بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

بیت ‌کوین در پایان هفته معاملات خوبی را تجربه کرد و روند صعودی را ادامه داد. این رمزارز در حمایت 44 هزار دلار مورد تقاضا قرار گرفت و تا 50 هزار دلار رشد کرد. پرچم‌دار رمز ارزها آماده می‌شود تا به بالای 100 هزار دلار صعود کند.

بیت‌کوین از سرمایه‌گذاران بلند مدت به سرمایه‌گذاران کوتاه مدت منتقل می‌شود

افراد و شرکت‌های برجسته‌ای از چرخه صعودی فعلی بیت‌کوین حمایت کرده‌اند. از بین این افراد و شرکت‌ها می‌توان ایلان ماسک و شرکت تسلا را نام برد.

به دلیل شوکی که ایلان ماسک به بازار رمزارزها وارد کرد، سفته بازی در این بازار افزایش یافت. خبرنامه مشهور “Bitcoin, Uncharted” اعلام کرد که از اویل فوریه تعداد سرمایه‌گذاران خرد در 24 ساعت از بین 2 تا 3 میلیون به 4 تا 5 میلیون افزایش یافته است.

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

کاهش تقاضای موسسات برای بیت‌کوین

سرمایه‌گذاران تمایل دارند بیت‌کوین را در موسسات نگه دارند. برای مثال، در ماه‌های مارس تا دسامبر سال 2020، خروج سرمایه ازصرافی‌های Fiat-On-Ramp به سرمایه‌گذاران نهادی افزایش چشم‌گیری یافته بود. هر چند که این خروج سرمایه در سال 2021 کاهش یافته است.

(منظور از صرافی‌های Fiat-On-Ramp، صرافی‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها با استفاده از پول بدون پشتوانه (Fiat) رمزارز خریداری کنید.)

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

نمودار بالا نشان می‌دهد تقاضا برای بیت‌کوین کاهش یافته و همچنین خروج پول از صرافی‌ها افزایش یافته است. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاران نهادی سرمایه‌گذاری بر بیت‌کوین را کاهش دادند در حالی که سرمایه‌گذارن خرد تازه وارد بازی شده‌اند.

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

افزایش ریسک پذیری برای بیت‌کوین

همان‌طور که در نمودار تهیه شده توسط Glassnode’s مشاهده می‌کنید، در ماه ژانویه تعداد افراد جدید که وارد بازار بیت‌کوین شدند افزایش چشم‌گیری داشته است. طی دو هفته اخیر به دلیل توییت‌های ایلان ماسک و شرکت تسلا، تعداد این افراد بیشتر نیز شده است.

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

علی‌رغم کاهش تقاضا، حجم معاملات ابزارهای مشتقه (Derivatives) افزایش یافته است. نمودار پایین از گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange یا CME) نشان از افزایش حجم معاملات روزانه و قراردادها می‌دهد. این افزایش حجم نشان دهنده افزایش ریسک پذیری برای بیت‌کوین است. همزمان با این اتفاق، حجم معاملات تولیدات ابزارهای مشتقه نیز افزایش یافته بود. حجم معاملات در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر افزایش چشم‌گیری داشته است.

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

نمودار حجم معاملات آتی و قراردادهای باز بیت‌کوین

چطور شورت اسکوئیز منجر به چرخه صعودی کلان بیت‌کوین شد

همان طور که قبلا گفتم خروج پول از صرافی‌ها با افزایش قیمت بیت‌کوین همراه شد. طبق توضیحات Ucharted، کاهش عرضه صرافی‌ها منجر به ظهور پدیده‌ای به نام شورت اسکوییز شد. دلیل ظهور این پدیده را می‌توان ترجیح سرمایه‌گذاران بلند مدت برای نگه داشتن بیت‌کوین دانست. نکته جالب تاثیر مشابه این پدیده بر سرمایه‌گذاران خرد است چون که آن‌ها نیز به قصد نگه‌داری اقدام به خرید بیت‌کوین کرده‌اند.

(کمبود عرضه که سبب می‌شود قیمت یک دارایی افزایش یابد را اصطلاحا Short Squeeze می‌نامند.)

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

نمودار میزان نگه‌داری بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران کوتاه مدت

تحلیل‌گر برجسته ویلی وو (willy woo) نیز عقیده دارد به دلیل افزایش جریانات سرمایه‌گذاری بر بیت‌کوین، روند صعودی این رمزارز ادامه خواهد داشت. طبق تصویر زیر NVT Price و Floor Price نشان از افزایش ورود سرمایه به بیت‌کوین می‌دهند. ترکیب این دو مدل با هم، میزان فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

(نسبت NVT بیت‌کوین، منظور نسبت ارزش شبکه به تراکنش‌های بیت کوین است که بیشتر یا کمتر بودن ارزش قیمت بیت‌کوین نسبت به ارزش واقعی آن را نشان می‌دهد. همچنین Floor Price به کمترین قیمتی که یک دارایی را می‌توان فروخت، گفته می‌شود)

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

از لحاظ تکنیکالی بیت‌کوین آماده شکست محدوده 50 هزار دلار است

بیت‌کوین در حال حاضر حوالی 47500 معامله می‌شود. در نمودار 4 ساعته می‌بینیم که بیت‌کوین به خط روند صعودی واکنش خوبی نشان داده است. این برگشت قیمت از محدوده حمایت نشان می‌دهد که احتملا بیت‌کوین به زودی محدوده 50 هزار دلار را خواهد شکست. همین‌طور واکشن قیمت به خط میانی اندیکاتور Relative Strength Index یا RSI، روند صعودی ما را تایید می‌کند.

پیش بینی 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین

نمودار 4 ساعته بیت‌کوین

اما در روی دیگر سکه چه خبر است

البته این را در نظر داشته باشید که بیت‌کوین ممکن است نتواند به راحتی محدوده 50 هزار دلار را بشکند. طبق گفته صرافی کوین‌‌بیس (Coinbase) بیت‌کوین برای شکستن سقف قبلی کار سختی را در پیش دارد. اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس و بایننس (Binance) که اصطلاحا (Coinbase Premium Index نامیده می‌شود) به منفی 42 دلار رسیده است.

هفته گذشته رالی صعودی بیت‌کوین به دلیل خبر سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا رخ داد و بیت‌کوین توانست بالای 40 هزار دلار برسد. بنابراین ممکن است قبل از این که بیت‌کوین به سمت 100 هزار دلار حرکت مدتی روند ساید (Side یا رنج) داشته باشد.

منبع: Fxstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟