بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش بینی دویچه بانک؛ سقوط دلار به دنبال اخبار واکسن و انتخابات آمریکا

پیش بینی دویچه بانک؛ سقوط دلار به دنبال اخبار واکسن و انتخابات آمریکا

استراتژیست‌های دویچه بانک به رهبری جرج ساراولوس، روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشتند:«محتمل‌ترین نتیجه برای مبارزات انتخاباتی آمریکا و تولید واکسن کرونا، تضعیف دلار خواهد بود.»

شاخص دلار بلومبرگ پس از پنج ماه کاهش بی وقفه سرانجام در ماه سپتامبر افزایش پیدا کرد. کاهش اخیر دلار عموما به خاطر کاهش شدید نرخ بهره و بهبود اشتهای ریسک، به خاطر بازگشایی اقتصاد جهانی بود.

اما ترکیب منفی‌ترین نرخ واقعی بهره و بزرگترین کسری بودجه تاریخ در زمان صلح، دلار را در معرض ضعف بیشتر قرار داده است. از تمام این ها گذشته دو رویداد ریسکی مهم دیگر که امسال در پیش داریم، می‌تواند این روند را تسریع کند.

این سوال که پس از انتخابات چه اتفاقی بر سر دلار خواهد آمد، بحث اصلی سرمایه‌گذاران در وال استریت است. بعضی تحلیلگران معتقدند فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، دلار افزایش خواهد یافت.

اما از نظر دویچه بانک، پیروزی دموکرات‌ها می‌تواند منجر به افزایش ضعف دلار شود چرا که دموکرات ها قطعا به دنبال محرک اقتصادی بیشتر و افزایش کسری بودجه خواهند رفت. همچنین پیروزی دموکرات‌ها ممکن است باعث همکاری بیشتر آمریکا با جهان و کاهش تعرفه‌ها شود که این موضوع نیز پتانسیل بسیار منفی برای دلار خواهد داشت. در همین حال پیشرفت در زمینه تولید واکسن نیز باعث افزایش انتظارات برای رشد جهانی و همچنین حمایت از اشتهای ریسک خواهد شد که دلیلی دیگر برای تضعیف دلار است.

به گفته این بانک: «برای اینکه دیدگاه ما درست باشد، رشد جهانی و اشتهای ریسک باید پس از انتخابات آمریکا بهبود یابد، اگرچه احتمالا در چند هفته آتی کمی نوسانی خواهد بود اما اگر موج دوم کرونا و یا یک جنگ تجاری بزرگ ایجاد شود، این تحلیل اشتباه از کار درخواهد آمد»

در اینجا برخی از نظرات کوتاه دویچه بانک را در این زمینه می‌خوانیم:

یورو که اکنون در حدود ۱.۱۷۱۰ قرار دارد، باید سطح ۱.۲۰ را بشکند. اما در مورد یورو چند نکته خاص وجود دارد و مهم‌ترین آن این است که بانک مرکزی اروپا علاقه‌ای به افزایش ارزش یورو ندارد.

ین می‌تواند بر اثر ضعف دلار رشد خوبی داشته باشد. پیش‌بینی ما رسیدن به سطح ۱۰۰ تا پایان سال است.

بازده واقعی بالاست و این موضوع می‌تواند مدیران ذخایر خارجی بانک‌های مرکزی(reserve managers) را مجاب کند تا مقدار بیشتری ین خریداری کنند.

همچنین بعید به نظر می‌رسد که بانک مرکزی ژاپن سیاستی را اعمال کند که موجب تضعیف ین شود.

به دلایل زیر، ارزهای بازارهای نوظهور احتمالا حرکت‌های بزرگتری نسبت به ارزهای عمده از خود نشان خواهند داد:

  • شکاف رشد میان بازارهای توسعه یافته و نوظهور باید کم شود
  • استراتژیست‌ها پتانسیل رشد خوبی را در رند آفریقای جنوبی و رئال برزیل می‌بینند چرا که رشد اقتصادی در هر دو کشور در حال بهبود است.

منبع: بلومبرگ

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟