ماه اوت باعث شد یک رشد بزرگ (اما موقتی) در این بخش رخ دهد.

منبع: FXSTREET

https://www.fxstreet.com/analysis/pound-remains-highly-exposed-to-negative-brexit-news-trade-talks-appear-close-to-collapse-202009110833?utm_source=onesignal&utm_medium=push&utm_campaign=analysis
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟